משרד הרווחה: פרויקט אוטומציה למחלקות לשירותים חברתיים

במסגרת הפרויקט, בביצוע תים תוכנה מקבוצת מלם תים, פותח עבור המחלקות לשירותים חברתיים לוח מחוונים מבוסס WebFOCUS של טיבקו, שמרכז את מכלול המידע הרלוונטי לעבודתן ● היקף הפרויקט מוערך במאות אלפי שקלים

עופרה פרנקל, ה-CIO הממשלתי.

משרד הרווחה והביטחון החברתי ביצע פרויקט, שבמסגרתו פותח עבור המחלקות לשירותים חברתיים לוח מחוונים הפועל בטכנולוגיה ייחודית, שמרכז במקום אחד את מכלול המידע הרלוונטי לעבודתן. לאחר בחינת חלופות, הפרויקט בוצע באמצעות פלטפורמת WebFOCUS של טיבקו (Tibco), המספק אוטומציה מלאה לתהליך הכנת דו"חות אנליטיים מורכבים והפצתם המתוזמנת למנהלי המחלקות  בכ-260 מחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות ולנציגים נוספים, אשר המחלקה מבקשת לשתף. את הפרויקט ביצעה תים תוכנה מקבוצת מלם תים. על פי הערכות בשוק, היקף הפרויקט הוא מאות אלפי שקלים.

פלטפורמת WebFOCUS היא מערכת בינה עסקית, המתמקדת בהגדרת דו"חות תפעוליים אנליטיים והרצתם בזמן אמת, משלבת יכולות חיזוי ואנליטיקה, תומכת בקבלת החלטות מונחות בסביבות מרובות מקורות נתונים ומספקת דו"חות ולוחות מחוונים אינטראקטיביים בזמן אמת ובאופן לא מקוון. זאת במסגרת מודל רישוי חדשני, המאפשר הלכה למעשה דמוקרטיזציה של המידע ומימוש החזון של Analytics Anywhere.

לדברי עפרה פרנקל, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הרווחה והביטחון החברתי, "המחלקות לשירותים חברתיים הן שותפות העשייה המרכזיות של המשרד, וככאלה היה לנו צורך להנגיש להן את המידע הרב שמעובד במערכות המשרד ודרוש להן למילוי תפקידן. הפרויקט ענה על מטרת העל שהצבנו וחיזק את יכולות הניהול העצמי של המחלקות, כמו גם קידום עבודה מבוססת נתונים בתהליכי תכנון, במעקב ובפיתוח שירותים. הפרויקט מאפשר למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות לקבל אוטומטית מידע אמין, מקיף ועדכני, המוצג בלוח מחוונים אינטראקטיבי מעוצב ובאוף-ליין מלא. אנו שבעי רצון מהמערכת, המשדרגת באופן מהותי את עבודת המחלקה, תוצר של עבודת צוות רחבה מאוד עם מלם תים ובשיתוף רשויות רבות בתהליך הבנייה".

ערן אריגי, מנהל טכני של מוצרי WebFOCUS  בתים תוכנה מקבוצת מלם תים, ציין, כי "אנו שמחים על סיומו המוצלח של הפרויקט במשרד הרווחה והביטחון החברתי. לפני יישומו, נדרשה עבודה ידנית רבה להכנת הדו"חות, הכוללים מידע רגיש, והפצתם למאות הרשויות. לוח המחוונים שפיתחנו מהווה חידוש טכנולוגי ייחודי, שבו המשתמשים מקבלים אימייל הכולל מידע רב, והם יכולים להמשיך לחקור ולהעמיק בו באופן לא מקוון לחלוטין. לוח המחוונים משלב פקדים, שבאמצעותם המשתמשים ברשויות מנתחים את המידע, אך ללא יכולת לשנות נתונים – תכונה קריטית עבור הארגון – וללא עלויות רישוי. המידע מופץ בדחיפה כצרופה בדואר אלקטרוני ואינו מצריך התקנה כלל. למרות זאת, הוא מאפשר אינטראקטיביות מלאה כנהוג בלוחות מחוונים מסוגו. המערכת מעניקה ללקוח תועלות רבות, בהן שיפור הקשר בין המשרד והמחלקות לשירותים חברתיים, יצירת שפה אחידה ומספרים עקביים, שיפור ההיערכות לשעת חירום, טיוב נתונים המועברים למשרד מהמחלקות, שדרוג פעילות הפיקוח, הצגת נתונים אחידים למפקח ולמחלקה, ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים