מפעל חדש של אינטל באירלנד יחל בייצור טכנולוגיית Intel 4 בנפח גבוה

ענקית השבבים פורסת ליתוגרפיית אולטרה סגול קיצונית בייצור בנפח גבוה במפעל החדש באירלנד, Fab 34 שמו, שהוא הראשון לייצור המוני של הטכנולוגיה באירופה

המניה שלה ירדה בחדות. אינטל.

אינטל הודיעה בסוף השבוע על פתיחת מפעל ייצור השבבים החדש שלה באירלנד. Fab 34 הוא המפעל הראשון בו תשתמש החברה בתהליך הייצור החדש שלה, Intel 4. תהליך הזה הוא הראשון בו משתמשת החברה בטכנולוגיית אולטרה סגול קיצוני (EUV) ולראשונה בייצור המוני – כשפיתוח הטכנולוגיה בפועל בוצע במפעל שלה באורגון.

טכנולוגיית הייצור החדשה הזו תהיה בסיס לייצור הדור הבא של מעבדי החברה, Core Ultra, כשהמעבדים הראשונים של הדור הראשון, שמכונים בינתיים Meteor Lake, יגיעו לשוק עוד לפני סוף השנה לשימוש במחשבי ניידים. במהלך 2024 אמורה החברה להשיק גם מעבדים שולחניים. השימוש ב-EUV יבוא לידי ביטוי גם בתהליך הייצור Intel 3, שיהיה הבסיס לדור הבא של מעבדי ה-Xeon של אינטל לשוק השרתים.

ל-Fab 34, שהוקם בעיירה לייקסליפ, יש חשיבות רבה לאינטל מעבר לתהליכי הייצור עצמם. מדובר בחלק מהמהלך של אינטל להביא יכולות ייצור מוליכים למחצה רחבות לשוק האירופי, במהלך שהוא תוצר ממסקנות הקורונה, שאחת העיקריות שבהן הייתה שיש לקצר את שרשרת האספקה.

אינטל משקיעה באירופה כעת כ-17 מיליארד יורו, ומעבר למפעל הייצור הזה היא אמורה לפתוח מפעל לייצור פרוסות סיליקון במגדבורג, גרמניה, ומתקן הרכבה ובדיקות שמתוכן לבנייה בוורוצלב, פולין.

"אני גאה בצוות אינטל כמו גם בלקוחות, בספקים ובשותפים שלנו שעבדו איתנו כדי להגיע לרגע הזה ולהשאיר אותנו על הנתיב בחזרה למובילות בתהליכי ייצור", אמר פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. "אי הסיליקון תמיד עמד במרכז האסטרטגיה לטווח ארוך שלנו, והפתיחה של Fab 34 תורמת למטרה של האיחוד האירופי ליצור שרשרת אספקה יותר עמידה ובת קיימא של מוליכים למחצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים