אינטל הכריזה על מעבד לשוק הדטה סנטרים – שפותח בישראל

המטרה של המעבד החדש, IPU, היא להוריד עומסים מהמעבד המרכזי, ה-CPU, ובמקביל - לנהל באופן חכם יותר את התקשורת בין השרתים לענן ● באינטל טוענים שהוא ישנה את שוק הדטה סנטרים

אינטל. צילום: BigStock

אינטל הכריזה אמש (ב') על מעבד חדש שמיועד לשוק הדטה סנטרים – ופותח (גם) בישראל. המעבד החדש מכונה IPU (ר"ת Infrastructure Processing Unit) והוא מיועד להשתלב בתשתיות של מרכזי הנתונים, במטרה להוריד עומסים מהמעבד המרכזי, ה-CPU, ובמקביל – לנהל באופן חכם יותר את התקשורת בין השרתים לענן.

ה-IPU פותח על ידי קבוצת התקשורת של אינטל לדטה סנטרים, שמונה כ-450 מהנדסות ומהנדסים בישראל, ועוד מאות בעולם.

באינטל מתייחסים ל-IPU כאל רכיב שעומד לשנות את כללי המשחק בדטה סנטרים, וטוענים שתהיה לו השפעה אדירה על השוק העסקי והארגוני, ובמיוחד על ספקיות הענן. זאת, מכיוון שהוא יספק להן את היכולת לשלוט ולנהל באופן מלא יותר, יעיל ומאובטח את מערך הדטה סנטרים שלהן.

לפי אינטל, אחוזים רבים מדי מזמן המחזור של המעבד לא מנוצלים, מסיבות שונות, לעיבוד בפועל, אלא לצרכים אחרים של המערכת. בחברה מספרים שבדיקות שבוצעו בגוגל ובפייסבוק הראו שבין 22% ל-80% ממחזורי העיבוד של המעבד הראשי עוסקים בטיפול בניהול המערכת והמשאבים במקום להתמקד בעיבוד נתונים.

קטגוריה טכנולוגית חדשה באסטרטגיית מחשוב הענן

ה-IPU מהווה, למעשה, קטגוריה טכנולוגית חדשה באסטרטגיית מחשוב הענן, והוא מרחיב את היכולות של כרטיסי הרשת החכמים (SmartNIC) שאינטל מפתחת ומוכרת לדטה סנטרים ולחברות תשתיות ענן. עם זאת, המטרה העיקרית של ה-SmartNIC היא האצת תשתית הרשת והאחסון. ה-IPU, מעבר להאצה מאובטחת של רשת ואחסון וירטואליים, יהפוך לנקודת שליטה עבור ספקיות שירותי הענן.

"הקרב הגדול הבא בעולם הטכנולוגיה הוא בחזית הדטה סנטר ובניהול חכם של המשאבים והעברת הנתונים. אנחנו מצויים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית. שירותים חכמים ויכולות מתקדמות שבעבר לא יכולנו אף לדמיין הופכים למציאות יום יומית, ומניעים את החברה והכלכלה קדימה", אמר אילן אביטל, סגן נשיא בקבוצת הפלטפורמות למרכזי נתונים והאחראי על חטיבת ההנדסה באינטל, שהובילה את הפיתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים