בעקבות מגיפת הקורונה: כל חנויות אפל בעולם מחוץ לסין – נסגרות זמנית

דווקא כשבסין החברה חוזרת לפעילות חלקית, המצב בעולם מחמיר, ואפל סוגרת את כל חנויותיה שמחוץ לסין ומעבירה את כל עובדיה שתפקידם מאפשר זאת למתכונת של עבודה מרחוק

אפל הודיעה בסוף השבוע כי היא סוגרת את כל החנויות שלה בעולם מחוץ לסין עד לתאריך 27 במרס, במטרה להפחית את הסיכון להפצת נגיף הקורונה. החנות המקוונת של החברה תמשיך לפעול, כמו גם אפליקציית ה-App Store.

בבלוג שפרסם טים קוק, מנכ"ל אפל, הוא כתב, כי החברה למדה והסיקה מסקנות בעקבות התפרצות המחלה בסין, ולכן היא נוקטת צעדים אלה. "אחת מהמסקנות היא, שהדרך היעילה ביותר למזער את הסיכון של העברת הנגיף היא להפחית את הצפיפות ולהגדיל את המרחב החברתי", כתב קוק. "מאחר שקצב ההדבקות ממשיך לגדול במקומות אחרים, אנו נוקטים צעדים נוספים כדי להגן על הצוותים שלנו ועל הלקוחות".

כזכור, אפל סגרה את חנויותיה בסין בתחילת חודש פברואר בעקבות התפרצות הנגיף. ב-13 במרס הן נפתחו בחזרה, כשסין חזרה לסוג של שגרה, אם כי הן פועלות במתכונת חלקית.

הענקית מקופרטינו הודיעה גם, כי כל משרדיה מחוץ לסין יועברו ל"מתכונת עבודה גמישה" – כלומר, "העובדים שתפקידם מאפשר זאת יעבדו מרחוק, ואלה שעבודתם דורשת מהם לשהות באתרי החברה יקבלו הנחיות כדי למקסם את המרחבים הבין אישיים". עובדיה השעתיים של החברה, לפי הודעתו, "ימשיכו לקבל תשלום לפי תפעול של עסקים כרגיל".

בנוסף הודיע קוק, כי יתבצע ניקוי יסודי של המשרדים בכל אתרי החברה וכי יבוצעו בדיקות חום ומדדים רפואיים לעובדים.

עוד הודיע קוק, כי החברה תשנה את מדיניות החופשות שעובדים יועלו לקחת, "מתוך התחשבות בנסיבות מיוחדות של מצב בריאותי אישי או משפחתי שנוצר בשל וירוס ה-COVID-19", כלומר לצורך החלמה או טיפול בבני משפחה.

קוק לא ציין בהודעתו את היקף הפגיעה שתהיה לחברה בהכנסות וברווחים בעקבות הודעתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים