תוכן שיווקי

לוגו חדש לקבוצת הקניין הרוחני לוצאטו – משלב חלוציות וחדשנות

המיתוג מחדש נועד "לזקק את הערכים שהקבוצה מיישמת ולחדד את המסרים שרצינו להעביר: מומחיות, יושרה, מקצועית, המשכיות ופתיחות", כך לדברי עו"ד תמר לוצאטו בן יעקב, ראש הפיתוח העסקי, השיווק והחדשנות בקבוצה

17/06/2021 13:00
הלוגו החדש של לוצאטו

קבוצת לוצאטו – מקבוצות הקניין הרוחני הוותיקות והגדולות בישראל – חשפה באחרונה לוגו חדש ומסר שיווקי, כחלק ממהלך מיתוג מקיף שעברה הקבוצה וכולל שפה גרפית חדשה ונראות חזותית רעננה של שירותיה וחברות הקבוצה.

הלוגו החדש מורכב משתי אותיות L האנגלית, כאשר אחת ניצבת באופן הפוך לשנייה, וביחד הן יוצרות את האות "למד" העברית. המוטו המלווה הוא "Pioneers in Innovation" – "חלוצים בחדשנות".

במסגרת המהלך, לוצאטו מבצעת גם מספר מהלכים שיווקיים חשובים נוספים, כמו השקת אתרי אינטרנט חדשים, הקמת פורטל קניין רוחני ועוד. כמו כן כולל המהלך ארכיטקטורת מותג עדכנית, שבה נקבעה ההיררכיה בין הקבוצה והגופים המרכיבים אותה – במיוחד פירמת עורכי הפטנטים ומשרד עורכי הדין – ובנוסף עודכנו חלק משמות החברות בקבוצה.

חמישה דורות ומוניטין של קבוצה המטפחת רעיונות וממציאים

חוגגים מיתוג מחדש עם עוגת הלוצאטו. צילום: פרטי

חוגגים מיתוג מחדש עם עוגת הלוצאטו. צילום: פרטי

"הלוגו החדש נועד לשקף את הרוח והערכים של הקבוצה, שהוקמה לפני 152 באיטליה, עברה לישראל בשנות ה-70' של המאה הקודמת, וניצבת היום בחזית החדשנות הטכנולוגית", אמרה עו"ד תמר לוצאטו בן יעקב, ראש הפיתוח העסקי, השיווק והחדשנות בקבוצת לוצאטו. "הוא מבטא שילוב בין שורשיות ועוצמה של עסק וותיק לבין קידמה טכנולוגית, רעננות וחדשנות, שמאפיינות את הפעילות המקצועית שלנו ואת מעבר הדורות התמידי". 

עוד לדבריה, "לאחרונה חשנו שהלוגו הקודם לא שיקף כהלכה את מהות הקבוצה ופעילותה. לא נראינו כמו שהרגשנו ולא הרגשנו כמו שנראינו", היא הוסיפה. "מהלך המיתוג מחדש התבשל מזה זמן, ובשנתיים האחרונות, במקביל לשילוב הדור החמישי בניהול הקבוצה, המהלך לבש אופי מעשי. הוא כלל מחקר עומק אסטרטגי, שלווה על-ידי יועצים חיצוניים, ונועד לזקק את הערכים שהקבוצה מיישמת ולחדד את המסרים שרצינו להעביר: מומחיות, יושרה, מקצועית, המשכיות ופתיחות. במשך חמישה דורות יצרנו לעצמנו מוניטין של קבוצה המטפחת רעיונות וממציאים, בין היתר באמצעות הבנה מעמיקה של נקודות ההשקה בין עסקים וטכנולוגיה. באמצעות המיתוג מחדש רצינו לתקשר ערכים אלה, ולהציג את היכולות שלנו: גישה מקיפה לקידום חדשנות, מסורת המכבדת המצאות, ומסירות להצלחה ארוכת טווח. כמו כן, רצינו להציג לציבור חלקים פחות מוכרים בקבוצה, באמצעותם אנו מקיימים פעילות עסקית נוספת – למשל חברת Luzzatto Bizdev, באמצעותה אנו משקיעים בחברות וקרנות.

את מהלך המיתוג מחדש הובילו פיליפ בולקייה ודקלה רובינסון מ-NEO GROUP, מהמעצבים הגרפיים המובילים והבולטים בישראל, האחראים לעיצוב כמה מהלוגואים המוכרים במשק ובהם אלו של ישראכרט, בזק, טוטו, מחלבות גד, סונול, דלתא וסנו.

"הלוגו החדש הוא תוצר של עבודת הכנה ממושכת, שכללה סדנאות ומחקר מקיף, כדי ללמוד על הקבוצה, מטרותיה, המוטיבציה שלה, מתחריה וקהל לקוחותיה", מסר בולקייה. "זה היה אתגר לא קל לפיצוח, כי באישיות הקבוצה הייתה דואליות מובנית של מסורת, מורשת משפחתית ושמרנות מצד אחד, ועיסוק בחדשנות וביזמות בחזית הטכנולוגיה מצד שני. יצרנו לוגו שמכיל את שני העולמות, שמייצר מפגש וקרבה בין שני דימויים, ויוצר צורה חדשה שעוטפת ושומרת, כמטפורה להגנת הקניין הרוחני שמספקת הקבוצה ללקוחותיה".

רובינסון, ארט-דירקטור בקבוצת NEO GROUP, הוסיפה: "לצד שילוב בין מסורת וחדשנות, הלוגו משדר יוקרה וצבעוניות שחורה ומוזהבת, המתכתבת ומחזקת את הערכים של הקבוצה. הרגשנו שיש בלוגו את כל מה שחיפשנו: מקומיות ובינלאומיות, חיבור והגנה, יוקרה וחום. הלוגו הוא זהות החברה, הפנים שלה, המסר שהיא מעוניינת להעביר ללקוחותיה, ואני מאמינה שהצלחנו להעביר את כל אלה בשפה הגרפית החדשה".

אירועים קרובים