ההפסדים מהונאות קריפטו חצו את רף מיליארד הדולרים

מדובר בזינוק דרמטי של יותר מ-700% בהיקף הנזקים הכספיים בקריפטו מהונאות, בתוך כשנתיים ● אחד מכל ארבעה דולרים שקורבנות מפסידים בהונאה - משולם במטבע קריפטוגרפי

הונאות קריפטו - הרווחיות ביותר.

ההפסדים מהונאות של מטבעות קריפטוגרפיים חצו את רף מיליארד דולרים, בין ינואר 2021 למרץ 2022, כך לפי נתונים שפרסמה נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב בסוף השבוע.

במועדים האמורים, יותר מ-46 אלף אנשים הפסידו במצטבר את הסכום הזה. הנתון משקף עלייה תלולה של יותר מ-700% בתוך שנתיים. ב-2021 עמדו הונאות הקריפטו על כ-680 מיליון דולרים, וב-2020 הונאות הקריפטו עמדו על כ-130 מיליון דולרים.

הסוכנות מעריכה שאחד מכל ארבעה דולרים שקורבנות בארה"ב מפסידים בשל הונאה, משולם כעת במטבע קריפטוגרפי.

קצת יותר ממחצית מההפסדים המדווחים כרוכים בהונאות השקעות, שמבטיחות למשקיעים תשואות לא ריאליות, או מוצרים לא קיימים. חברת המחקר Chainalysis דיווחה בינואר השנה, כי היקף ההונאות הקשורות להשקעות פיקטיביות בעולם בשנת 2021 עמד על מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 7.7 מיליארד דולרים – מה שהפך את ההונאות לרווחיות ביותר לעומת פשעים אחרים הקשורים למטבעות קריפטוגרפיים, כולל כופרות ופריצות.

כמעט מחצית מהונאות הקשורות למטבעות קריפטוגרפיים שדווחו על ידי הקורבנות – מקורן במדיה החברתית: הקורבנות סיפרו, כי ההונאה החלה במודעה, בפוסט, או בהודעה במדיה החברתית.

הנתון משקף את הגידול הכולל של הונאות במדיה זו, לרבות הונאות "Giveaway" – הבטחות ל"כסף מהיר וקל", שבהן הנוכלים אומרים למשקיעים לשלוח מטבע קריפטו בתמורה להבטחה לקבל כפליים, או יותר. עוד ציינו בנציבות, כי גם טלגרם וטוויטר הן פלטפורמות פופולריות לרמאים.

הנציבות דיווחה גם על הפסדים גדולים במטבעות קריפטוגרפיים בשל הונאות רומנטיות: הקורבנות הפסידו 139 מיליון דולרים במטבעות קריפטו כתוצאה מהונאות מסוג זה בשנת 2021. עוד דיווחו בנציבות על הונאות שבהן פושעים התחזו לסוכנות ממשלתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים