נשים ומחשבים: מיקה מילבואר כהן, ביטוח ישיר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיקה מילבואר כהן, מנהלת דטה ואנליזה, ביטוח ישיר

מיקה מילבואר כהן, מנהלת דטה ואנליזה, ביטוח ישיר. צילום: יגאל לוי

שם ותפקיד: מיקה מילבואר כהן, מנהלת דטה ואנליזה, ביטוח ישיר.

ותק בתפקיד: התחלתי בתור אנליסטית בחברה והתפתחתי במקביל להתפתחות כל עולם הדטה.

תפקידים קודמים: חוקרת שוק בכירה במכון מחקר.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בכלכלה ופסיכולוגיה, תואר שני במינהל עסקים, שניהם באוניברסיטת תל אביב. בצבא הייתי בתפקיד סמלת מבצעים (סמב"צית), בגבול לבנון.

משפחה: נשואה לעופר, ואמא ללירון, נגה וגלי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מה שמייחד את תחום הדטה, שבו אני מתמחה, הוא חיבור בין טכנולוגיה, אנליזה והתנהגות של בני אדם. זה שילוב קסום עם פוטנציאל להגיע לתובנות מעמיקות ויכולת השפעה מהותית על התוצאות העסקיות של הארגון.

בתחילת דרכי בחרתי ללמוד פסיכולוגיה וכלכלה. בחירה רחבה, שפותחת דלתות רבות בשוק העבודה. לעבודה הראשונה שלי כחוקרת במכון מחקר הגעתי ממש באקראי דרך אגודת הסטודנטים. לפעמים אני חושבת שעולם הדטה בחר אותי יותר מאשר אני בחרתי אותו.. וזה יצא ממש לטובה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לשמחתי, אני עובדת במקום עבודה שמקדם עובדים.ות על בסיס כישורים ויכולות. רואים אצלנו, הן בדרגי ניהול והן בתפקידים טכנולוגיים, נשים רבות ומוכשרות. אני גאה להשתייך לארגון כל כך שוויוני, שמקדם נשים ומצפה לראות ארגונים נוספים הולכים בדרכנו. אני בטוחה שיש בתעשייה מקרים של אפליה נגד נשים. עם זאת, אני מקווה ומאמינה שאפליה נגד נשים נמצאת במגמת ירידה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

מעולם לא הרגשתי שהמגדר שלי מעכב את התפתחות הקריירה שלי. גדלתי על תפיסת עולם פמינסטית וליברלית באמונה שאני יכולה להצליח ולפרוץ גבולות. הייתי רוצה שיותר נשים יבחרו לפתח קריירה משמעותית. הייתי גם רוצה שיותר נשים ידחפו את עצמן קדימה ולא יתמקמו בדרגים בינוניים-נמוכים. והכי חשוב – שהמדיניות תהיה כזו שתיצור תנאים שוויוניים לנשים בעולם העבודה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רויטל

    מדהימה. שמחה שהכרנו וארגנתי אותך לצילומים

  2. אחד שמבין

    אין על מיקה המהמהמת. מנהלת הדאטה הכי טובה בכל התעשייה!

אירועים קרובים