תוכן שיווקי

השנה של נוטניקס: צועדים לעידן הענן ההיברידי וריבוי עננים

נוטניקס, אשר הייתה החלוצה בתחום תפיסת איחוד התשתיות (Hyper Converged Infrastructure) לפני יותר מעשור, עושה בשנים האחרונות צעדים מחושבים אל עבר הפיכתה לחברת פתרונות ענן, ובייחוד פתרונות לדטה סנטרים המודרניים, לעננים היברידיים ולריבוי עננים ● קצת לפני שמסתיימת השנה הדרמטית - ניר הולנדר, מנכ"ל נוטניקס ישראל, עושה סיכום ביניים

30/11/2020 16:16
ניר הולנדר, מנהל אזורי, נוטניקס. צילום: ניב קנטור

חלפה כמעט שנה שעובדים רבים אינם מגיעים אל משרדי החברות, או כמעט שאינם מגיעים ועובדים מרחוק. האילוץ הזה היווה מקפצה משמעותית לאימוץ ולהרחבת השימוש בפתרונות מגוונים לעבודה מרחוק, ולאימוץ הענן. חברת נוטניקס, אשר הייתה החלוצה בתחום תפיסת איחוד התשתיות ( Hyper Converged Infrastructure – HCI) לפני יותר מעשור, עושה בשנים האחרונות צעדים מחושבים אל עבר הפיכתה לחברת פתרונות ענן, ובייחוד פתרונות לדטה סנטרים המודרניים, לעננים היברידיים ולריבוי עננים (Multicloud).

לרגל סיומה המתקרב של שנת 2020, שאף אחד לא ישכח כנראה לעולם, ערכנו ראיון עם ניר הולנדר, מנכ"ל נוטניקס ישראל.

מה הם האירועים המשמעותיים שחוותה נוטניקס במהלך השנה האחרונה?

"נוטניקס עשתה דרך מדהימה בשנים האחרונות. בפחות מעשור היא צמחה מסטארט-אפ – לחברה עם הכנסות שנתיות של 1.6 מיליארד דולר, הנובעות ממכירת תוכנה ותמיכה. בשנה האחרונה חוותה החברה צמיחה בריאה בהכנסות כתוצאה מהתרחבות שוק פתרונות ה-Hyperconverged שבו אנו פועלים, ובזכות כך שארגונים מחפשים כיום דרכים למנף את היתרונות של מחשוב הענן. אחד מרגעי השיא של השנה היה ההכרזה של קרן ההשקעות הפרטית Bain כי תשקיע 750 מיליון דולר בנוטניקס, אשר יבטיחו בסיס פיננסי חזק לניצול הזדמנויות הצמיחה של החברה. באוגוסט נבחרה נוטניקס כ'מובילה' בדו"ח Wave של פורסטר בתחום תשתיות ה-Hyperconverged לרבעון השלישי של 2020. תוצאות אלה עומדות בקו אחד עם פרסומים של חברות מחקר אחרות בשוק, שהגיעו גם הן למסקנה, כי נוטניקס היא המובילה בשוק ה-HCI שצומח במהירות, וכי היא מחזיקה באסטרטגיה המקדמת חדשנות בשוק פתרונות הדטה סנטר ומחשוב הענן. גם המסע שלנו לעולם מודל המנויים היה משמעותי בשנה האחרונה, וכעת ההכנסות ממנויים מהוות 88% מסך ההכנסות שלנו. עם המהלכים הנוספים והבולטים שהיו לנו השנה אפשר למנות גם את ההכרזה על Elevate – תוכנית שותפים, המחברת יחדיו את האקו-סיסטם של השותפים שלנו תחת תוכנית אחידה, שהשקענו בה רבות עם ערכים מוספים רבים לשותפים וללקוחות. זאת כדי להצמיח את העסקים של שותפינו באמצעות פתרונות ענן היברידי וריבוי עננים".

ספר לנו כיצד Nutanix Clusters שהצגתם צפוי לסייע לעסקים להאיץ את המסע שלהם לענן?

"הסיפור של הענן ההיברידי אינו חדש. לקוחות רבים כבר אימצו את הענן הציבורי:  Azure, AWS, Google ואחרים. עם זאת, יש עדיין עומסי עבודה ויישומים רבים, שלפעמים בשל עלויות או בשל חששות מאבטחה ושיקולי מדיניות אינם יכולים לעבור לענן. ענן פרטי עדיין נותר הכלי המרכזי עבור סוג זה של יישומים".

אז כיצד, כלקוח, ניתן לרוץ בשתי סביבות ענן?

"קיימים בשוק פתרונות רבים, אשר טוענים כי הם משלבים ענן פרטי וציבורי יחדיו. עם זאת, אין בשוק פתרון דומה להצעה של Nutanix Clusters. למעשה, זוהי פלטפורמת תשתית, אשר פועלת בצורה דומה ומדויקת בענן הפרטי והציבורי כאחד. נדמיין שיש דטה סנטר בענן הפרטי של הארגון, עם כל היתרונות והערך של נוטניקס, ובנוסף גם Nutanix Cluster, הפועל בענן הציבורי. כעת הארגון יכול לנהל את שני המערכים בענן פרטי וציבורי תחת פלטפורמת ניהול אחת. הארגון יכול לראות בקלות את שתי הסביבות כאחת, ויכול לנהל אותן יחדיו כיחידה אחת. עם פתרון נוטניקס הוא יכול למעשה לבחור לקדם יישומים, כגון Nutanix – SQL שואל אותך מה אתה רוצה לעשות: להפעיל את היישום בענן הפרטי או הציבורי? אם בחירת הארגון היא בענן הציבורי, אזי כל תהליכי העבודה האוטומטיים שצריך כדי ליצור את עומס העבודה החדש, או את בסיס הנתונים החדש, ירוצו בענן הציבורי, ובכך הארגון יוכל להמשיך ולנהל אותו בדיוק כפי שנעשה בענן הפרטי. אפשר להסביר זאת גם כך: כיום, כולם משתמשים ב-iCloud על iPhone. אז מה המשמעות של הפעלת iCloud עבור משתמש הקצה? לחיצת כפתור. המשתמש בוחר את התוכן במכשיר הנייד, כגון תמונות, דואר אלקטרוני או אנשי קשר, ומחליט אילו מהם ישועתקו לענן הציבורי iCloud. עבור הלקוחות שלנו ההשקה של Nutanix Clusters לענן הציבורי היא בדיוק כזו".

אירועים קרובים