ילדים ומחשבים: הצלחה מפתיעה לספר תכנות לילדים

קמפיין גיוס ההמונים ל"איך חושבים מחשבים" - ספר תכנות ראשון בשפה העברית, המיועד לילדים בני 5-10 - הצליח הרבה מעל למתוכנן ומכר כבר, בטרם יצא הספר לאור, יותר מ-5,000 עותקים ● וכמה כסף כבר גיוס?

שרון סורין, סטודנטית ובוגרת 8200, שהשיקה גיוס המונים לספרה "איך חושבים מחשבים".

כששרון סורין בת ה-21 – סטודנטית באוניברסיטת תל אביב ובוגרת 8200 – השיקה קמפיין גיוס המונים בהדסטארט לספרה "איך חושבים מחשבים" – ספר תכנות ראשון בשפה העברית, המיועד לילדים בני 5-10, היא ממש לא תיארה לעצמה מה תהיה התוצאה.

היא קיוותה למכור 200-300 עותקים ולגייס 12 אלף שקל בתוך חודשיים, אבל היעד הושג כבר אחרי יומיים. כיום, חודש וחצי אחרי השקת הקמפיין, נמכרו כבר קרוב לחמש אלפים עותקים מהספר –שנזכיר, טרם יצא לאור.

הפרויקט כבר גייס יותר מרבע מיליון שקל, ושבר כמה שיאי קמפיינים של גיוס המונים ישראלים – למשל, שיא במספר התומכים בפרויקט המסחרי.

"איך חושבים מחשבים" זכה לתגובות אוהדות גם מהיי-טקיסטים וגם מהורים – תגובות שרק ממחישות את הצימאון הקיים בתחום, והחלום החדש של האם היהודייה. השיווק נעשה מפה לאוזן, בעיקר באמצעות קבוצות פייסבוק השונות וכמעט ללא שיווק ממומן.


סרטון התדמית לקמפיין ההמונים

מה ניתן ללמוד מהספר?

הספר מפרט את מושגי היסוד בעולם התכנות (תנאים, לולאות, פיקסלים, רשתות ועוד), ומציג את צורת החשיבה המיוחדת שנהוגה בעולם התכנות – צורת חשיבה שמתבססת על תכנון מקדים של כל הצעדים והמסלולים האפשריים ופתרון בעיות לפני ולאורך הדרך.

"העולם הולך למקום שבו כולם ישתמשו בתכנות, זה יהיה עוד שפה או עוד כלי", אמרה סורין. 

"אין סיבה שהילדים לא יתחילו ללמוד תכנות כבר בגיל הצעיר – בתנאי כמובן שהם אוהבים את זה. בנוסף חשוב לי לתרום לקידום החינוך הטכנולוגי בישראלי ולקירוב הפריפריה", המשיכה והסבירה.

ומה התכניות של סורין לעתיד? "קודם כל אני עסוקה עכשיו בהפקת הספר. לא פשוט להתמודד לבד עם הלוגיסטיקה של ההוצאה לאור והפצה, אבל אני משקיעה מאמצים רבים כדי שמי שתרם לפרויקט יקבל את הספר כבר במהלך ינואר. היעד הגדול הוא לשנות את התפישה לגבי החינוך הטכנולוגי בישראל".

בעקבות החשיפה בערוצי המדיה השונים קיבלה סורין מאות פניות מגורמים שונים לשיתופי פעולה אפשריים בארץ ובחו"ל. אבל קודם כל, כמו כל סטודנטית, היא חושבת על תקופת מבחנים מאתגרת באוניברסיטה,  שמצפה לה ממש מעבר לפינה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי

    רעיון נהדר, הספר הזה הפך ממש לשיחת היום. קניתי לאחיין.

אירועים קרובים