האם Google Maps גרמה לגבר ליפול אל המיסיסיפי הקפוא?

לדברי הולך הרגל הוא בסך הכל הקשיב להנחיות הניווט שקיבל מהשירות של ענקית הטכנולוגיה גוגל, וכמעט נהרג כשמצא עצמו צולל דרך הקרח אל הנהר במיניאפוליס, ארה"ב ● הבחור, שחולץ בשלום מהאירוע המסוכן, טוען שגוגל אשמה - האמנם?

גשר קשת האבן שבמיניאפוליס, הדרך הנכונה לחצות את המיסיספי. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפליקציית המפות של גוגל, Google Maps, מסייעת לרבים ברחבי העולם לנווט את דרכם אל מחוז חפצם. ולא רק בנהיגה, אלא גם בהליכה או בתחבורה ציבורית. ללא ספק, השירות הזה כבר הוכיח מזמן את יכולתו לספק הוראות מדויקות כיצד למצוא את הדרך ליעד ספציפי. אבל הסיפור הבא מדגים שמי שלא משתמש בטכנולוגיה נכון ובחכמה עלול בסופו של דבר ליפול לנהר קפוא – בהנחה שיש נהרות קפואים באזור שבו הוא מסתובב, כמו במיניאפוליס, שם אירע המקרה.

בסוף השבוע האחרון הדבר המאוד לא נעים הזה קרה להולך רגל שזהותו לא נחשפה, אך שהחוויה שעבר הגיעה אל התקשורת – הוא נפל חלקית דרך הקרח שמכסה בתקופה הזו את נהר המיסיסיפי.

שירות המפות של גוגל

שירות המפות של גוגל

האירוע המבעית התרחש באמצע הלילה. שירותי מכבי האש המקומיים נענו לקריאת החירום בסמוך לשעה שלוש לפנות בוקר, והצוות שנזעק למקום מצא את האיש כשמחצית גופו במים, לאחר שניסה לחצות את הנהר.

הבחור, שרק רצה לחזור למלון שלו בשלום, השתמש באפליקציית המפות של הענקית ממאונטיין וויו בכדי לקבלת הוראות היכה אל היעד מכיוון שלא הכיר את הסביבה שבה שהה.

כלי המפות הורה לו לחצות את הנהר, כך סיפר הניצול ללוחמי האש – שהפעם נלחמו במי הקרח – וזה בדיוק מה שהוא עשה. לפיכך, הוא טען שגוגל היא האשמה בהרפתקת השחייה הקרה במיוחד שחווה.

ואולם לא סביר להניח כי ה-Google Maps ממש כיוונה אותו לנסות ללכת על נהר המיסיסיפי על אף הלוק המוצק לכאורה שלו בעונת החורף. מה שיותר מתקבל על הדעת, וזו הגרסה שאושרה גם על ידי המצילים, הוא שהאפליקציה של גוגל בעצם הורתה לו לחצות את הנהר על גשר קשת האבן (Stone Arch Bridge) – מה שהיה מאפשר לו להגיע למלון ברגל, ולא בשחייה.

הולך הרגל פשוט טעה כנראה בהבנת הוראות הניווט, וניסה ללכת על פני הנהר הלכה למעשה.

למרבית השמחה האירוע הסתיים בטוב. הגבר בסך הכל הועבר לבית חולים עם היפותרמיה קלה, והסכנה כבר מזמן מאחוריו.

שמורת טבע פראית במקום מלון ספא

כדאי עם זאת לזכור, כי למרות הסיכוי שכלי המפות של גוגל סיפקו בפועל את ההוראות הנכונות במקרה הזה, קורה שיישומי ניווט שולחים אנשים ליעד לא נכון. 

הטעות בניווט - שלו. Waze. צילום: BigStock

הטעות בניווט – שלו. Waze. צילום: BigStock

לפני מספר שבועות, אפליקציית ניווט התחבורה ווייז, שנמצאת בבעלות גוגל, כיוונה את הנהגים לאזור שומם במקום לאתר נופש באטלנטיק, בגלל מה שנראה כקואורדינטות שגויות שהוגדרו בעבור מודעה. למעשה המודעה שהתפרסמה באפליקציית הניווט היא שכיוונה ככל הנראה את הנהגים שרצו להגיע למלון קזינו&ספא בורגטה שבאטלנטיק סיטי אל כבישים לא סלולים בשמורת פינלנדס שבניו ג'רזי, כך נמסר מהמשטרה.

לטענת נציגי אכיפת החוק, הבעיה נבעה מהלוגו של המודעה, ומבלבול מוחלט בין הכתובות של המלון ושמורת הטבע, והביאה את השוטרים להיות מוקפצים לא פעם לעזרת נהגים שאבדו בטבע הפראי, במקום להיות באמצעו של מסאז' מפנק בספא המלון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים