למה ארגונים מבוססי ECC של סאפ צריכים לעבור ל-S4 HANA?

לדברי רפי הופמן, סמנכ''ל ומנהל חטיבת סאפ ב-נס, "המעבר לפלטפורמה החדשה S4 הוא במהותו אתגר הליכי ולא רק טכנולוגי, וככזה, יש לבחון אותו כפרויקט ארגוני אסטרטגי"

רפי הופמן, סמנכ''ל ומנהל חטיבת סאפ בנס. צילום: יח"צ

"ב-2018 סאפ הודיעה כי ב-2025 היא תפסיק לתמוך בספינת הדגל שלה, ECC גרסה 6. זאת מתוך רצון להגר את הלקוחות הארגוניים לגרסה החדשה, SAP S4 HANA. זהו אירוע קריטי, שאינו דומה לפרויקטי שדרוג מסורתיים. סיבות המעבר הן שונות, האתגר בפרויקט כזה הוא גדול יותר ובעיקרו הינו תהליכי אסטרטגי ולא רק טכנולוגי. אנו מזהים חשש בקרב הארגונים מלהיכנס לתהליך, המעלה לא מעט שאלות לגבי הפלטפורמה החדשה ואי בהירות לגבי כלל המשמעויות הארגוניות – עלות-תועלת, סיכונים, תהליכים ועוד – הכרוכות במעבר זה", כך אמר רפי הופמן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת סאפ, נס.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר הופמן כי "ישנם שלושה סוגי פרויקטים למעבר למערכת החדשה. האחד- Greenfield, במסגרתו מוקמת מערכת חדשה לגמרי, בלא שדרוג, למעט הסבת נתונים. השני- Brownfield, בו נערך שדרוג טכנולוגי מלא, עם כלים אותם סאפ מספקת, לרבות הסבת נתונים".

"אנו בנס", אמר הופמן, "מציעים שיטה שלישית – Bluefield. זו מיושמת כבר בעזרת חברות בחו"ל בעלות ניסיון בתהליכי מעבר ל-S4. במסגרתה אנו יודעים לשלב כלים ממוכנים, המקצרים את התהליך".

"בשלב הראשון", ציין, "אנו מציעים לעבור לבסיס הנתונים של HANA. אין המדובר במעבר מלא למערכת החדשה, אבל הוא נותן 'טעימה' מהאפשרויות הגלומות במערכת. כדי שארגונים יבינו לעומק את המעבר, אנו מציעים לערוך שני תהליכים מקדימים. הראשון הוא בדיקת מוכנות. זהו שלב טכנולוגי, בו נערכת דיאגנוזה מלאה של המערכת הקיימת. לאחר מכן, אנו בוחנים את הפוטנציאל של המערכת החדשה ומסבירים את היתרונות התהליכיים והטכנולוגיים שגלומים במעבר".

"יש לנס ניסיון ביישומים של מערכת S4 HANA"

"יצרנו קשר", ציין הופמן, "עם גוף מתמחה מחו"ל, המביא עימו ניסיון בהגירה בשיטת Bluefield, עם סיפורי לקוח והצלחות מוכחות. הם מטפלים ברתיעה של הלקוח הארגוני מלהיכנס לתהליך. החברה ערכה פרויקטי מעבר שכאלה לארגונים באירופה מכל מגזרי הפעילות, לרבות התעשייתי והפיננסי".

"המעבר בשיטת Bluefield", אמר הופמן, "מעניק כמה יתרונות, טכנולוגיים ותפעוליים: הוא נעשה בהדרגתיות, מקטין סיכונים ומצמצם עלויות. בניגוד לשתי השיטות האחרות, שיטה זו מביאה לשימור השקעות העבר, ומונעת 'זריקה לפח' של כל מה שנעשה קודם. אנו בוחנים אילו מהתהליכים אנו משמרים ומעבירים, ועל אילו תהליכים אנו מוותרים. כך, נוצרת תועלת נוספת, של קיצור לוחות זמנים".

"מה שעוד מסייע לנו בתהליך הבחינה והמעבר", הוסיף, "הוא הידע שנרכש בנס, בזכות פרויקטי S4 HANA, שאנו בנס מעורבים בהם אצל שניים מלקוחותינו המשמעותיים".

"אנו מודעים לאתגר העומד בפני ארגונים והחשש מלהיכנס לתהליך", ציין הופמן, "לכן, אנו מציעים לעשות זאת בתהליך מדורג, ומלווים את הלקוח הארגוני לאורך כל המסע. התחלנו כבר לקיים שיחות הערכה והצגה ללקוחות סאפ בישראל ולהציע להם לבחון את המודל שלנו למעבר", אמר.

"יש לנס ניסיון ביישומים של מערכת S4 HANA", סיכם הופמן, "אנו מביאים ניסיון משולב, שלנו ושל שותף מחו"ל, ואלה ישמשו אותנו בביצוע הפרויקטים העתידיים. נציע ללקוחות לבחור את החלופה הנכונה עבורם לביצוע הפרויקט. אם הם ירצו בכך, נוכל לממש את הפרויקט עבורם גם בשיטות Greenfield, או Brownfield – ולא רק ב-Bluefield. אנו צופים כי במהלך 2020-2021 נערוך כמה פרויקטי הערכה והסבה שכאלה. הם יערכו בצורה מבוקרת ובאופן מדורג – ולא ב-Big Bang".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים