מנמ"ר בנק ישראל, אבנר זיו, פורש לאחר חמש שנים בתפקיד

זיו יפרוש בסוף אוגוסט ויהיה מנכ"ל חברת סטארט-אפ בתחום ה-IoT

אבנר זיו, מנמ''ר בנק ישראל. צילום: ניב קנטור

מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בנק ישראל ומנמ"ר הבנק, אבנר זיו, הודיע היום על סיום תפקידו בבנק, לאחר חמש שנים. זיו יפרוש בחודש אוגוסט הקרוב, וימונה למנכ"ל חברת הסטראט-אפ Cloud of Things. טרם מונה מחליף לזיו, ובקרוב הנהלת הבנק תפרסם מכרז.

"הייתה לי תקופה מרתקת בארגון המשפיע ביותר בשוק הפיננסי הישראלי, והזדמנות לתרום לחיזוק הכלכלה", אומר זיו עם סיום תפקידו. "אני שמח שהצלחתי שהחטיבה שלי מעורבת כיום בכל יוזמה עסקית שקורית כיום בשוק הישראלי, דבר שאינו מובן מאליו". זיו אמר, כי הוא גאה בשורה ארוכה של פרויקטים שהחטיבה שלו הובילה, ובהם מערכת נתוני אשראי ובנקאות פתוחה. "גם בזירה הפנימית ביצענו מהפכה בשנים האחרונות בכל מה שקשור לתשתיות הבנקאיות, החל מהדטה סנטרים בכל השכבות, סביבות העבודה של העובדים, יכולות אנליטיקה ועוד הרבה דברים שקצרה היריעה מלמנותם", אומר זיו/

"בתקופת הקורונה הוקמה מערכת 'פורטל קורונה' ייחודית, אשר ביצעה 'קציר מידע' ממקורות מידע רבים ברחבי העולם, והציגה תמונת מצב על מדדים כלכליים למקבלי ההחלטות בבנק", אומר זיו. הוא מציין, כי הבנק היה ערוך היטב למשבר והצליח להתאים את העבודה בבית ובבנק למציאות שנוצרה.

זיו החל את תפקידו בבנק ב-2015, לאחר שסיים תקופת שירות ארוכה בצה"ל, ובין היתר עמד בראש יחידת מצפ"ן. במהלך תקופת כהונתו בבנק ישראל זכה זיו פעמיים בתואר מנמ"ר מצטיין בתחרות מנמ"ר מצטיין של אנשים ומחשבים.

"אבנר הוביל את חטיבת טכנולוגיית המידע בבנק ישראל להישגים מקצועיים שזכו להכרה והערכה בארץ ובעולם", אמר מנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו. הוא הודה לו בשם הנהלת הבנק והעובדים. "המהלכים שהוביל אבנר להטמעת חדשנות טכנולוגית בבנק ישראל סייעו הן ברמת המשק – לקידום מערכות חשובות בתחומי הפיננסים והתשלומים, והן ברמת הבנק – לשדרוג תשתיות העבודה הטכנולוגיות בבנק, שחשיבותן התחדדה במשבר.

חברת הסטארט-אפ שזיו ימנכל, Cloud of Things, מפתחת פתרונות IoT מקצה לקצה, מההקמה ועד לענן. לדברי זיו, הייחוד של הפתרונות הוא, שהם ניתנים ליישום בזמן קצר ביותר. החברה הוקמה לפני ארבע שנים, בהשקעה פרטית של היזמים, והיא מטמיעה פתרונות בכל העולם. לחברה יש מטה בישראל ובארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים