מומחי ה-IT של אולימפיאדת לונדון: "אנו בטוחים שנוכל להדוף את איומי הסייבר"

בחודשים האחרונים ביצעו אנשי המיחשוב של האולימפיאדה יותר מ-200,000 שעות של בדיקות יזומות, כולל מתקפות מורכבות, כדי להגביר את רמת ההגנה של כל המערכות ● מישל הירון, האינטגרטורית הראשית של אטוס - החברה שמספקת שירותי מיחשוב לאולימפיאדות בעשור האחרון: "אנחנו נעזרים בהאקרים אתיים, משתמשים בחברות חיצוניות ונעזרים בעובדי החברה שלנו אשר מתמחים בסוג כזה של פעילות"

מומחי ה-IT ואבטחת המידע של אולימפיאדת לונדון בטוחים, כי ביכולתם להדוף את איומי הסייבר. מערכות IT קריטיות של האולימפיאדה היו נתונות בחודשים האחרונים תחת מתקפות חוזרות ונשנות, אלא שאלה נעשו באופן יזום על ידי האקרים שגויסו לצורך כך, ועשו זאת במשך אלפי שעות של בדיקות אבטחת מידע.

אטוס (Atos) היא חברת ה-IT המספקת שירותי מיחשוב לאולימפיאדות מאז משחקי החורף של 2002. אנשיה אמרו, כי ביצעו יותר מ-200,000 שעות של בדיקות יזומות, כולל מתקפות מורכבות. מטרת כל המבדקים נועדה להגן על כל המערכות שיספקו את התוצאות של המשחקים והתחרויות השונות, כמו גם מידע מפורט אודות התחרויות ולוחות זמנים שלהן.

החברה אחראית על כ-11,500 מחשבים ושרתים הנמצאים במקומות שונים ברחבי בריטניה. החל מהשבוע, היא תפתח מרכז תפעול טכנולוגי בסמוך לאצטדיון האולימפי. מרכז התפעול יעבוד מסביב לשעון, ויעקוב אחר כל איום קיברנטי אפשרי.

מישל הירון, האינטגרטורית הראשית של אטוס, אמרה כי "אנחנו נעזרים בהאקרים אתיים, משתמשים בחברות חיצוניות ונעזרים בעובדי החברה שלנו אשר מתמחים בסוג כזה של פעילות. אנחנו מכינים את עצמנו בעזרת שלל של בדיקות, כדי לכסות על כל סוג של איום על המשחקים האולימפיים".

כרבע מהתקציב הכולל של האולימפיאדה, 3.1 מיליארד דולרים, הושקע בטכנולוגיה. אנשי אטוס צפויים לטפל במהלך האירוע בשני מיליון פיסות מידע ונתונים, 30% יותר נתונים מאשר ב-2008 באולימפיאדת בייג'ין. בבייג'ין, מומחי האבטחה התמודדו עם 12 מיליון בעיות אבטחה פוטנציאליות מדי יום. הירון אמרה, כי בלונדון הם מעריכים שיתמודדו עם 12 עד 14 מיליון אירועי אבטחה ביום.

"התפקיד שלנו הוא לערוך ניטור בזמן אמת ותוך אלפיות השנייה לחסום כל קו תקשורת מחשבים המצביע על התנהגות חריגה. לאחר החסימה, זו הופכת להיות בעיה של המשטרה או רשויות אכיפת החוק, כדי להבין אם זה פיגוע או לא", אמר פטריק אדיבה, סגן נשיא בכיר באטוס למשחקים האולימפיים ולאירועים הגדולים.

אחד התרחישים לקראתו הם נערכים הוא של האקטיביסטים, האקרים בעלי מודעות פוליטית, שיצליחו להגיע למערכות השילוט ולפרסם עליהן הודעות מחאה פוליטית. "הישג שכזה יהיה כמעט בלתי אפשרי", אמר. "מאוד לא סביר שזה יקרה, שכן הכל פועל על רשת מאובטחת מאוד. זה יהיה די מסובך להיכנס לרשת זו בלי שנבחין בכך. האבטחה לא תהיה ב-100%, אבל קרובה לכך".

פרנסיס מאי, השר הממונה על טרור קיברנטי, הזהיר בחודש מאי השנה, כי "המשחקים האולימפיים לא יהיו חסינים מפני מתקפות טרור קיברנטי שיבוצעו על ידי מי שירצה לשבש את המשחקים".

רוצים לשמוע עוד על אבטחת מידע? הירשמו עכשיו לוועידת הסייבר השנתית של INSS – המכון למחקרי ביטחון לאומי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים