ההאקרים מסתערים על ה-OT

לפי קספרסקי, יותר מ-40% ממחשבים בעולם הטכנולוגיה התפעולית במגזר התעשייתי הותקפו בשנה החולפתובנוסף - המתקפות מסוג זה פעילות כל העת, אפילו בלי הפוגות בחגים או בקיץ

שניים מכל חמישה (40.6%) מחשבים של טכנולוגיה תפעולית (OT – ר"ת Operational technology), המשמשים ארגוני תעשייה, הותקפו על ידי נוזקות ב-2022; כך לפי מחקר חדש של קספרסקי (Kaspersky).

הנתונים משקפים עלייה של 6% בהשוואה בין המחצית הראשונה של 2022 למחצית השנייה של השנה, וגידול של כמעט פי 1.5 בהשוואה למחצית השנייה של 2021.

קספרסקי. צילום: BigStock

קספרסקי. צילום: BigStock

לפי המחקר של קספרסקי, שתי הקטגוריות המובילות של נוזקות שבלטו בפעילותן בשנה החולפת – סקריפטים זדוניים ופישינג – הראו צמיחה במחצית השנייה של 2022. החוקרים ציינו כי "שחקני איום השתמשו בכלים אלה כדי לאסוף מידע, לעקוב אחר פעילות ולהפנות בקשות דפדפן אל משאבי אינטרנט זדוניים". 

עוד מגמה לפי חוקרי ענקית הגנת הסייבר הרוסית, היא של שימוש שעשו ההאקרים בסקריפטים זדוניים, על מנת לאפשר הורדה של נוזקות שונות, או להשתיל אותן במחשבי הקורבנות – רוגלות, או כלים לכריית מטבעות קריפטוגרפיים בלא ידיעת המשתמשים.

בפילוח גיאוגרפי, צפון אירופה הייתה האזור היחיד שהראה גידול בנוזקות שהתפשטו באמצעות דוא"ל. אפריקה, המזרח התיכון, אסיה ואמריקה הלטינית היו בראש הדירוג האזורי של רוב מחשבי ה-OT שנפגעו באמצעות התקנים נשלפים.

המגזרים שנפגעו הכי הרבה: ייצור הרכב והאנרגיה

בפילוח מגזרי, מתקפות אשר כוונו למגזרי ייצור הרכב והאנרגיה גדלו באופן משמעותי: הן היוו 36.9% ו-34.5% – בהתאמה – מכלל המתקפות על המגזר התעשייתי.

מערכת האנטי-פישינג של קספרסקי מנעה יותר מ-500 מיליון ניסיונות גישה לאתרי הונאה ברחבי העולם בשנת 2022. הנתון משקף גידול של פי שתיים בהשוואה לנתוני 2021.

ההונאה הנפוצה ביותר במסגרת מתקפות פישינג הייתה התחזות לחברת שירותי משלוח, שלכאורה הודיעה במייל כי יש בעיה במשלוח. המייל כולל קישור לאתר מזויף, המבקש מידע אישי או פרטים פיננסיים.

"בסך הכל, 2022 בולטת בהיעדר חריג של שינויים עונתיים כלשהם. הצוות שלנו ראה שיעור גבוה בעקביות של מתקפות על מגזרי תעשייה. בניגוד לעבר, לא נרשמה ירידה טיפוסית בהתקפות במהלך חופשות הקיץ או החורף", הסביר קיריל קרוגלוב, חוקר בכיר במרכז חקר האיומים של קספרסקי. "עם זאת, שיעורי התקיפות הגוברים במגזר התעשייתי, אשר נעשים באמצעות הנדסה חברתית – מדאיגים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים