והזוכים הם…

פרסים בקטגוריות שונות הוענקו הבוקר (ד') במסגרת התחרות השנתית של אתרי האינטרנט והמובייל שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים ● להלן פירוט הזוכים ונימוקי השופטים

עשרות פרסים בקטגוריות שונות הוענקו הבוקר (ד') בתחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2013. התחרות נערכת זו השנה התשיעית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים.

טקס הענקת הפרסים נערך במלון שרתון תל אביב, בהשתפות נציגי הארגונים הזוכים. מנחה הטקס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

במסגרת הטקס הוענקו פרסים ב-18 קטגוריות, לצד פרסים על הצטיינות מיוחדת, האתרים הבטוחים ביותר לשימוש בקרב ילדים, וכן פרסים ייחודים חוצי קטגוריות, "אלוף האלופים" בסלולר, ושני אתרי האתרים – "אלוף האלופים" באינטרנט.

אתרי האינטרנט של בנק לאומי ובנק הפועלים זכו השנה בתואר "אלוף האלופים" בתחרות. שני האתרים זכו לציון זהה, הגבוה ביותר בדירוגי השופטים בתחרות. האתר של בנק הפועלים זכה זו השנה הרביעית ברציפות בתואר "אלוף האלופים" בקטגורית הסלולר.

בקטגוריה של אתרי חברות ביטוח ופיננסיים התמודדו בשלב הגמר אתר כלל ביטוח ואתר מגדל, שזכה. בנימוקי השופטים לזכייה נכתב כי "מגדל עושה שימוש במגוון רב של טכנולוגיות, המאפשרות פעילות רב-ערוצית מול קהל לקוחותיה. מגדל מציגה אתר איכותי, מתוכנן בקפידה ובעל כלים כגון סימולטורים. האתר מאפשר רישום וביצוע פעולות באופן מקוון ובצורה תכליתית".

בקטגוריית אתרי חברות אשראי התמודדו ויזה כ.א.ל. ולאומי קארד, וזה האחרון זכה. "האתר מאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות בצורה ידידותית ביותר", נכתב בנימוקים. "בנוסף בלאומי קארד מאפשרים ללקוח לחסוך זמן יקר ולבצע את הפעולות הנפוצות ביותר על ידי הצפתן כבר בדף הבית".

בקטגוריית בנקאות מקוונת, ניצח בנק הפועלים את בנק לאומי. בנימוקי השופטים לזכייה נכתב כי "מדי שנה מקפיד בנק הפועלים להציג שירותים חדשים ומתקדמים, חלקם בלעדיים, לטובת קהל לקוחותיו, הן הפרטי והן העסקי. לאתר יש ממשק משתמש ידידותי ביותר, המאפשר ביצוע פעולות בצורה תכליתית. האתר ניחן בזמינות ובזמני תגובה מעולים".

בקטגוריית אתרי מסחר שוק ההון בישראל, עלו לשלב הגמר פועלים בשוק ההון ולאומי טרייד, וזה האחרון זכה. בנימוקי השופטים נכתב כי "האתר משמש one stop shop בכל הקשור למסחר בניירות ערך ישראליים ובמסחר בניירות ערך זרים. לאומי טרייד הינו היחידי המאפשר לקבל מידע על אלפי מניות זרות בעברית. בנוסף, לאתר יש כמה מוצרים דוגמת אג"ח ומניות, אשר מאפשרים גם ללקוחות לא מנוסים בשוק ההון להתחיל לסחור בצורה קלה וידידותית".

בקטגוריית אתרי ממשל ורשויות עלו לשלב הגמר אתרי ממשל זמין והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שזכה. בנימוקי השופטים לזכייה נכתב כי "הרשות מציגה אתר ידידותי, תכליתי, תוך שימוש מושכל וחכם במדיה החברתית, לקידום המטרה הראויה של הגברת הבטיחות בדרכים".

בקטגוריית אתרי ספורט הגיעו לשלב הגמר אתרי ONE וספורט 5, וזה האחרון זכה. "אתר ספורט 5 מעניק חוויה עוצמתית לתכני ספורט רבים ומגוונים", נכתב בנימוקי השופטים. "נראה שהוא מקדים את מתחריו, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת תכנים ויכולות".

בקטגוריית שירותי בריאות זכו שני אתרים – שירותי בריאות כללית ושל מכבי שירותי בריאות, וזאת עקב שוויון מוחלט בדירוג. השופטים הסבירו את הבחירה בשירותי בריאות כללית: "יש לאתר ממשק משתמש ידידותי, בעל זמינות מלאה, זמן תגובה מהיר ושירותים ייחודיים. אין ספק שלכללית יש מה להציע, גם ברמה העולמית, בתחום האינטרנט". בנימוקי הזכייה למכבי שירותי בריאות נכתב כי "מכבי עשו קפיצת מדרגה בתחום האינטרנט. מכבי מציגה אתר חכם, ידידותי, המהווה נדבך חשוב ומועיל לשירות שלה ללקוחותיה ותוך שילוב פעילות באינטרנט ובסלולר".

בקטגוריית אתרי תיירות ונופש, ניצח האתר של איסתא. בנימוקים נכתב כי "תחום התיירות המקוונת נחשב תחום תחרותי במיוחד. אתר איסתא הוא למעשה מגה-אתר של חברות רבות. האתר מציג יכולות רב-ערוציות מרשימות ומעניק ללקוחות איסתא חווית לקוח נפלאה. האתר מאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות בצורה ידידותית ביותר. בנוסף, האתר מציג סטנדרט גבוה של זמינות ומהירות תגובה".

בקטגוריית אתרי חברות תקשורת זכה אתר בזק. בנימוקי הזכייה נכתב כי "גם השנה, התחרות בתחום הייתה צמודה. ניכרה העבודה וההשקעה האדירה של המתמודדות. הרשימה אותנו במיוחד היכולת לתת מענה איכותי לצרכי הלקוח במהירות רבה ביותר, והיכולת של בזק להציג יישומי מדיה חברתית בצורה מעולה".

בקטגוריית אתרי חברות סלולר זכה האתר של אורנג'. השופטים נימקו את הבחירה בחברה: "הרשימה אותנו במיוחד ההקשבה של אורנג'  ללקוח והיכולת לתת מענה מהיר, איכותי וחווייתי לצרכיו".

בקטגוריית אתרי השוואת מחירים עלו לשלב הגמר אתרי זאפ ו-KAMA מבית וואלה!, שזה האחרון זכה. בנימוקי הזכייה נכתב כי "האתר נוח לשימוש והוא בעל ערך רב ללקוח מבחינה צרכנית. האתר כולל מידע משלים, טיפים לרכישה, מידע טכני רב והמלצות".

בקטגוריית אתרי רשויות מקומיות עלו לשלב הגמר אתרי עיריית ראש העין ועיריית תל אביב-יפו, וזה האחרון זכה. בנימוקי הזכייה נכתב כי "העירייה מציגה אתר מתקדם, בעל יכולות טכנולוגיות ועסקיות מובילות. לאתר יש ממשק משתמש ידידותי, זמינות גבוהה, זמן תגובה מהיר ושירותים ייחודיים לתושבי העיר".

באתרי סופרמרקטים מקוונים התמודדו רמי לוי השיקמה ושופרסל Online, וזה האחרון זכה. בנימוקי הזכייה נכתב כי "האתר מציג שלל טכנולוגיות מתקדמות ובלעדיות בתחום, המאפשרות שיפור משמעותי  בתחום השירות עבור לקוחותיה. האתר מציג ממשק משתמש ידידותי ביותר. האתר זמין ובעל זמני תגובה טובים".

בקטגוריית אתרי אקדמיה ומכללות עלו לשלב הגמר מכללת נתניה והאוניברסיטה הפתוחה, וזו האחרונה זכתה. "אתר האוניברסיטה הפתוחה ממשיך להשתפר", נכתב בנימוקי הזכייה, "האתר רב שירותים, הוא בעל ממשק משתמש ידידותי ויוצר חווית גלישה נפלאה ללקוחות".

שני פרסי הצטיינות הוענקו בתחום האתר הטוב והבטוח ביותר לילדים. על הראשון, של בריינפופ, נכתב כי "האתר מציג ממשק משתמש נפלא וחוויתי, בו כל ילד יכול להתמצא וליהנות מתכני פרמיום מושקעים ואיכותיים. צוות של אנשי חינוך, אנשי מדע ומומחי תוכן מקצועיים, ובהם רופאים, מדענים, מורים ומעצבים גרפיים יוצרים במשותף את בריינפופ". על הזוכה השני, אתר מוגובי, נכתב כי "אתר מוגובי מבית משפחת וואלה הינו האתר הבטוח לילדים באינטרנט גם השנה. מוגובי הוא עולם וירטואלי חווייתי לילדים באינטרנט, אשר מעשיר את החוויה התרבותית של הגולש, תוך שמירה על סטנדרטים מחמירים של הגנה על פרטיות וטיפוח הקשר החברתי בין הילדים".

פרסים על הצטיינות מיוחדת
תשעה פרסים הוענקו בקטגוריה של פרס על הצטיינות מיוחדת. בנימוקי הזכייה לאתר יד ושם נכתב כי "האתר משמש כאות ומופת לאתרי אינטרנט בישראל. האתר מכיל כמות עצומה של תכנים, המאורגנים בסדר מופתי. האתר משרת מבקרים רבים מעשרות רבות של מדינות".

בנימוקי הזכייה לפרס על הצטיינות מיוחדת לאתר הספרייה הלאומית, נכתב כי "האתר מרשים ביותר, בעל ערך היסטורי וחינוכי יוצא דופן. באתר יש אוסף הפרסומים הגדול והמקיף ביותר בישראל, הנגיש לציבור הרחב. האוסף כולל יותר מחמישה מיליון כרכי ספרים, עיתונים, כתבי עת, ארכיונים אישיים, כתבי יד, מפות, תצלומים והקלטות".

פרס על הצטיינות מיוחדת הוענק לארכיון תיאטרון הבימה. על כך כתבו השופטים: "מדובר בפרויקט חשוב, המביא לידי ביטוי את חשיבותו של תיאטרון הבימה כגורם מרכזי בהתפתחות התרבות, האמנות, הספרות והשפה העברית מ-1917, באירופה, בארץ ישראל בתקופת הישוב, ומאז קום המדינה ועד היום. האתר כולל פירוט כל הצגות התיאטרון מהצגתו הראשונה, 'נשף בראשית', באוקטובר 1918 ועד היום".

עוד בקטגוריה זו הוענק פרס לאתר "הסוד של מיה – מט"ח", ובנימוקי השופטים נכתב כי "האתר מיועד לילדים בגיל 3 עד 7. המטרה העיקרית של האתר היא לפתח את יכולותיהם של הילדים באופן המתאים להם ולרמתם, ולעשות זאת תוך כדי משחק, יצירה והנאה".

בנימוקי השופטים לזכייה בקטגוריה זו לאתר "Gov.net – חיים חכם ברשת", נכתב כי "האתר מרכז בתוכו מידע בנוגע להתנהגות נכונה ברשת, הגברת המודעות לסכנות ברשת למבוגרים ולילדים. כמו כן, מספק האתר מידע בנוגע להגנה על המחשב האישי מפני וירוסים ותוכנות זדוניות, צרכנות נבונה ברשת, ועוד".

עוד זכה בקטגוריה זו אתר דיגיתל של עיריית תל אביב-יפו. "העירייה הקימה מועדון לקוחות חדש בשם דיגיתל", פירטו השופטים. "המועדון מעניק לחבריו כרטיס תושב עם הטבות ומתנת הצטרפות. מטרת האתר היא לאפשר לתושבי העיר הרשומים למועדון לקוחות דיגיתל לקבל שירותים ומידע מותאם אישית".

על אתר "איתור חסכונות אבודים" של האגף למערכות מידע במשרד האוצר, שזכה אף הוא בקטגוריה זו, נכתב כי "מדובר בממשק אינטרנטי זמין ונגיש באתר משרד האוצר, אשר מאפשר לחוסכים לבדוק באילו גופים מוסדיים מנוהלים כספיהם ללא עלות, בקלות ובמהירות. עוד הוא מאפשר למוטבים של חוסכים שנפטרו לבדוק באילו גופים מוסדיים קיימים חשבונות על שם עמיתים שנפטרו".

פרס על הצטיינות מיוחדת קיבל גם אתר "ניפגש – הרשת החברתית הבטוחה לתלמידי בית ספר יסודי". בנימוקים נכתב כי "האתר הוא רשת חברתית שמיישמת בצורה בטוחה וסגורה רשת חברתית לילדי בית הספר היסודי. האתר מאפשר אינטראקציה חופשית בין הילדים תוך זיהוי אמיתי של המשתתפים, ללא יכולת לגניבת זהות והתחזות. להורים ולמורים, בצורה היררכית, יש יכולת לפקח ולהגיב על התכנים מצד אחד, ומצד שני לאפשר חופש והנאה מלאה מהרשת".

עוד הוענק פרס בקטגוריה זו לאתר "VOLU – אפליקציית ההתנדבות של ישראל". בנימוקי הזכייה נכתב כי "האפליקציה הינה זירת היכרויות שמחברת בין ארגוני מתנדבים ובין מתנדבים על בסיס סוג התנדבות הרצוי וכן אזור ההתנדבות הרצוי".

תחום ה-SMB
שלושה זוכים הוכתרו בקרב אתרי ה-SME/SMB הטובים ביותר. על אתר "כמוני" נכתב כי "זו רשת חברתית-בריאותית ראשונה מסוגה בישראל, בה קהילות בריאות מאפשרות להתייעץ אחד עם השני, לשתף בחוויות אישיות, למצוא כתף תומכת, לקבל תשובות ממומחים ויועצים מקצועיים ולהתעדכן בתוכן איכותי".

האתר "באתי" זכה אף הוא. השופטים כתבו עליו כי "זהו אתר הזמנות לאירועים אונליין. האתר מאפשר יצירת הזמנה לאירוע למשלוח במייל או בפייסבוק (Facebook), ואפילו  מיני אתר עבור האירוע, בו מתקבלים אישורי הגעה אוטומטיים, ניתן להעלות תגובות, תמונות וסרטונים – ללא תשלום".

על Yotpo נכתב בנימוקים כי "האתר משמש כפלטפורמת חוות דעת  לאתרי סחר. המערכת כבר משרתת 45 מיליון משתמשים ברחבי העולם, דרך עשרת אלפים אתרים".

עמודי פייסבוק
בקטגוריית עמוד הפייסבוק הטוב ביותר בתחום התקשורת זכה העמוד של HOT. בנימוקים נכתב כי "עמוד הפייסבוק של HOT יוצר  פלטפורמת שירות ושיחה נוספות עם לקוחות החברה. בעמוד ניתן ליהנות משירות לקוחות אישי, עדכונים בנושא תוכן הטלוויזיה של HOT ומבצעים והטבות מיוחדים לחברים בעמוד".

עמוד הפייסבוק הטוב ביותר בתחום המזון הוא זה של קליק. "העמוד הוא הזירה האינטרנטית הרשמית של המותג", נכתב, "הפונה לקהלים צעירים בגילאים 18-15. העמוד מתחקה אחר מובילי הדעה של הדור הצעיר, בכך שהוא מדבר בשפה שלהם, בטון הדיבור שמאפיין אותם ובגישה שבה הם חווים את החיים".

עמוד הפייסבוק הטוב ביותר בתחום הבנקאות והפיננסיים, החליטו השופטים, הוא זה של בנק לאומי. "בתחום הבנקאות, לאומי מוביל בנוכחות ברשתות החברתיות, במגוון ערוצים בפייסבוק, בבלוגים, בטוויטר (Twitter), ביו-טיוב (YouTube), תוך מתן שירות ומענה ללקוחות גם בערוצים אלו", נכתב.

סלולר
האתר בעל אפליקציית הסלולר הטובה ביותר בבנקאות מקוונת, הוא זה של בנק הפועלים. "פועלים מקיים את 'להיות ראשון זה מחייב' גם בתחום הבנקאות המקוונת בסלולר", נימקו השופטים, "לפועלים יש שבע אפליקציות לסלולר ולטאבלט, מגוון אפליקציות בנקאיות מתקדמות וחדשניות. אלו מאפשרות לקהל לקוחותיו לנהל את חייהם הפיננסיים בכל עת וליהנות משירותים ייחודיים, תוך קבלת המידע בזמן ובמקום הנדרש".

האתר בעל אפליקציית הסלולר הטובה ביותר בשוק ההון הוא זה של בנק הפועלים. "אפליקציית ה-iPhone והאנדרואיד (Android) של פועלים ממשיכה את ההצלחה של אתרי פועלים", נכתב, "האפליקציה מאפשרת מסחר בכל מוצרי ההשקעה, תוך שימוש בכלים מתקדמים בעלי ממשק ויזואלי חוויתי ומרהיב".

האתר בעל אפליקציית הסלולר הטובה ביותר בתחום כרטיסי האשראי הוא זה של לאומי קארד. "אפליקציית 'ארנק פלוס' מאפשרת צפייה בפינוקים של החברה, שליחת הודעות PUSH עם הנחות בבתי עסק שיש בקרבת הלקוח וביצוע מגוון פעולות תשלום בכרטיס אשראי", נכתב בנימוקי השופטים, "האפליקציה מאפשרת צפייה בנתונים אישיים של הלקוחות ומאפשרת לקיחת הלוואות מקוונות".

האתר בעל אפליקציית ה-iPad הטובה ביותר בתחום הביטוח הוא זה של כלל ביטוח. "כלל ביטוח מיישמים  אפליקצייה לטאבלט עם מערכות הפעלה של אפל (Apple) ואנדרואיד", נכתב, "האפליקציה מאפשרת ניהול דיגיטלי של סוכנות הביטוח בעבודה מול כלל, לרבות תהליך מכירה דיגיטלי מלא של פוליסות ריסק ובריאות".

האתר בעל יישום "האינטרנט הירוק – Clean internet" האפקטיבי ביותר למען איכות הסביבה ובנייה ירוקה הוא זה של מכון התקנים. בנימוקים נכתב כי "האתר בא להעלות את מודעות היזמים בבנייה רוויה ומוסדות ציבור, לבניית מבנים ירוקים הנותנים איכות חיים גבוהה למשתמש ושמירה על בריאותו. באתר קיים  סימולטור חדש המדמה הגשת פרויקט לאישור 'מבנה ירוק'".

קטגוריות נוספות
בקטגוריית האתרים  בעלי יישומי המסחר האלקטרוני הטובים ביותר זכו ארבעה אתרים. על אתר BUY2 נכתב כי "האתר מעוצב בסגנון עכשווי ומעניק חוויית מסחר מהירה ותכליתית". על אתר דומינוס פיצה נכתב כי "הם היו הראשונים להציע אפשרות הזמנת פיצות דרך האינטרנט והסלולר. האתר והאפליקציות מאד פשוטות ונוחות לשימוש". על אתר ZER4U נכתב כי "הם מובילי השוק בהזמנות פרחים. מדובר באתר בעל יכולות טכנולוגיות מתקדמות, המאפשר  הזמנה מהירה ויעילה של המוצרים מרשת חנויות פיזית הפרוסה ברחבי הארץ".

על אתר שטראוס מים, אמרו השופטים כי "האתר מעניק חווית גלישה ומסחר מתקדמת ללקוחות החברה. שטראוס התאימו את האתר גם לגלישה בסלולר ובכך שיפרו את איכות השירות ללקוחותיהם".

בקטגוריית אתר המשחקים הטוב ביותר בישראל זכה אתר KIZI, ועליו נכתב כי "הוא אחד מאתרי המשחקים הגדולים בעולם, וגולשים בו 15-20 מיליון משתמשים בחודש. הדמות של קיזי אהובה על ילדים ברחבי העולם, האתר מציג ממשק משתמש ידידותי להפליא עבור הילדים".

אתר לאומי טרייד הוכרז כאתר בעל השימושיות (Usability) וחווית המשתמש הטובה ביותר בישראל. "זו הפעם השנייה שלאומי טרייד  זוכה בתואר היוקרתי. לאומי טרייד מעניק חווית משתמש מעולה, תוך התמקדות בשירותים המעניקים ערך מוסף ללקוחותיו. אתר לאומי טרייד מכיל כלים חדשניים רבים, המאפשרים ביצוע פעולות בצורה תכליתית ומהירה".

בנק לאומי הוכרז כארגון בעל הפלטפורמה הדיגיטלית (רב-ערוצית) הכוללת הטובה ביותר בישראל. "בנק לאומי ממשיך ומפתח בהצלחה את לאומי דיגיטל", נכתב בנימוקים. "הוא משיק סידרת יישומים המאפשרים קשר ישיר עם לקוחותיו, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות".

איסתא הוכרז כאתר בעל יישומי WEB2.0 הטובים ביותר. "איסתא מציגה פתרון מלא בתחום התיירות המקוונת", נכתב. "איסתא מציגה מובילות בתחום התיירות המקוונת. היא ממשיכה להציג חידושים בתחום התיירות ומעניקה ללקוחותיה ערך מוסף בדמות מידע תיירותי נרחב וכלי לתכנון חופשה, תוך שיתוף הגולשים וקבלת חוות דעתם. האתר נהנה מממשק משתמש ידידותי במיוחד".

שני אתרים זכו בתואר האתר ה-"מרושת" והמשתף ביותר. הראשון בין השניים הוא אתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עשו את הבלתי אפשרי ופרצו לזירה הדיגיטלית לשם מלחמה בתאונות הדרכים", נכתב, "השימוש המושכל במדיה החברתית ויצירת נכסים דיגיטיליים, בהם הציבור הוא פעיל ונדרש לחפש, לשתף, ולהתנסות – תורמים באופן ישיר להעברת המסרים והפעילויות הכה חשובים של רשות זו".

על האתר הזוכה השני, ROUNDS, נכתב כי "מטרת רשת זו לאפשר שיתוף מידע וחוויות של טאבלטים, טלפונים חכמים, ושל  רשתות חברתיות נוספות, מלבד פייסבוק. ובנוסף, לאפשר למשתמשים לשחק, לשתף אפליקציות ולשוחח בווידאו צ'אט עם חבריהם בצורה שקופה".

אתר בנק הפועלים הוכרז כזה אשר מעניק ללקוחותיו את מירב חוויית הלקוח. "השילוב של אתר בנק הפועלים עם שאר ערוצי התקשורת של הבנק עם לקוחותיו", נכתב, "מייצר את אותה חוויה רגשית וחיובית. בכל נקודת מגע הלקוח נהנה בזמן ועל פי הצורך שלו מערך מוסף".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניב

    בדיוק קראתי בחדשות של גוגל על Yotpo http://www.prlog.org/12240366-anti-virus4ucom-and-yotpo-social-reviews.html לא סגור אם הם עובדים גם עם אתרים בישראל אבל הרעיון מעניין

אירועים קרובים