אפל וברודקום יפצו את המכון הטכנולוגי של קליפורניה ב-1.1 מיליארד דולר

שתי החברות הפסידו בקרב פטנטים ובית המשפט קבע בהקשר לתביעה של ה-CalTech נגדן - בגין הפרה של פטנטים של המכון הקשורים לשבבי Wi-Fi - כי אפל תשלם למכון 837 מיליון דולר וברודקום את היתרה, 270 מיליון דולר

הכרעה בקרב הפטנטים. אילוסטרציה: BigStock

המכון הטכנולוגי של קליפורניה, ה-CalTech (ר"ת California Institute of Technology), זכה בתביעה שהגיש לבית המשפט הפדרלי האמריקני נגד אפל וברודקום. שתי ענקיות הטכנולוגיה ייאלצו לפצות את המכון בסכום כולל של 1.1 מיליארד דולר. 

התביעה הוגשה נגד אפל וברודקום בגין הפרה של פטנטים של המכון, הקשורים להעברת נתונים ב-Wi-Fi.

לפי הדיווח של Law360, חבר השופטים הורה לאפל לשלם 837 מיליון דולר וגזר על ברודקום תשלום נוסף של 270 מיליון דולר, כפיצוי ל-CalTech. נראה כי הסכום שנקבע מבוסס על ההערכה ההיפותטית של המכון לגבי מה שהיה יכולה לקבל כתמלוגים לאחר משא ומתן, כבר בשנת 2010 – אם ברודקום ואפל אכן היו מכוננות עסקה מול ה-CalTech, לפני שהכניסו את שבבי ה-Wi-Fi של ברודקום למכשירי אפל חדשים.

דובר המכון הטכנולוגי אמר בתגובה כי "CalTech מעריך את תשומת לבם של המושבעים במהלך המשפט. אנו שמחים כי חבר המושבעים מצא שאפל וברודקום הפרו פטנטים של CalTech". הוא הוסיף ש-"כמוסד ללא כוונת רווח להשכלה גבוהה, CalTech מחויב להגן על הקניין הרוחני שלו בהמשך למשימתו להרחיב את הידע האנושי ולהועיל לחברה באמצעות מחקר המשולב בחינוך".

במקרה, שהוגש לבית המשפט בלוס אנג'לס כבר בשנת 2016, טען ה-CalTech כי שבבי ה-Wi-Fi של ברודקום, המשמשים במכשירי ה-iPhone של אפל, הפרו את הפטנטים שלו הנוגעים לטכנולוגיית העברת נתונים, כך על פי רויטרס.

לפי הדיווחים, אפל טענה כי אין עילה לתבוע אותה, מכיוון שהיא פשוט משתמשת בשבבי Wi-Fi שקנתה מברודקום.

הענקית מקופרטינו אמרה כעת כי היא מתכוונת לערער על פסק הדין, וברודקום, על פי הדיווחים בתקשורת, לא הגיבה מיד לפסיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים