תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב IT Awards 2020

"אינפינידט עונה על אתגרי זמינות ורציפות תפעולית במגזר הפיננסי באופן המיטבי"

אורן ישרים, מנהל הפעילות האזורי של אינפינידט, מספר כיצד פתרונות האחסון של החברה תומכים בדרישות הדינמיות של ארגונים פיננסיים וחברות השקעות

12/03/2020 15:37
אורן ישרים, מנהל פעילות אזורי באינפינידט. צילום: יח"צ

פרויקט הקמת מערך אחסון שבוצע באלטשולר שחם זכה בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים בקטגוריית "תשתיות ותקשורת, וחדשנות במערכות ליבה". בפרויקט הוטמעו InfiniBox ו-InfiniGuard – פתרונות האחסון וגיבוי הנתונים מרובי הפטה-בייט המהפכניים של אינפינידט, שזוכים להצלחה בארגוני אנטרפרייז ברחבי העולם, ובייחוד בענף הפיננסי, שעובר תהליכים נרחבים של טרנספורמציה דיגיטלית.

יצאנו לראיין את אורן ישרים, מנהל הפעילות האזורי של אינפינידט, על מנת ללמוד על היתרון של פתרונות האחסון של החברה בענף הפיננסי בכלל ובבתי השקעות בפרט.

מהם האתגרים הקיימים בארגונים פיננסיים ובחברות השקעות?
"האתגר המשמעותי ביותר הוא זמינות ורציפות תפעולית. נושא הזמינות הפך לרכיב קריטי, מאחר שחברות מעוניינות ונדרשות לספק שירותים דיגיטליים סביב השעון. תפיסת העולם של שירות ללקוח 'מתשע עד חמש' פסה מהעולם. לקוח שסוחר במניות בבורסה בניו-יורק רוצה להיכנס לנתונים של תיק ההשקעות שלו בכל שעה מישראל. גם לקוח שרוצה לחדש ביטוח רכב או לבקש הלוואה בבנק כבר לא רוצה לחכות לשעות העבודה, אלא לעשות זאת באמצע הלילה מהבית.
צריכת השירותים היא סביב השעון וזמינותם היא חזות הכל. חברות בענף הפיננסי מתחרות ביניהן על רמת האפליקציות ומגוון השירותים שהן מציעות ללקוחות אונליין ובנייד. כמו חברות בתחום הקמעונאי, הן כבר לא יכולות לסבול בעיות של זמינות וביצועים".

אילו שאלות שואלים ארגונים פיננסיים כאשר הם בוחרים בפתרון אחסון?
"הם שואלים את עצמם איזו פלטפורמה תיתן להם את הזמינות הגבוהה ביותר והביצועים הגבוהים ביותר, עם עלויות תפעול נמוכות, והם רוצים לתכנן את תשתיות המחשוב שלהם עם מבט קדימה. ארגונים אלה מנהלים כיום נפחי מידע בקנה מידה של מאות טרה-בייט, וחלקם אף מגיעים לנפחים של כמה פטה-בייט, שנובעים מהקמת יחידות עסקיות חדשות, מיזוגים, הקמת אתרי סחר דיגיטליים חדשניים, יישומים למשתמש, בנקאות דיגיטלית ועוד. הם מטמיעים מערכות חדשות על מנת להתמודד עם הדרישות הדינמיות של הלקוחות – דבר שמביא אותם לנפחי מידע חסרי תקדים, כאלה שמערכות אחסון מסורתיות כבר מתקשות להתמודד אתם. נפח המידע הולך וגדל, וארגונים מבקשים פתרונות שמאפשרים להם להיערך לכך מבלי להעלות את העלויות ותקורת הניהול".

אילו מודלים של אחסון משתנים בימים אלה בחברות פיננסיות ולמה?
"לפני כחמש שנים, עיקר הדיון בנוגע לפתרונות האחסון סבב סביב שאלת הביצועים. כיום, הדיון כולל שאלות נוספות בנוגע לעלויות, ניהול, יציבות, יכולת גידול וזמינות. בתי השקעות שאנחנו עובדים אתם, דוגמת אלטשולר שחם, היו לפני חמש שנים בעלי נפחי אחסון בינוניים. בשנה האחרונה חל זינוק אדיר בנפחי המידע שלהם, שמגיעים להיקפים של חברות אנטרפרייז ותיקות. מערכי All Flash שהוטמעו בהם בעבר כבר לא מספקים את הפתרון ההוליסטי שיודע לתמוך בכל הנושאים שהזכרתי".

איזו בשורה אינפינידט מביאה לענף?
"אינפינידט מספקת פתרונות המתאימים לדרישות נפחי האחסון הגבוהים של ארגונים, עם זמן אחזור של למטה ממילי-שנייה, אמינות של שבע תשיעיות, יכולת לגדול באופן גמיש בנפחי האחסון ללא תלות בחומרה ועלות בעלות כוללת נמוכה באופן משמעותי. לא פחות חשוב מכך – פתרון InfiniBox מאפשר קונסולידציה של מספר גדול של מערכי אחסון בפתרון אחד, ולפיכך מביא לעלות תפעול נמוכה ושיפור הפרודוקטיביות של הצוותים. כל זאת תוך קבלת אחריות לזמינות מידע של 100%.

באחרונה הכרזנו על חזון ה-Scale to Win, שכולל פתרונות אחסון שמשתנים עם הדרישות הדינמיות בארגון לאורך זמן. אנחנו מציגים מודל עסקי ייחודי, שכולל תשלום חודשי לאחסון און-פרמיס וגיבוי, המאפשר ללקוחות לשלם רק על מה שהם משתמשים בפועל, לפי הדרישות שלהם. כלומר, אפשרות לשנות את קיבולת האחסון מעלה או מטה, ככל שעומסי העבודה גדלים או מצטמצמים, כאשר התשתית לתמוך בגידול כבר קיימת בארגון ולא מצריכה היערכות מורכבת עם פרויקטים ותהליכים שיכולים לערער את זמינות המערכת".

כיצד אתם עונים על אתגרי אבטחת מידע?
"פתרון InfiniGuard, המבוסס על יכולות ה-InfiniBox, מאפשר שחזור מידי של מידע במקרה של אסון או התקפת סייבר – תוך דקות עד שעות, לעומת ימים בפתרונות אחרים. מנמ"רים כיום שואלים את עצמם בתוך כמה זמן הם יכולים להחזיר את הארגון לפעילות הרגילה, מהו חלון השחזור, מאחר שכל רגע שבו הדטה של הארגון אינו זמין, משמעותו נזק כספי ותדמיתי משמעותי ואבדן לקוחות, שלא לומר פגיעה במוניטין. אנחנו מספקים שחזור מהיר פי 10 עד 30 לעומת מערכות מתחרות בקטגוריה.

מעבר לכך, מודול ההצפנה שלנו לפתרונות InfiniBox ו-InfiniGuard זכה בהכרה פדרלית של תקן Federal Processing Standards (FIPS) 140-2. קבלת ההכרה מאשרת את השימוש בפתרונות האחסון והגיבוי של החברה בסט מוגדר של פרויקטי מערכות מידע ממשלתיים ומוסדרים בארצות הברית".

אירועים קרובים