תוכן שיווקי

"ארגונים רוכשים 50% יותר ציוד מחשוב ממה שהם נדרשים לו בפועל"

יובל פרומקין מדורקום הציג לאחרונה כיצד GreenLake של HPE, הפועל במתכונת תשלום על מחשוב לפי צריכה, מביא לחיסכון משמעותי בהוצאות ה-IT הארגוניות

07/02/2021 13:27
יובל פרומקין, מנהל פעילות As a Service, דורקום. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף.

"ארגונים רוכשים הרבה יותר מערכות IT מכפי שהם נדרשים. שיעור אספקת התקציב בארגונים עומד על 59% בציוד מחשוב ו-48% למערכות אחסון. המענה לכך הוא תשלום על ציוד המחשוב ושירותי IT לפי צריכה. עם GreenLake של HPE, אנו מסייעים לארגונים לחסוך משמעותית בהוצאות הכספיות והתפעוליות", אמר יובל פרומקין, מנהל פעילות As a Service, דורקום.

פרומקין דיבר בוובינר שאותו הוא גם הנחה, ובו הוצג פתרון GreenLake של HPE. לדבריו "דורקום היא שותף פלטינום של HPE, ואנו מובילים בארץ את הפתרון. החברה פועלת בשוק זה כמעט ארבעה עשורים, עם פתרונות תשתית טכנולוגיים, ללקוחות מכלל המגזרים".

לדברי פרומקין, "מודל מחשוב לפי צריכה נועד להסיר חסמים שכולנו מכירים – טכנולוגיים וכספיים. בארגון מסוים יש מנמ"ר מצוין ורב יכולות. יש לו כאבי ראש מדי בוקר, כשמנהל הפיתוח שלו רוצה סביבת IT חדשה, עם מחשוב עתיר ביצועים וריבוי דרישות. המנמ"ר כבר היה ב'סרט' הזה לפני שלוש שנים – כשענה לדרישות מרובות ונוקשות, הלך להנהלה, הוציא תקציב וקנה מערכת. לאחר שנה משאבי המחשוב נגמרו, מה שהביא להוצאה נוספת לא מתוכננת, של מאות אלפי דולרים, מלווה בתסכול וחוסר שביעות רצון של ההנהלה הבכירה".

המענה, בין אם בתקופת חוסר ודאות, אבל לא רק, "הוא בשינוי מודל הצריכה – לא קונים מראש, אלא משלמים לפי השימוש. הלקוח מקבל ציוד המכויל לפי דרישות, הציוד הוא מעט יותר מהנדרש, כדי לא 'להיות על הקשקש'. הוא לא דואג לגבי יותר או פחות הקצאות מחשוב. הוא משלם בהתאם למידת הגידול, עם חיוב רק עבור צריכה מינימלית. מודל זה מביא לערך עצום לארגון ומשחרר לחץ מסמנכ"ל הכספים ומהמנמ"ר".

שרון קורן, מנהלת פעילות GreenLake ב-HPE ישראל, אמרה, כי "המציאות משתנה כל הזמן, ונדרשות תשתיות העומדות בדרישות הגדלות ומשתנות, המאפשרות גמישות באספקת טכנולוגיות חדשות, עם שיפורי הזמינות והביצועים, עם אספקת שירותים מהירה ושיפור חוויית לקוח, תוך התמודדות עם נתונים חדשים המגיעים מ-IoT, עם פיתוח מזורז של יישומים, המעבר לענן ואיומי סייבר חדשים".

שרון קורן, מנהלת פעילות GreenLake ב-HPE ישראל. צילום: יח"צ

שרון קורן, מנהלת פעילות GreenLake ב-HPE ישראל. צילום: יח"צ

לדבריה, "עד לאחרונה עבדנו בדטה סנטר המקומי, תוך התמודדות עם דרישה לעוד תשתיות ומידע. צפינו שנידרש למאה שרתים, קנינו יותר ממה שנדרש – כי לא רצינו להיות בחוסר משאבים. הצטיידות זו מראש ולטווח ארוך לא יכולה לנבא בדיוק את הצורך, בפרט במציאות דינמית, ולכן יצרה מצבי חוסר ועודף בציוד. לצד העלויות הישירות המיותרות, נוספו עוד עלויות – כוח אדם, שירותים נלווים לציוד, הפעלת תוכנות שלא לצורך וכן בזבוז של שטח רצפה, חשמל וכוח אדם, שמתפעל את התשתיות". לפני תשע שנים", אמרה קורן, "HPE הביאה לשוק בשורה עם מודל חדש, לתשלום לפי צריכה. המערכת עוקבת אחר השימוש של הלקוח ודואגת שתהיה לו קיבולת מעט יותר ממה שהוא צריך. התשלום נעשה לפי השימוש בפועל. כך, מתקבל המודל המסחרי האופטימלי לניהול סביבת הענן הפרטי וההיברידי. כך, הלקוח מקבל חיסכון משמעותי בשל תשלום חודשי על התשתיות בהתאם לצריכה, לצד שירות עם תמיכה וזמינות גבוהה. זאת, לצד פורטל שירות עצמי, המביט על עומסי העבודה ומנהל אותם על בסיס צורכי הארגון". קורן סיכמה באומרה, כי "HPE תמכור את כל ההיצע שלה עד 2022 במודל של שירות, As a service – אחסון, מחשוב, וירטואליזציה, מחשוב עתיר-ביצועים, ענן פרטי, קונטיינרים, VDI, בסיסי נתונים, ביג דטה וגיבוי. הלקוחות ייהנו מכמה יתרונות: שקיפות גדולה יותר של צריכת ה-IT, שליטה רבה יותר על השימוש והעלויות, מיטוב הוצאות ה-IT ומענה תפעולי ומימוני. אנו מובילים את התחום עם יותר מ-1,200 לקוחות ומנהלים נכסי IT בסך 4 מיליארד דולרים, עם שביעות רצון גבוהה של הלקוחות".

פרומקין יציג את המודל גם בכנס CLOUD של אנשים ומחשבים, שיתקיים במרץ השנה.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים