הזוכה בהאקתון לטובת אוסטרליה: אפליקציה לחיזוי מידת זיהום האוויר

Air Koality – נבחרה כזוכה במקום הראשון בסופו של ליל ההאקתון לטובת אוסטרליה, שהתקיים בסוף השבוע האחרון בתל אביב ● האפליקציה תקל על חיי תושבי היבשת והמדינות הסמוכות לאוסטרליה בהתמודדות עם ההשלכות הסביבתיות של השריפות

שגריר אוסטרליה בישראל, מארגני ההאקאתון וצוות הזוכים במקום הראשון. צילום: טל רביב

ההאקתון למען אוסטרליה StandWithAUS#, שהתקיים בסוף השבוע האחרון, משך אליו כ-150 משתתפים שהגיעו כולם למשרדי נטורל אינטליג'נס בתל אביב, חדורי מוטיבציה ורצון להירתם למציאת פתרונות יצירתיים וטכנולוגיים להשלכות הרות האסון של השריפות המתחוללות ביבשת מזה מספר חודשים.

אתי לוי, מנכ"לית אימפקט אינוביישן ישראל, יוזמת ההאקתון ומי ששירתה כנספחת הכלכלית של ישראל באוסטרליה, יחד עם דפנה גבר-ליפשיץ, מנכ"לית עמותת תפוח, אשר פועלת מזה 20 שנה ליצירת שוויון דיגיטלי בישראל, ואלעד שמיר, מנכ"ל מרכז כנרת לחדשנות בתחום המים והאגרו-טק, יזמו אירוע שכולו סיוע לאוסטרליה בהתמודדות עם אתגרים מהותיים בעקבות גל השרפות שפקד את היבשת. 

ליוזמת ההאקתון חברה קרן היסוד UIA אשר הודות לפעילותה חברו משקיעים מהקהילה היהודית באוסטרליה לתכנית, נטע@ – ארגון הנוער הטכנולוגי שפועל להצמחת מצוינות ומנהיגות חברתית וטכנולוגית בפריפריה הישראלית ולהקמת קמפוס חברתי טכנולוגי ברמלה. ההאקתון היווה דרך לחניכי התכנית ולעמותת תפוח להודות לקהילה היהודית באוסטרליה על ההשקעה העצומה לאורך השנים.

בין השותפים לאירוע: שגרירות אוסטרליה בישראל, סיגלית קלימובסקי מקרן ההון סיכון Grove Ventures, חברת Natural Intelligence, המכללה האקדמית תל אביב יפו, משרד עורכי דין גורניצקי ויבואני מגפי Steel Blue האוסטרליות.

במהלך לילה שלם ישבו יחדיו צוותים רבים והגו רעיונות חדשניים ויצירתיים במיוחד למתן פתרונות לאתגרים, אשר אופיינו בשיתוף פעולה עם גורמים אוסטרליים מובילים.

17 מיזמים הוצגו השכם בבוקר בפני צוות השופטים, בראשותו של כריס קאנן, שגריר אוסטרליה

בישראל. עוד נכחו באירוע: Brandon Wood Colonel, נספח הביטחון של שגרירות אוסטרליה בישראל,  גולן ואך, מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית של צה"ל בחברת חיילים נוספים מהיחידה, מנהלים של חברות מובילות בתחום המים, התשתיות, זואולוגים בכירים ועוד.

אוסטרליה הבוערת. יותר מחצי מיליארד בעלי חיים כבר מתו באסון. צילום אילוסטרציה: BigStock

אוסטרליה הבוערת. יותר מחצי מיליארד בעלי חיים כבר מתו באסון. צילום אילוסטרציה: BigStock

תוצרי ההאקתון

במקום הראשון – Air-Koality – צוות מחברת קליימסל, עם פיתוח שיאפשר לאוסטרלים לקבל החלטות חכמות בזמן אמת בנוגע לפעילות חוץ, על סמך מידע מדויק של מזג אוויר, שמתבסס על המוצר של חברת האם של הצוות. הטכנולוגיה תאפשר לתושבים לתכנן פעילויות ספורטיביות בהתאם לרמת זיהום האוויר הנוכחית והצפויה, להחליט אם לקחת את הילדים לבית ספר, או האם זיהום האוויר מאפשר לחולי אסתמה לצאת לרחוב.

במקום השני – Sur:vivors, people and data for Aussie wildlife – צוות של 13 אנשים, ובהם שני מומחי תוכן מגן-גורו, מפתחים ואנשי קריאיטיב שפיתח פלטפורמה שמשלבת דטה מ-Open source APIs, בשילוב עם דיווחי זמן אמת מהקהילה, לטובת מיפוי סכנות בזמן אמת של מינים בסכנת הכחדה ומעקב אחר השבתם לאזורי המחיה ביום שאחרי.

במקום השלישי – FireFly, UAV-Based Air Quality Monitoring – שימוש במל"טים ומז"לטים לטובת זיהוי אזורים עם זיהום אוויר גבוה, וטיפול במפגעים באמצעות המל"טים עצמם.

נציגי הצוותים הזוכים במקום הראשון והשני יזכו לטוס בשבועות הקרובים לאוסטרליה, כאורחי קרן היסוד, ולהיפגש עם  הגורמים הרלוונטיים להמשך פיתוח ויישום המיזמים.

לדברי המארגנים: "ההאקתון הוא הזדמנות מצוינת להביע את הערכתנו לעם האוסטרלי, אשר לאורך השנים הפגין תמיכה בישראל, וכן לחזק את הקהילה היהודית באוסטרליה – קהילה ציונית ותומכת נלהבת בישראל. הקהילה היהודית באוסטרליה היא התורם מספר אחת לנפש למיזמים פילנתרופיים ישראלים, וזו הזדמנות נהדרת להחזיר להם טובה".

אתי לוי הוסיפה: "קיבלנו עשרות פניות מגורמים שונים מאוסטרליה שמעוניינים לערוך היכרות עם הרעיונות השונים שהועלו במהלך ההאקתון. פניות רבות נתקבלו גם ממדינות שונות ממרכז אמריקה, כמו גם מהבנק לפיתוח לאטין אמריקה, שכבר מתחילים להרגיש גם הם בהשלכות הסביבתיות של השריפות ומעוניינים לראות מה ניתן ליישם כבר מבין הרעיונות כדי למזער נזקים".

StandWithAUS# הוא ההאקתון הראשון שהתקיים ברחבי העולם למציאת פתרונות לאתגרים איתם מתמודדת אוסטרליה, וכבר מסתמן כי קהילות טכנולוגיות נוספות מרחבי העולם, לרבות אוסטרליה, מעוניינות לשכפל את היוזמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים