מחקר: חברות באירופה ובמזה"ת מפגרות באימוץ הענן לטווח הקצר

על פי נוטניקס, חברות באזור EMEA עומדות בקצב אימוץ הענן ההיברידי בתכניות לטווח של חמש שנים, אך נמצאות מאחור באימוץ הענן לטווח הקצר ● הן רואות בענן ההיברידי - מודל IT אידיאלי

אימוץ יכולות ענן היברידי בקרב חברות. ב-EMEA מפגרים מאחורי ארה"ב וסין. אילוסטרציה: BigStock

בדומה לאזורים אחרים, חברות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, ממשיכות לראות בענן היברידי את מודל ה-IT האידיאלי. עם זאת, הביצוע בפועל של העברת יישומים אל מחוץ לדטה סנטר, כדי לממש את המודל ההיברידי, מתארך יותר ממה שצפו בתחילה; כך על פי מחקר של נוטניקס.

נתונים מדו''ח Enterprise Cloud Index השנתי של נוטניקס

נתונים מדו"ח Enterprise Cloud Index השנתי של נוטניקס

בדו"ח Enterprise Cloud Index השנתי של החברה נכתב כי במקום להפחית את השימוש בדטה סנטר המקומי ב-20% עד 2019, כפי שנצפה בסקר שנה קודם לכן, הרי שבאזור EMEA דווקא חל גידול של 14% בשימוש בו. המגמה לוותה בירידה של כ-5% בשימוש בענן היברידי, במקום גידול צפוי של 7%. על אף הנתונים, החברות שנסקרו דיווחו על תכניות שאפתניות לקידום האימוץ של ענן היברידי, מ-12% ל-53% עד 2024.

בניסיון להסביר את הפערים, הדו"ח גילה גישות שונות לגבי אימוץ הענן והתלהבות פחותה בכל הנוגע לאימוץ הענן כחלק מן הענן ההיברידי. לדוגמה, 19% מהמשיבים הצביעו על אבטחה ועמידה ברגולציה כייתרון המרכזי של הענן – יתרון שנבחר יותר מאשר כל גורם אחר עליו הצביעו משיבים באזור אמריקה ומזרח אסיה. עם זאת, יותר מחצי (60%) מהארגונים ראו באבטחה את האתגר המרכזי של הענן הציבורי.

בהשוואה לאזורים גיאוגרפיים אחרים, פחות חברות ב-EMEA דיווחו כי הצרכים שלהן סופקו "במלואם" על ידי הענן הציבורי. בנוסף, נמצאה נטיה גדולה באזור לחרוג בתקציב ההוצאה על הענן הציבורי. הדבר מצביע על הצורך של חברות באזור לבצע התאמה מדויקת יותר של עומסי עבודה, ולעיתים אף להחזירם לדטה סנטרים המקומיים. זאת, במטרה לבצע התאמות למציאות המשתנה במהירות של הטמעת מודל הענן ההיברידי המועדף.

עוד עולה מהדו"ח כי חברות באזור EMEA פחות נלהבות לאמץ ענן ציבורי כחלק מאסטרטגיית הענן ההיברידי – בהשוואה לאזורים אחרים. בנוסף לכך, חברות אלו יפעילו, בסבירות נמוכה יותר מאשר חברות באמריקה ובמזרח אסיה, ענן פרטי מנוהל, או באירוח – כחלק מסביבות הענן ההיברידי שלהן.

על פי הדו"ח, כישורי ה-IT הקיימים בארגונים והיכולת לנוע בין עננים, הם גורמים חשובים פחות עבור מקבלי החלטות באזור EMEA. בכל האזורים נבחרה האבטחה בתוך הענן כגורם המשפיע ביותר על עתיד מחשוב הענן. עם זאת, בעוד ש-46% מהחברות באמריקה ו-44% מהחברות במזרח אסיה ציינו את כישורי ה-IT שבארגון כגורם חשוב בקבלת החלטות, רק 38% מהחברות ב-EMEA ציינו זאת. באופן דומה, בעוד 42% מהחברות באמריקה ו-43% מהחברות במזרח אסיה ציינו את היכולת לנייד אפליקציות כגורם חשוב בענן – רק 36% מהחברות ב-EMEA ציינו זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים