רב שיח: לשמר את העובדים ולהתחבר לטכנולוגיות

אלו האתגרים העיקריים העומדים בפני מנהלי משאבי האנוש בשנה הקרובה - כך עולה מרב שיח שהתקיים במסגרת פורום HR, בו לקחו חלק מנהלי משאבי אנוש בכירים במשק ● בין היתר, השתתפו בו נציגים מאמדוקס, הכשרה - חברה לביטוח, מירס, HP ישראל, כתר פלסטיק, חברת השמירה – G4S ואגד ● המנהלים פירטו על האתגרים שליוו אותם בתחילת הדרך וסיפרו על אלה שאיתם הם מתמודדים כיום, ובראשם חשיבות ההון האנושי, והשימוש בטכנולוגיות חדשות על מנת להתחבר אל העובדים

מנהלי משאבי אנוש בכירים במשק סבורים, כי יצירת זהות ארגונית, השקעה בהון האנושי ויצירת עתודות ניהול מתוך הארגון, הם הדברים שימשיכו להעסיק את מחלקת משאבי האנוש בשנה הקרובה. המנהלים סבורים גם, כי יש להיערך לשינוי במצב הכלכלי שמשמעו שימור עובדים. אלו היו המסקנות העיקריות שעלו מרב שיח שנערך במסגרת פורום HR של אנשים ומחשבים, לסיכום השנה ולצפיית המגמות לשנה החדשה.

את רב שיח הנחו ורד לוינשטיין – יו"ר פורום HR ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצת אנשים ומחשבים. השתתפו בו יעל שור – דירקטורית משאבי האנוש באמדוקס (Amdocs) ישראל, אודליה בשן – סמנכ"ל וראש אגף משאבי אנוש ולוגיסטיקה בהכשרה – חברה לביטוח, אניטה שור – סמנכ"ל משאבי אנוש במירס, יואל נורטון – מנהל משאבי אנוש ב-HP ישראל, אבי רובינזון – סמנכ"ל משאבי אנוש בכתר פלסטיק, אייל נאור – סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע בחברת השמירה – G4S, ושמעון אור – מנהל חטיבת משאבי אנוש ושכר ארצי באגד.

"אנו פועלים בתקופה בה עלינו לתת מענה לגורמים שונים בארגון בסביבות שונות ורב ממדיות, תוך שאיפה למצוינות ארגונית ובמרוץ בלתי פוסק אחרי הטאלנטים", אמרה ורד לוינשטיין בפתיחת המפגש.

 פורום HR של אנשים ומחשביםיואל נורטון מ-HP סיפר, כי ענקית ה-IT מעסיקה בישראל כ-6,000 עובדים והאתגר הגדול הוא שליטה וניהול יעילים שלהם. נורטון צופה, כי המשבר העולמי ישפיע גם על ישראל ותגרום להאטה גם בשווקים בהם פועלת HP. לגבי המגמות לשנה הקרובה, אמר: "אני מעריך שנראה שיתוף רב יותר של עובדים מהמגזר הערבי והמגזר החרדי בענף ההיי-טק".

אבי רובינזון מכתר פלסטיק סיפר, כי מדובר בחברה גלובלית המעסיקה קרוב ל-4,000 עובדים בעולם, מתוכם כ-1,500 בארץ. לדבריו, כאשר החל את תפקידו בחברה, האתגר הגדול ביותר שלו היה להיכנס לארגון שלא היה בו מערך HR. על כן, סיפר, היה עליו להשתלב ולבנות את התשתיות, ובמקביל לתכנן תהליכים ארוכי טווח. "המשך המגמה של המשברים הכלכליים וחוסר יציבות כלכלית גלובלית ישפיעו בכל קנה מידה. אנו נצטרך לא רק לשמר את האנשים, אלא גם לחבר אותם יותר לחברה, אחרת הטובים יעזבו", אמר.

יעל שור מאמדוקס סיפרה ברב השיח על תוכניות האימון לעובדים בחברה וכן על תוכנית בשם "היי פוטנציאל" שרצה כבר שמונה שנים: "מטרתה לחשוף אנשים מתחומים שונים ולזהות את המנהלים העתידיים", הסבירה. היא הוסיפה, שבישראל מעסיקה אמדוקס למעלה מ-4,000 עובדים. בנוגע לדרכי התקשורת עם העובדים, אמרה שור, כי "אנו משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותנו – כולל רשתות חברתיות ו-וידיאו קונפרנס – למרות שאין תחליף למפגש פנים אל פנים".

אייל נאור מחברת השמירה – G4S ישראל, אמר כי האתגר הגדול בחברה בינלאומית, הוא התקשורת עם העובדים בחו"ל. "יש לנו את כל הכלים, כולל אתר חברה, חיבורים לפייסבוק (Facebook) וללינקדאין (LinkedIn). אנו חברת ההיי-טק של חברות הלואו-טק", הוסיף.

שמעון אור מאגד סיפר, שלמרות שלחברה נוספו אתגרים נוספים, היא מתקשה לגייס את 300 הנהגים שחסרים לה. "הקמנו בחברה צוותי חשיבה. בין היתר, אנו מנסים לפתות נהגים להצטרף אלינו באמצעות תנאים משופרים וקביעות", אמר אור וציין, כי החברה מעסיקה כ-6,200 עובדים. באשר לציפיות לשנה הקרובה, אמר: "אני מאמין שתהיה הורדת מחירים בתחבורה הציבורית, מה שיגרום להגדלה של מספר הנוסעים. מצב זה גם יצריך יותר כוח אדם".

אניטה שור ממירס, המעסיקה כ-1,200 עובדים, הדגישה כי החברה נמצאת בתקופה מאתגרת לרגל ההיערכות לרכישתה על ידי הוט (HOT). לדבריה, החברה נמצאת כבר קרוב לשנתיים על המדף. "כשחברה נמצאת במצב כזה, וכל יומיים מתפרסמת כתבה העוסקת בשאלה 'מי ירכוש את מירס', על מחלקת משאבי האנוש ליצור את הדבק הארגוני ולשמור על מוטיבציה – ובראש ובראשונה להעצים את המנהלים, כדי שישמרו על החברה".

אודליה בשן מהכשרה – חברה לביטוח, אמרה, כי כאשר החברה עברה לבעלות חדשה, ב-2006, הייתה זו גם הזדמנות למנף את נושא השבחת התרבות הארגונית. "היה חשוב לנו לדעת גם מה העובדים חושבים ולצורך כך ערכנו קבוצת מיקוד. בנוסף, בנינו מניפת ערכים שחולקה לכל העובדים בחברה, כשהרעיון הוא, לתרגם את הערכים האלה להתנהגות יום יומית".

הסיקור המלא של רב השיח יופיעו בגיליון הקרוב של InformationWorld

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים