דרמה ב-HP ישראל: דיוויד לנדר הוצנח לתפקיד המנכ"ל; ריקי אביב – סמנכ"לית תפעול באירופה

לאחר שורה של ניחושים והערכות בחרה HP להצניח לתפקיד המנכ"ל מועמד שכלל לא היה בבורסת השמות ● ריקי אביב, שהייתה בין המועמדים למנכ"לות, קודמה לתפקיד בכיר בחברה העולמית

תפקיד חדש ויוקרתי. ריקי אביב

דרמה ב-HP ישראל: לאחר שבועות של שמועות בדבר זהות המנכ"ל הבא של הסניף המקומי, החליטה החברה כי תמנה לתפקיד מישהו מבחוץ – את דיוויד לנדר, סגן נשיא מ-HP העולמית. לאנשים ומחשבים נודע כי במסגרת הטלטלה שעוברת HP ישראל תמונה ריקי אביב, בין הדמויות החזקות בסניף, ששמה אוזכר בין המועמדים לתפקיד המנכ"ל, ל-COO, סמנכ"לית התפעול של החברה באירופה.

לנדר, שמקום מושבו בבריטניה, לא צפוי לעשות עלייה, בניגוד למה שפורסם בסוף השבוע. הוא יהיה על הקו בריטניה-ישראל וינהל את הסניף משני המקומות. במסגרת תפקידו האחרון הוא שימש כאחראי למימוש הברית האסטרטגית של החברה עם אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent).

הצנחתו של לנדר למנכ"ל באה בהפתעה, לאחר שכלל לא היה בבורסת המועמדים. מדובר בחלק מהמגמה של צמצום סגני הנשיא הבכירים, המדווחים ישירות למג ויטמן, מנכ"לית HP, וכפועל יוצא, לצמצום כמות סגני הנשיא העולמיים בחברה. בתחילת החודש פורסם כי שני מנהלים בכירים צפויים לעזוב את ענקית ה-IT: טוד ברדלי, סגן נשיא בכיר ליוזמות צמיחה אסטרטגיות, ודייב דונאטלי, סגן נשיא בכיר לתחומי השרתים הארגוניים, האחסון והתקשורת. השניים יעזבו את החברה עם מצנחי זהב בשווי מיליוני דולרים.

לנדר יחליף את יהושע בקולה, שהודיע באמצע נובמבר האחרון על פרישה, לאחר שבע שנים בתפקיד המנכ"ל. חודש לאחר מכן הודיע גם אריה דרעי, מנהל פעילות מיקור-חוץ של חטיבת השירותים העסקיים ב-HP ישראל, כי הוא פורש מ-HP ומונה למנהל תשתיות גלובליות בטבע.

דיוויד לנדר, המנכ"ל החדש של HP ישראל. צילום: טוויטרהגעתו של לנדר, שכלל לא עבד עם הסניף הישראלי, הזכירה לגורמים בענף הצנחה נוספת שעליה דובר לראשות יבמ (IBM) ישראל: החלפתו של מאיר ניסנסון כמנכ"ל הסניף בריק קפלן, סגן נשיא בכיר ביבמ העולמית.

עוברת לאירופה
אביב, שכאמור, שמה פורסם כמועמדת למנכ"ל, הובילה בשלוש השנים האחרונות את חטיבת השירותים (ES) של HP ישראל. מדובר באחת החטיבות הגדולות בחברה, כאשר בין היתר, היא הובילה במסגרתו פרויקטים אסטרטגיים, בהם תעודת זהות דיגיטלית, פרויקט אביב לניהול מרשם האוכלוסין וזכייה במכרז למיקור-חוץ של ה-IT במשרד להגנת הסביבה.

בין אביב לבקולה שררה מערכת יחסים עכורה מאוד, שאף הביאה לשורה של מהלכים הדדיים שנקטו השניים זה נגד זה. גורמים העריכו אז בפני אנשים ומחשבים כי אם אביב לא תמונה לתפקיד המנכ"ל, היא תקודם על ידי HP העולמית לתפקידים בכירים ביותר. ואכן, כאמור, זה מה שקרה. בשלב זה לא ברור האם אביב תמשיך בתפקיד מנהלת ES ב-HP ישראל, בנוסף לתפקידה האזורי, או שתעזוב אותו.

כמעט 50 שנה בארץ
HP נמצאת בארץ מאז 1957. ב-1998 הוקמה HP ישראל כחברה בת בבעלות מלאה של HP העולמית. כ-6,500 מתוך כ-320 אלף עובדי החברה בעולם מועסקים בארץ. ישראל היא המדינה השביעית בגודלה באירופה מבחינת מספר עובדי HP.

במהלך השנים השקיעה HP העולמית כשישה מיליארד דולר ברכישת חברות ישראליות, כשהגדולות הן סאיטקס, אינדיגו ומרקורי. HP היא המשקיעה הזרה השנייה בגודלה בתעשיית ה-IT הישראלית.

ישראל היא מרכז עולמי של הדפוס הדיגיטלי (HP/Indigo ,HP Scitex, הכוללת גם את נור). בארץ יש ל-HP ארבעה אתרי ייצור: בקריית גת, באשקלון, בלוד ובקיסריה. ארגון המכירות, השירות והשיווק של HP בישראל ממוקם ברעננה וכולל את חטיבת הפתרונות העסקיים (EB), חטיבת המיחשוב האישי (PSG) וחטיבת ההדמיה וההדפסה (IPG).

פעילות נוספת היא מרכז פיתוח התוכנה HP Software R&D, שנבנה על בסיס רכישת מרקורי הישראלית ומשמש כמרכז הפיתוח העולמי של חטיבת התוכנה של HP. המרכז ממוקם ביהוד ומהווה מרכז הפיתוח הגדול ביותר של HP Software בעולם. כ-30% מכלל עובדיה נמצאים בארץ.

לא התקבלה תגובת HP ישראל לידיעה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי לביא

    ריקי יקרה, המון בהצלחה בתפקידך החדש! מיקי

  2. למה?

    למה לכם ללכלך כ"כ הרבה? למה לעשות כזו קבלת פנים לאיש שבא?

אירועים קרובים