האם מלחמת הסחר ארה"ב-סין בתחום השבבים מחריפה עוד?

ארצות הברית שוקלת להגביל משלוחי ציוד אמריקני לייצור שבבים ליצרניות המוליכים למחצה הסיניות ● לפי הדיווחים, עיקר ההתמקדות הוא בזיכרונות ה-NAND, וביצרניתם, YMTC, שהיא גם יצרנית הזיכרונות המובילה בסין

עוד מהלומה במלחמת הסייבר האמריקנית-סינית.

מסע ההגבלות הטכנולוגיות שמבצעת ארצות הברית כנגד סין ממשיך בכל עוזו. היעד הבא, לפי דיווחים, הוא הגבלת הייצוא של ציוד לייצור שבבי זיכרון. הממשל שוקל את ההחלטה הזו, אחרי שלאחרונה נבחנה גם האפשרות להגביל את הייצוא של מכונות לייצור מעבדים באיכות מתקדמת – צעדים שכבר מזמן חצו את הקו של הביטחון הלאומי אל עבר עצירת תעשיית המחשוב הסינית, כדי שלא תפריע לתעשייה האמריקנית.

עיקר ההתמקדות לפי אותם דיווחים הוא בזיכרונות ה-NAND. ההערכה היא שבממשל רוצים למנוע גם במקרה הזה את היכולת של הסינים לייצר במסגרת הגבולות שלה זיכרונות מתקדמים. המטרה לפי ההערכות, היא לחסום מכירת ציוד שמאפשר ייצור של זיכרונות NAND בעלי יותר מ-128 שכבות, כמות שכבר נחשבת למיושנת.

זיכרונות ה-NAND משמעותיים ביותר לשוק המובייל, אבל גם ליצרניות כונני ה-SSD, שהופכים ליותר ויותר משמעותיים בשוק, עם דרישה ליותר ויותר זיכרון מהיר, אם בתוך מחשבים ואם מחוצה להם, ככוננים ניידים או ככרטיסי זיכרון.

הייתכן ש-YMTC תהיה המוחרמת הבאה?

יצרנית זיכרונות ה-NAND המובילה בסין, והזיכרונות בכלל, היא YMTC – שכבר נמצאת תחת חקירה בארצות הברית בחשד שהיא מוכרת זיכרונות לוואווי, המוחרמת בארצות הברית כבר יותר משנתיים.

החברה כבר מייצרת כיום כ-5% משוק ה-NAND הגלובלי, כמעט פי שניים מאשר בשנה שעברה, והיא הולכת ומתקרבת לווסטרן דיגיטיל ומיקרון האמריקניות, עם נתחי שוק של 13 ו-11 אחוזים, בהתאמה.

החלטה כזו, אם תתקבל, יכולה להשפיע גם על סמסונג והייניקס הקוריאניות. לראשונה יש שני מפעלי ייצור זיכרונות בסין, ואילו השנייה נמצאת בתהליכי רכישה של מפעלי הייצור של זיכרונות ה-NAND של אינטל בסין, כשכחלק מההסכם אינטל אמורה להמשיך לתפעל את המפעל עבור הייניקס לתקופה די ארוכה.

כאמור, מדובר בדיווחים ראשוניים בלבד, אבל לאור הצעדים הולכים ומחריפים של ממשל ביידן מול הסינים, ייתכן מאוד שגם זה יהפוך בקרוב להחלטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים