ישראלית בכירה חדשה באינטל: "האתגר – להכניס מוצרים מהר וחזק יותר"

כך אמרה שלומית וייס, שחוזרת לאינטל לתפקיד סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית משותפת בקבוצת ההנדסה הגלובלית של החברה, לאחר ארבע שנות פרידה ● לפני שעזבה, עבדה וייס בחברה 28 שנים, ובתפקידה האחרון שימשה כמנהלת תחום הרשתות לדטה סנטרים

שלומית וייס, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית משותפת של קבוצת ההנדסה הגלובלית של אינטל. צילום: שלמה שהם

"מן הסתם, האתגר הראשון שלי בתפקיד החדש יהיה קודם כל ללמוד ולראות מה קרה בארבע השנים שלא הייתי בחברה, כי הרי לא הייתי בקשר ולא הייתי מחוברת לפרטים של מה שהתרחש כאן. מעבר לכך, אני חושבת שהאתגר האמיתי יהיה לראות איך אנחנו מאיצים את המוצרים, דוחפים עוד יותר דברים טובים ושימושיים למשתמש הקצה ואיך נכנסים איתם לשוק יותר ויותר חזק", כך אמרה שלומית וייס בראיון לאנשים ומחשבים, לקראת שובה לאינטל (Intel) ביום א' הקרוב, לתפקיד סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית משותפת של קבוצת ההנדסה הגלובלית של אינטל, לצד סוניל שנוי, שגם הוא שב לאחרונה לחברה.

וייס חוזרת לאינטל אחרי שלפני ארבע שנים עברה למלאנוקס, שכזכור נמכרה לאניבדיה (NVidia), בה שימשה כסגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת ההנדסה, שאחראית לפיתוח שבבים לרשתות תקשורת. זה קרה אחרי 28 שנים ארוכות באינטל, ובתפקידה האחרון שימשה כמנהלת תחום הרשתות לדטה סנטרים.

שובה אל וייס לאינטל הוא חלק מהמהלך האסטרטגי שמוביל המנכ"ל החדש, פט גלסינגר, למינוי בכירים משוק הטכנולוגיה לתפקידי מפתח בחברה המתחדשת. "בחודשים האחרונים אני רואה כיצד גלסינגר מתווה אסטרטגיה חדשה ואמיצה לחברה. אני מאמינה שהאסטרטגיה הזאת תזניק את החברה קדימה. אקדיש את כל האנרגיות שלי על מנת לדאוג שאינטל תמשיך לשמור על עמדת הובלה בזירת החומרה והשבבים", אמרה וייס, שבמהלך שנותיה באינטל הובילה את פיתוח הארכיטקטורה של מעבד הליבה הכפולה של משפחת ה-Core בישראל, ולאחר מכן הובילה את הפיתוח של מעבדי ה-Sky Lake.

וייס תשתמש, כאמור, כמנהלת הגלובלית של תכנון ופיתוח השבבים של אינטל, והיא מודה שהיא מתרגשת. "אני חוזרת הביתה. גדלתי באינטל. במשך 28 שנים הייתי שם. הלמידה שלי וההתפתחות שלי, מבחינה מקצועית ומבחינת ניהול, הייתה באינטל מבחינות רבות, ואני חוזרת לתפקיד מאוד משמעותי, מאוד חשוב ומאוד מעניין ומאתגר, וזה חלק ממה שגרם לי לחזור. אני באמת רואה את זה בתור תפקיד גדול מאוד, לנהל יחד עם סוניל את כל קבוצת ההנדסה של אינטל, שאחראית לכל הסיליקון ולכל שאר המוצרים – זו אחריות ועניין מהגדולים שיש בתחום. מן הסתם זה תפקיד מאוד גדול וזה באינטל, שמבחינת גודל אין מי שמשתווה לה בתחום, אין חברה כמוה, ואין חברה שדומיננטית כל כך בשוק כמוה, כך שצירוף כל הדברים הללו ביחד הוא פשוט וואו".

מה יהיה בדיוק תחום האחריות?
"ביחד עם סוניל ננהל את הארגון שבעצם אחראי ל-IP ולתכנון של כל המעבדים וכל שאר החלקים שיש בהם צורך כיום לטובת המוצרים שהולכים למחשבי הקצה, אבל גם לשרתים הגדולים".

מה הכיוון, מבחינת כללית של השוק ומבחינת אינטל?
"מבחינת העולם כולו מה שקרה ונוצר בשנה האחרונה הוא האצה של השימוש בכל אמצעי המחשוב. זה מתחיל אמנם במחשבי הקצה – וגורר אחריו גם את השרתים. בחלקה, המגמה הזאת מתרחשת בגלל הקורונה, כמובן, אבל אנחנו רואים שיש הרבה יותר צרכנים, עם הרבה יותר שימוש, שהוא גם הרבה יותר מגוון, וצריכים לתת מענה כדי שהחוויה תהיה גמישה יותר ותתאים לכל אחד, וזה מה שעולם ההיי-טק הולך כיום לספק ובצורה כמה שיותר טובה. לשם הולך העולם וכולם. ספציפית בתוך אינטל, אני נכנסת לתפקיד בפועל ביום ראשון, ואני לא הולכת לתת כותרות בינתיים… צריך ללמוד, להכיר, לראות מה השתנה בארבע השנים שבהן לא הייתי לפני שאני הולכת לדבר על כיוונים ספציפיים של אינטל".

את חוזרת אחרי תקופה מוזרה משהו של אינטל. מצד אחד ההכנסות רק הולכות וגדלות בשנים האחרונות, אבל מצד שני יש חוסר שביעות רצון בגלל איבוד המובילות בהיבט הטכנולוגי של הייצור. זה מול עינייך בתפקיד החדש?
"אני הולכת להיות אחראית על התכונן והפיתוח של המוצרים. התפקיד שלי אינו בתוך הייצור, אבל מן הסתם מדובר בעבודה משותפת, כי כשמתכננים מוצרים צריכים לדעת איפה מייצרים אותם ומתי, ובאיזה תהליך, אבל זה לא ישירות בתחום האחריות שלי. יש עבודה משותפת, אבל יש הבדל בין עבודה משותפת לבין מנהל שגורם לזה לקרות".

ונדרשת התייחסות לכל השוק, לכל העומק.
"ברור, כי יש תלויות בשוק, הרי זה לא יכול לעבוד לבד או בנפרד. ברור שיש הרבה מאוד אנשים שעובדים כיום מהבית. הם אמנם עובדים מול המחשב האישי שלהם, אבל בסופו של דבר הם עובדים גם מול השרת בארגון שלהם ותלויים בהם. לכן צריכים להסתכל על הפתרונות המלאים מקצה לקצה, זה כולל את הרשת, ואחרי שעברת את הרשת כמה מהר אתה מקבל את מה שאתה צריך מהשרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים