אישום: הוציא מצה"ל חצי מיליון פרטי מועמדים לשירות

כתב אישום הוגש היום (ה') נגד עידן דיין, תושב ראשון לציון בן 30, בגין ביצוע עבירות רבות של פגיעה בפרטיות וקבלת נכס שהושג בפשע

הפכו ללידים. חצי מיליון פרטי מועמדים לשירות ביטחון בצה"ל. צילום אילוסטרציה: BigStock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה את כתב האישום לבית משפט השלום בראשון לציון. הוא הוגש בתום חקירה שבוצעה ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אדר לר, בין השנים 2017-2009 דיין החזיק באלפי רשימות צבאיות שהוצאו ממשמורתו החוקית של צה"ל שלא ברשות. אלו כוללות מידע אישי על יותר מ-500,000 מועמדים לשירות ביטחון בצה"ל. בכלל זה כללו הרשימות פרטים אישיים כגון כתובת מגורים, מספר טלפון, תאריך לידה, תאריך גיוס או שחרור, שמות ההורים, אזרחויות זרות, מספר ילדים במשפחה ועוד.

כמו כן, חלק מהרשימות כללו אף את התפקיד הצבאי אליו יועדו המועמדים לשירות ביטחון. בהמשך, הנאשם ערך את הרשימות ויצר על בסיס פרטי המידע בהן "לידים" אודות חיילים משוחררים, באמצעות חישוב תאריך שחרורם המשוער של אותם מועמדים לשירות ביטחון בצה"ל. "חלק מהרשימות הצבאיות בהן החזיק דיין הוצאו ממשמורתו החוקית של צה"ל על ידי שני חיילים ששירתו באותה עת ביחידת מיטב בצה"ל", נכתב.

לידים חמים משמות חיילי צה"ל. איור: BigStock

לידים חמים משמות חיילי צה"ל. איור: BigStock

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הנאשם דיין שימש כמנכ"ל קבוצת רעיון. במסגרת זאת הוא הפעיל מוקד שיווק טלפוני, שנציגיו יצרו קשר עם מושאי הרשימות הצבאיות. נציגי המוקד הטלפוני הציגו עצמם בפני נמעני השיחות בשמות הדומים לשמה של הקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון", במטרה לרכוש את אמונם.

במסגרת אותן שיחות, הציגו נציגי המוקד הטלפוני לנמענים מצג שווא, לפיו הם זכאים – כביכול – להטבות מטעם הקרן, והציעו להם הצעות בעלות אופי מסחרי. בהמשך, דיין מכר לחברה פרטית יותר מ-60,000 "לידים", כאשר כ-20,000 מתוכם נוצרו על בסיס המידע הקיים ברשימות הצבאיות שהחזיק. בעבור זאת דיין קיבל סכום של כמיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים