רכישת ענק לגוגל: קנתה את Nest Labs תמורת 3.2 מיליארד דולר

החברה הנרכשת מייצרת ציוד לבתים חכמים, דוגמת תרמוסטט לוויסות טמפרטורה וגלאי עשן ● זוהי הרכישה השנייה בגודלה של גוגל אי פעם

גוגל (Google) הודיעה כי רכשה את Nest Labs, חברה שמייצרת ציוד לבתים חכמים, דוגמת תרמוסטטים וגלאי עשן, תמורת סכום של 3.2 מיליארד דולר. זו הרכישה השנייה בגודלה שביצעה גוגל מאז ומעולם, אחרי הרכישה של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) תמורת 12.5 מיליארד דולר, שביצעה ב-2011. העסקה עשויה לסייע לגוגל להעמיק את חדירתה לבתי האב, בעידן שבו גובר השילוב של שירותי אינטרנט במכשירים ביתיים.

"למרות הרושם ש-Nest Labs מתמקדת בתרמוסטטים וגלאי עשן, סביר להניח שבמשך הזמן תשלב גוגל את הטכנולוגיה שלה במכשירים נוספים", אמר שיאם פטיל, אנליסט מחברת Wedbush. "אוטומציה ביתית מייצגת הזדמנות חשובה נוכח המגמות של אינטרנט של הדברים ועולם מקושר. הרכישה תורמת לאסטרטגיה של גוגל בהיבטים אלה".

התרמוסטט המעוצב של החברה זוכה לתשומת לב רבה. הוא מגיע במארז ממתכת מוברשת עם צג זכוכית שצבעו משתנה בהתאם לצבע הקיר שאליו הוא מוצמד. על סמך הטמפרטורה הנמדדת מווסת התרמוסטט באופן אוטומטי את מערכות החימום והמיזוג.

בעקבות הרכישה יצטרפו לשורות גוגל מייסדי Nest Labs, ובהם טוני פדל, יזם מקושר היטב מעמק הסיליקון, שנחשב לאבי נגני ה-iPod של אפל (Apple), וכן שורה ארוכה של מעצבים ומהנדסים. מבין 300 העובדים של הנרכשת, כ-100 עבדו בעבר באפל.

בעוד שגוגל מצטיינת בטכנולוגיה, העיצוב של מוצרי החומרה הקשורים אליה נחשב עד כה כפחות מבריק.  הרכישה של Nest Labs עשויה לסייע לגוגל בתחום זה, מעריך פאט מורהד, אנליסט מחברת Moor Insights and Strategy. "חוויית השימוש במוצרי Nest Labs מזכירה את מוצרי אפל", אמר. "גוגל רוצה לשמש כשדרה המרכזית של הבית, לדעת איך צורכים אנרגיה ואילו תכנים צורכים בכל הבית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים