"העין השלישית" – ההמצאה עבור מכורי הסמארטפונים

מעצב תעשייתי מדרום קוריאה המציא התקן מחשוב לביש שממוקם על המצח ומביט קדימה במקום המכור השקוע בסמארטפון שלו  - ומתריע על מכשול ● הכוונה בפרויקט לא הייתה למוצר ממשי, אלא יותר כשיקוף של ההתמכרות לסמארטפונים כתופעה חברתית  

"העין השלישית". צילום מסך מסרטון היו-טיוב

מעצב תעשייתי דרום קוריאני המציא פתרון למכורי הסמארטפונים, שלא יכולים להסיר את עיניהם מהמסך אפילו לזמן שיספיק להם להימנע מהתנגשות עם קיר או מכשולים אחרים.

מינווק פאנג, שלומד בתוכנית להנדסת עיצוב חדשני באימפריאל קולג' הלונדוני, פיתח עין רובוטית, שמכורי הסמארטפונים יכולים להצמיד למצחם, והיא תביט עבורם קדימה ותאתר מכשולים בזמן שהם עצמם עסוקים במסך הסמארטפון.

העין פותחת את העפעף שלה בכל פעם שהחיישנים המוטמעים בה מזהים שהמשתמש כופף מעט את צווארו והנמיך את מבטו אל הסמארטפון, וכאשר הוא מתקרב למכשול כלשהו, היא מצפצפת ומזהירה אותו מפני התנגשות.

"בימים אלה, אנשים רבים הולכים ברחוב כאשר עיניהם נעוצות בסמארטפון", אמר פאנג ל-Digital Trends. "גם אם יהיה מכשול מסוכן לפניהם, או שתבוא מכונית מאחוריהם – הם לא יבחינו בכך. האנשים האלה מכונים 'סמומבים' – שילוב המילים סמארטפון וזומבים".

הוא סיפר שהבעיה הפכה חמורה כל כך בדרום קוריאה, עד שאורות הרמזורים במעברי החציה הותקנו כעת על הקרקע, כדי לאפשר לסמומביז לחצות בבטחה.

ההמצאה של פאנג כוללת חיישן ג'יירו, המודד את הזווית של צוואר המשתמש, וחיישן אולטרסוני, המחשב את המרחב בין ההתקן ומכשול כלשהו.

פאנג מתייחס להמצאה הזאת לא כאל מוצר טכנולוגי, אלה כאל פרויקט אמנות עכשווית, וגם כאל אזהרה ואמר, כי "באמצעות הפרויקט האירוני והביקורתי הזה, 'העין השלישית', רציתי להראות מה אנו עושים עם הסמארטפון ולשקף את עצמנו. אני מקווה שאנשים יכירו בחומרה של ההתמכרות שלהם ויביטו שוב על עצמם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים