"בישראל כל כך הרבה חדשנות וכלכלה חזקה של חברות סטארט-אפ"

"ארגון ה-IEEE רוצה להשתלב ולתרום לקהילה הטכנולוגית כאן בישראל, כדי להראות את התמיכה של כל הנהלת הארגון מכל רחבי העולם במה שקורה פה", כך אמר רוברט פיש נשיא איגוד התקינה, בראיון שהעניק לאנשים ומחשבים

רוברט פיש, נשיא איגוד התקינה IEEE. צילום: יח"צ

"לסטנדרטים יש תמיד את הכוח ליצור סביבת עבודה ופיתוח בטוחה. זו העוצמה של הסטנדרטים מאז תחילת הדרך, כשהיה ברור שחייבים לקבוע אותם כדי שחשמלאים לא יגרמו תקלות ולא יגרמו לאנשים אחרים להתחשמל. כיום הם ממשיכים לשחק תפקיד מאוד חשוב בהגדרת סביבות בטוחות לטכנולוגיות חדשות, והתוספת של חבילת כלי הפיתוח החינמית בקוד פתוח אמורה לסייע למפתחי תוכנה עצמאיים, לחברות וארגונים בכל העולם, להאיץ את מהלכי הפיתוח שלהם, להגיע מהר יותר לשוק, וכן לגשר על הפער בין תקני הפיתוח העולמיים הסטנדרטיים, לבין קהילות המפתחים בקוד פתוח עם יצירת פתרונות טכניים מהירים ויצירתיים", כך אמר רוברט פיש, נשיא איגוד התקינה IEEE. פיש אמר את הדברים בראיון שהעניק לאנשים ומחשבים בעת שביקר בארץ לצורך השתתפות במפגש חבר הנאמנים של הארגון שהתקיים לראשונה בישראל.

"אנחנו ממש שמחנו להיות כאן, כי יש בישראל כל כך הרבה חדשנות וכלכלה חזקה של חברות סטארט-אפ וארגון ה-IEEE רוצה להשתלב ולתרום לקהילה הטכנולוגית כאן בישראל, כדי להראות את התמיכה של כל הנהלת הארגון מכל רחבי העולם במה שקורה פה", אמר פיש, שמשמש גם כמרצה טכנולוגי באוניברסיטת פרינסטון בתחומי התקשורת והטלקום שקרובים לליבו, גם בהיבט של התקינה.

מביקור לביקור כשאתה בוחן את שוק ההייטק אתה מבחין בשינויים?
"בהחלט היה שינוי. בעבר מה שראינו כאן, וגם במדינות אחרות, זה התרכזות יחסית גדולה בתחום של שבבים, עיבוד שבבים וטכנולוגיות שמלוות את התחום הזה. היום אנחנו רואים כאן התמקדות הרבה יותר גדולה בתוכנה, הרבה מאוד אבטחת סייבר והתעשייה הישראלית מוכיחה שהיא גורם מפתח בתחומים הללו. המתמטיקאים הישראלים ידועים היטב ברחבי העולם והעבודה שלהם בתחום הסייבר והאבטחה מאוד משמחת".

כאמור, אחת החדשות הגדולות של הכינוס הפעם הוא ההשקה של כלי פיתוח בקוד פתוח להאצת הפיתוחים במיוחד בהיבט של קביעת סטנדרטים חדשים. " זו הפעם הראשונה שלצד פעילות התקינה של IEEE, שאחראי לשורה ארוכה של סטנדרטים כמו לדוגמה ה-WiFi, אנחנו גם נציע פלטפורמה לקוד פתוח שחברות ויחידים שיוצרים סטנדרטים יוכלו גם להנגיש אותם ולהגיע מהר יותר לשוק, וגם לספק את התוכנה והכלים שיאפשרו ליישם את מה שהם מציעים עם הסטנדרט החדש שלהם", הוא אמר.

אנחנו על סף ה-5G. האם אתה מאמין זה ישנה את חוקי המשחק?
"כן, כמובן. כל דור חדש של רשת ותקשורת מביא עמו רוחב פס יותר גדול, שמאפשר להעביר יותר מידע, אבל הדבר החשוב זה לא הטכנולוגיה עצמה אלא היישומים שהיא תאפשר הפעם. הרבה מאוד יישומי IoT המתבססים על טכנולוגיית קצה ועל חיישנים ינצלו את הרשת החדשה הזו. זה לא רק הדור הסלולרי החמישי זה גם התקן האלחוטי החדש WiFi 6, שעליו ירכבו היישומים החדשים. אנחנו רק צריכים לראות מה החדשנות והיצירתיות של החברות יביאו מעל הרשתות הללו, כדי לראות כמה השפעה תהיה לזה".

זה יועיל גם למה שמכונה 'מהפכת התעשיה הרביעית'?
"אלמנטים של הייצור בהחלט ייהנו מכך, כי הם יובילו ליעילות רבה יותר, לניהול מלאי טוב יותר ככל הנראה, זמנים יתקצרו, תהיה אפשרות לגוון יותר את תצורת המכונות על רצפת הייצור ולהוביל לשימושים חדשים. זה סוג הדברים שטכנולוגיית הרשת החדשה יכולה להציע, ולעזור לאימוץ".

מכונית אוטונומנדרשים סטנדרטים ותוכנת קוד פתוח שיישמו עקרונות אתיים לשימוש ברכבים אוטונומיים. אילוסטרציה: BigStockית. אילוסטרציה: BigStock

נדרשים סטנדרטים ותוכנת קוד פתוח שיישמו עקרונות אתיים לשימוש ברכבים אוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

אבל כנראה שהדבר הכי חשוב זה השינויים בשוק התחבורה
"אחד הדברים שאנחנו עושים עם רכבים זה התרכזות בהיבטים של הבטיחות בשוק החדש הזה. כמובן שנוכל לבנות מכוניות אוטונומיות, אבל אנחנו לא רוצים שהן יתנהגו לא יפה, בין אם מדובר בהתנגשות אחת בשנייה, פגיעה בתשתית, או חס וחלילה שיפגעו באנשים. אנחנו מנסים לבנות סטנדרטים וגם תוכנת קוד פתוח שיישמו עקרונות אתיים לשימוש ברכבים אוטונומיים, ואנחנו חושבים שזה חלק חשוב מאוד בתעשייה הזו".

כשאתה עומד מול הסטודנטים ונשאל על ביטחון שימושי, אתה חושב שמה שקורה מסביב אומר שאנחנו בבעיה גדולה או שאנחנו במצב סביר בהיבט של רכבים?
"זה לא כאן ולא כאן. זהו משהו שאנחנו צריכים לשבץ במערכות ה-IoT שאנחנו נשלב ברכבים האוטונומיים, שזה יהיה משהו במודעות שיתאים גם לאבטחה מסביב. אנחנו עובדים כדי להשיג את זה. זו עבודה שעדיין מתקדמת ויש לנו עוד הרבה מה להשיג ולחקור. אבל אנחנו צוברים ניסיון, ואנחנו עוזרים להכשיר את המערכות כדי שילמדו כיצד להתנהג בהתרחשויות שונות ואנחנו בשלב של איסוף המידע לאימון המערכות הללו והן ישתפרו עם הזמן ולכן גם הבטיחות וגם האבטחה של המערכות הללו ישתפרו בהתאם עם הזמן".

לסיום הוא חוזר אל השילוב החדש של הקוד הפתוח. "עוד דבר אחד שאני רוצה לומר הוא שזו פעילות שמתוכננת למעשה עבור כל אחד. ל-IEEE יש מסורת ארוכה ומכובדת היטב ברחבי העולם לפרסום חומרים טכניים. אנחנו מהארגונים הגדולים בעולם, אם לא הגדול ביותר, לאנשים טכניים, ויש לנו יותר מ-420,000 חברים ברחבי העולם כך שהפעילות הזו בקוד הפתוח היא באמת משהו שכל אחד יכול להשתתף בה. גם אם אתה לא מפתח סטנדרט, אבל אתה פרופסור בטכניון או באוניברסיטת תל אביב, וכמובן כל מוסד דומה, יכול להיות שתוכל להשתמש בקוד הפתוח שלנו כדי לקדם את הפרויקט שלך", סיכם פיש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים