תוכן שיווקי

לקראת אירוע | SUSE – מערכת ההפעלה האידאלית לתשתיות הטרוגניות וסביבות מרובות פלטפורמות

לקראת כנס השקת פעילות SUSE Linux בישראל

27/03/2012 15:22

מאת ישי רז, מנהל טכנולוגיות ומנכ"ל חברת הייסקילס

SUSE LINUX, המשווקת בארץ על ידי NessPRO – קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות, הינה מערכת הפעלה מתקדמת, ותיקה ונפוצה ביותר. עוצמתה מתבטאת בהשתלבות בתשתיות הטרוגניות ובסביבות מרובות פלטפורמות, תוך דגש על שילוב המערכות השונות וניהולן בתוך התשתיות הקיימות. השתלבות זו באה לידי ביטוי בפשטות הניהול וההקמה תוך שימוש בכלי ניהול מובנים.

Microsoft
ל-SUSE יש הסכם שיתוף ידע עם Microsoft המאפשר תאימות הדוקה בין מוצרי Suse ל-Microsoft. שיתוף פעולה זה מתבטא במספר תחומים:

וירטואליזציה
SUSE נחשבת למערכת ה-Linux היציבה ביותר על גבי מערכת Hyper-V של Microsoft. יחד עם זאת, ברכישת SUSE הארגון מקבל אלטרנטיבות משמעותיות נוספות בתחום הוירטואלזציה. SUSE משווקת עם שתי מערכות וירטואליזציה מובנות: XenSource ו-KVM המאפשרות להוריד את עלויות הרישוי בתחום הוירטואליזציה ולשמור על ביצועים גבוהים. שתי המערכות מבוססות על Hypervisor 1 ולכן אפשרויות האירוח על מערכות ההפעלה מגוונות ובלתי מוגבלות.

.NET
ארגונים רבים אימצו את ארכיטקטורת .NET של Microsoft לצורך פיתוח יישומים. מקובל לחשוב שארכיטקטורה זו מוגבלת לשרתי Windows בלבד אך זוהי עובדה שגויה. SUSE נמכרת עם פלטפורמת MONO המהווה .NET Framework על גבי מערכות לינוקס. MONO נכתבה והותאמה באופן מיטבי להפצת SUSE. במידה ונדרש בארגון לפתח אפליקציה ייעודית על גבי לינוקס, ניתן בקלות להשתמש באנשי פיתוח מעולם ה-.NET

SAP
SUSE Linux Enterprise Server for SAP נחשבת לפלטפורמה המועדפת ע"י SAP ומשמשת בה כפלטפורמת הפיתוח העיקרית. SUSE הינה הפצת הלינוקס הראשונה שהוסמכה ע"י SAP וקיים הסכם תמיכה משותף בין שתי החברות, המאפשר תמיכה משולבת של מערכות SAP ו- SUSE . באופן זה ניתן לפתוח קריאת שירות בכל אחת מהחברות.

SUSE Linux Enterprise Server for SAP מותאמת ליישום מהיר ופשוט יחסית למערכות SAP. זאת ע"י תהליכי אוטומציה להתקנת המערכת יחד עם רכיבי צד שלישי אשר אינם קיימים בחבילת ההתקנה הבסיסית של SAP. המערכת מכוונת לאינטראקציה מינימלית עם איש היישום ומבטיחה התקנה עם מינימום טעויות אנוש. הסכם שיתוף הפעולה בין SAP ל- SUSE מבטיח שכל עדכון של רכיבי מערכת ההפעלה אינו פוגע במערכת ה- SAP ורכיביה. כמו כן המערכת מגיעה עם פתרון שרידות גבוהה המובנה למערכות SAP.

SUSE Linux Enterprise Server for SAP מותאמת ברמת הליבה לפעילות תוך-זיכרון גבוהה (in-memory). כך ליבת המערכת מחליטה איזה מידע להטמין במערכת הקבצים ואיזה מידע להטמין  באופן זמין בזיכרון המערכת. תכונה זו משפרת באופן ניכר את ביצועי המערכת בצד השרת. SAP בחרה ב- SUSE כפלטפורמה למוצרי אנליזה in-memory כדוגמת HANA.

IBM
IBM ו-SUSE השקיעו בהתאמת SUSE ל- IBM system Z יותר מכל הפצת לינוקס אחרת. היתרונות הבולטים ביותר מתבטאים בהקצאה דינמית של משאבים במערכות SUSE המתארחות על  system Z  Hypervisor. זאת בהתחשב בתצורות עיבוד אנכיות ואופקיות האופיניות למערכות mainframe.

הפצות לינוקס אחרות
SUSE Manager מאפשר ניהול מרכזי של כלל הפצות לינוקס הקיימות בארגון. הניהול כולל חלוקת יישומים והסבות על פני מנועי וירטואליזציה נפוצים כגון XEN, KVM, system Z, Hyper-V ו- VMWARE. באמצעות SUSE Manager ניתן לחלק את עומס העבודה בין כל סוג הפצת לינוקס בהתאם ליתרונות המאפיינים כל הפצה. באמצעות SUSE Manager ניתן לנהל מדיניות אחידה בכל שרתי הלינוקס הארגוניים ללא צורך להתמקצע בניהול כל הפצת לינוקס. כך כל שרתי הלינוקס יעמדו בתאימות הפנים אירגונית ובעידכונים חיצוניים המגיעים מספקי ההפצה.

סיכום
מניסיוני בעבודתי עם ארגונים, אני נתקל רבות במצבים בהם תחזוקת השרתים מנוהלת בצורה בלתי יעילה וללא תכנון. ברבים ממקרים אלה קיים חשש להחדיר מערכות חדשות בארגון מפאת מעמסה נוספת על מערך התחזוקה ב- IT. SUSE היא למעשה, הפצת לינוקס  שנועדה להשתלב בקיים וגם מספקת מנגנוני ניהול ייחודיים ותכונות ייחודיות שאופייניות להפצה זו בלבד.

הכותב הינו CTO ומנכ"ל חברת הייסקילס, העוסקת בתכנון, ייעוץ ויישום מערכות ארגוניות ותשתיות אפליקטיביות.

אירועים קרובים