תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב IT Awards 2020

קלאודטק מקבוצת יעל הטמיעה מערכת לניהול השיווק והמכירות באלקטרה

הפרויקט מבוסס על מערכת סיילספורס, שמרכזת את כלל ההזדמנויות ותהליכי המכירה של עשרות החברות הבנות ● אלקטרה: "מדובר בפריצת דרך משמעותית, כשארגון המונה 11 אלף עובדים ומחזור של יותר משבעה מיליארד שקלים עובר למצב של מידע שלם, המתקבל יחד ובכל נקודת זמן"

11/03/2020 13:10
אבי אביסרור, מנכ"ל קלאודטק מקבוצת יעל. צילום: יח"צ

קלאודטק מקבוצת יעל (Yael Group), קבוצת IT מהמובילות בישראל, השלימה פרויקט לניהול המידע העסקי וניהול תהליכי השיווק והמכירות בקבוצת אלקטרה. הפרויקט, שכולל הטמעת מערכות לניהול הזדמנויות עסקיות ותהליכי מכירה, מתבסס על איחוד של כלל תהליכי העבודה המתנהלים בעשרות החברות הבנות של הקבוצה. מעתה יכולים כל גורמי הנהלת החברה, לצד מנהלי המכרזים, אנשי המכירות והמנהלים המסחריים שלה, לקבל, על גבי מערכת סיילספורס, מידע שלם, ברור ואחיד, המאגד יחד אלפי הזדמנויות עסקיות. כל אחד ממנהלי הפעילויות הנ"ל יוכל לקבל מידע לפי סגמנטציה, חיתוכים ורזולוציות הרלוונטיים לו ואשר להם הוא זקוק בשגרת הניהול השוטפת שלו.

הפרויקט, שהושלם תוך זמן קצר, של פחות מחצי שנה, התנהל דרך למידת עומק של החברות הבנות ומפגשים עם המנכ"לים והמנהלים המסחריים בכל אחת מהן, תוך הבנת האתגרים והצרכים העסקיים שלהן. על בסיס המידע שנצבר, הוטמעה מערכת סיילפורס, שהחליפה תהליכים שנוהלו קודם לכן על גבי גיליונות אקסל בכל אחת מהחברות בנפרד. הפרויקט הביא ליצירת Global Template, המאפשר לאלקטרה להציג בכל רגע נתון ובאמצעות ויזואליה בהירה של לוחות מחוונים את שורת ההזדמנויות העסקיות הפתוחות בכל חברה, הסטטוס שלהן, הצפי שלהן להכנסות וכיוצא בזה.

המערכת מאפשרת לכל מנהל פעילות באלקטרה לצרוך את המידע החשוב עבורו בעזרת דו"חות המציפים את המידע – עסקאות חדשות, עסקאות לקראת סגירה, Top 10 וכדומה. עוד מאפשרת המערכת אוטומציה של תהליכים ושימוש בטפסים אונליין לקליטת מידע מסוכני שטח באמצעות מכשירי מובייל. כחלק מתהליך ההטמעה הושם דגש על ניהול השינוי בעבודת המשתמשים – הדרכת משתמשי המערכת מחברות בנות כיצד לייצר תועלת מהמערכת וליישם תהליכי עבודה חדשים בצורה אחודה, שתייצר ערך עסקי ומידע סדור שיקדמו את האסטרטגיה של החברה.

"פריצת דרך משמעותית בתהליך העסקי"

משה ליטבק, סמנכ"ל מסחרי ופיתוח עסקי באלקטרה, אמר כי "בהחלט מדובר כאן בפריצת דרך משמעותית בתהליך העסקי. אלקטרה היא חברה גדולה, מורכבת ומסועפת. החברות הבנות בקבוצה – אלקטרה בנייה, אלקטרה תשתיות, אלקטרה M&E, אלקטרה FM, אלקטרה מעליות ושאר חברות הקבוצה – לוקחות חלק במאות הצעות ומכרזים סבוכים ועמוסי פרטים, מדי חודש. הן מנהלות תהליכי מכירה מאוד שונים זה מזה, אולם כאלה המתממשקים זה לזה. מטה החברה שאף לקבל מידע ברור ואחיד אודות כל ההזדמנויות העסקיות יחד, על מנת לבחון היכן הן משתלבות זו בזו, בכדי למקסם את הערך עבור החברה ולקוחותיה. בפעם הראשונה, יש בידינו את המענה ההולם, שעשוי להביא אתו ערך עסקי אדיר".

אלכס סלקובסקי, מנהל טכנולוגיות עסקיות ודיגיטל בקבוצת אלקטרה, ציין כי "הטמעת מערכת סיילספורס בתחום של שיווק ומכירות מתכתבת עם אסטרטגיית הדיגיטל של הקבוצה – הטמעת מערכות מהטוב בכל העולמות (Best of breed), שנותנות מענה רוחבי לצרכים של מגוון חברות בנות, גורמות למימוש הסינרגיה ויוצרות שפה ותהליכים אחידים. הפרויקט כלל גם מספר אינטגרציות אונליין מול מערכת ה ERP של הקבוצה".

אבי אביסרור, מנכ"ל קלאודטק מקבוצת יעל, אמר ש-"כגוף מורכב המספק מענה למאות גורמים מדי חודש נדרשה אלקטרה למהפכה מסוימת בשיטת ניהול תהליכי המכירה שלה. התהליך שניהלנו בה יצר תשתית של שקיפות טובה, אוטומציה של תהליכים ואפשרות לנהל צבר הזמנות של צפי מכירות ברור ושלם על גבי פלטפורמת סיילספורס".

אירועים קרובים