אדם סינגולדה מציג: כך הפכה טאבולה מסטארט-אפ קטן לחד קרן

סינגולדה מספר כיצד הוא הקים ומנהל את החברה, ומספק הצצה לאחת העסקאות הבולטות והמסקרנות של העשור: המיזוג בינה לבין המתחרה הגדולה, אאוטבריין ● סטארט-אפיסטים, לתשומת לבכם

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. צילום: יח"צ

אדם סינגולדה הוא אחד האנשים הכי מרתקים בתעשיית ההיי-טק. האיש שבגיל 26 ייסד את טאבולה – חברה שהכלי שלה מוטמע ברוב אתרי התוכן ואמצעי המדיה (כולל באתר זה), שצמחה מ-300 אלף דולר ב-2012 לשווי של שני מיליארד דולר ויותר כיום, לאחר שהתמזגה עם המתחרה הגדולה שלה, אאוטבריין. עד כדי כך שהשאלה הראשונה שעולה בגוגל כאשר מחפשים את שמה היא "איך טאבולה עושה כסף?"

בניגוד ללא מעט סטארט-אפיסטים שהצמיחו את היוזמה שלהם להיות חברה גדולה, ואפילו חד קרן (חברה ששווה יותר ממיליארד דולר), סינגולדה משתדל לשמור על צניעות, לדבר "בגובה העיניים". וזה, לדבריו, מה שעושה אותו מצליח ואת טאבולה לאחת החברות הגדולות בהיי-טק הישראלי. זה והעובדה שהוא ושאר מנהלי החברה מתעסקים לפעמים בגופם של הפרויקטים שהיא מבצעת, ולא רק מנהלים אותם.

"להיות סטארט-אפיסט – קצת כמו להיות אומן"

סינגולדה דיבר היום (ג') באירוע הצגת דו"ח האקזיטים השנתי של מיתר IVC, שהצביע על עשור טוב במיוחד בתחום זה, כולל המיזוג הענק בין טאבולה לאאוטבריין. בשיחה עם עו"ד אלון סהר, שותף במיתר, הוא סיפר כיצד גדל בבית מלא במוזיקה (סינגולדה הוא הבן של הנגן אבי סינגולדה, שמלווה זמרים ידועים רבים, ובעיקר שלמה ארצי), הקים את טאבולה כסטארט-אפ קטן ומנהל אותה מאז ועד היום.

"להיות סטארט-אפיסט זה קצת כמו להיות אומן", אמר סינגולדה. "אתה חולם חלום, אף אחד לא משלם לך, אבל אתה עושה את זה למרות זאת. הייתי בר מזל שגדלתי על אומנות, זה נתן לי המון בהקמה ובניהול של טאבולה".

"הנגיעה הראשונה שלי בעסקים הייתה כשאימא שלי סיפרה לי שקשה לה לגמור את החודש", הוסיף. "אני טוב במספרים, אז אמרתי לה שתכתוב על דף את ההוצאות שלה בכל יום – ואני אעזור. הרבה שנים אחר כך התגייסתי למצו"ב והקמתי את טאבולה כשהייתי בן 26".

הוא ציין כי בניגוד להצלחה המסחררת שלה כיום, טאבולה נתקלה בהרבה קשיים בשנותיה הראשונות, עד כדי כך שהוא חשב לסגור אותה שלוש פעמים. "היו פעמים שראיתי שיש לנו כסף לחודשיים בלבד. מזל שהמשקיעים משכו אותי בכל פעם עוד ועוד. מה גם שהיה לנו מזל, וצריך הרבה ממנו בחיים", אמר סינגולדה.

באחד השלבים המוקדמים של טאבולה, סינגולדה גייס אליה את ליאור גולן, רגע לאחר שמכר את סאיוטה (חברה שנפתלי בנט היה המנכ"ל שלה לתקופה מסוימת, לפני שהצטרף לפוליטיקה). "אחרי המכירה, אשתו אמרה לי שחובה שהוא לא יישאר בבית. פגשתי אותו ואמרתי לו שאני מוכן להיות הבית שלו. אני לא מתחרט על זה לרגע. הוא מנהל הטכנולוגיות שלנו ושותף מלא להצלחה. באיזשהו שלב הסכמנו שרק אחד מאתנו יכול להישאר בישראל, וכך יצא שעברתי לארצות הברית", אמר.

"כדי לשבור תקרות צריך לדלג על החארטה"

המטה של טאבולה נמצא בניו-יורק ויש לה עוד 16 מרכזים בעולם, בהם בלוס אנג'לס, סאו פאולו, בנגקוק, לונדון וכמובן – בארץ, בתל אביב. שיטת העבודה של החברה זרה לאמריקנים: הישיבות בה מתקיימות תוך הפריה הדדית, ולא פעם מתנהלות בדציבלים גבוהים – בניגוד לחברות רבות אחרות, שבהן ההיררכיה משחקת תפקיד מרכזי. אלא שלפי מה שסינגולדה מעיד, השיטה הזו הדהימה את האמריקנים לטובה. "הבנתי כבר בתחילת הדרך שאם אוותר, אפתח לאנשים שונים ממני ואתן הזדמנות לאנשים טובים לידי – כך יש לנו הרבה יותר סיכוי להצליח. לא היינו שוברים תקרות זכוכית אם לא היינו מדלגים על החארטה ומנהלים דיונים פוריים ואינטנסיביים", אמר.

עוד דבר שלא תמיד אופייני לתעשייה, גם אם בחברות יצהירו הפוך, אבל מאפיין את סינגולדה, הוא ש-"אני אוהב תחרות ולא מפחד ממנה. בטאבולה יש לא מעט אנשים שנמצאים בה 10 שנים והם תחרותיים כמו ביום הראשון. לראייה, יש תקופות שבהן טוויטר ופייסבוק מקימות ביתן מחוץ לדלתות של המשרדים שלנו כדי לשכנע עובדים שלנו לעבור אליהן. אגב, לא פחדתי מפייסבוק ומגוגל כמו שפחדתי מאאוטבריין". ואולי זה מה שהביא לדבר הבא.

הכל בזכותה. אדם סינגולדה ואמו. צילום: פלי הנמר

הכל בזכותה. אדם סינגולדה ואמו. צילום: פלי הנמר

כך התנהלה עסקת המיזוג הגדולה

המיזוג של טאבולה עם המתחרה הגדולה אאוטבריין הוא אחת העסקאות הבולטות בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה. היא עוררה הרבה עניין בשוק – הדהימה אחדים, אבל נראתה לאחרים הגיונית, כי כך הן יצרו חברה אחת ענקית, שמתחרה טוב יותר בחברות השולטות בעולמות התוכן והפרסום אונליין – גוגל ופייסבוק.

לדברי סינגולדה, השלב הראשון ביצירת המיזוג לא היה עסקי, אלא יצירת כימיה וקשרים בינו ובין ההנהלה של טאבולה למקבילים באאוטבריין, ובפרט למייסד, ירון גלאי. "ניסינו להתמזג כמה פעמים. בפעם הראשונה עשינו דאבל דייט – הוא ואשתו ואני וחברה שלי, וכיום אשתי – לפגישה שהייתה גם חברתית וגם עסקית", אמר. "למזג שתי חברות ישראליות זה לא טריוויאלי. זה תמיד היה צריך לקרות אבל זה קרה בשנה שעברה, מאחר שבזוגיות, גם כשהיא עסקית, יש משמעות למסע, ורק בשנה שעברה הצלחנו להגיע למקום במסע שלנו שמאפשר מיזוג. לפני כן, היינו צריכים להכיר האחד את השני ולסמוך אחד על השני, להיקשר. בכל פעם נקשרנו קצת יותר והוספנו עוד אנשים לפגישות. כיום, טאבולה ואאוטבריין זה לא 2 = 1+1, אלא 11".

"התרבות הארגונית שלנו ושל אאוטבריין דומה מאוד", הוסיף. "בפעם הראשונה שנכנסתי למשרדים שלהם, ראיתי שאנחנו מספרים את אותן בדיחות ויש לנו את אותן 'שטויות' על הקירות".

מה באשר לעתיד? "טאבולה-אאוטבריין צפויה להיות השנה חברה של שני מיליארד דולר, עם 2,000 עובדים, מהם 1,000 בישראל. אני לא מאמין שאנחנו עוברים את מה שאנחנו עוברים וזה מה שיקרה בשנה הקרובה, וצובט את עצמי בכל יום מחדש. אנחנו רוצים להיות חברה של 10 ו-20 מיליארד דולר, וחושבים איך לעשות את זה", אמר.

לסיכום ציין סינגולדה ש-"עוד דבר שאני רוצה הוא שנגיע לכך שלא ידעו מי בחברה הממוזגת שלנו הגיע מטאבולה וממי מאאוטבריין. זאת המשימה שלי ל-2020".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים