'אלפאבוט' של וולמארט – טכנולוגיה חדשה שתשנה מהותית קניות אונליין ממרכולים

מדובר במנגנון רובוטי המייעל את הליך אספקת הקניות, חולש על שטח של כ-1,850 מ"ר ומשתמש בעגלות אוטונומיות בכדי למצוא ולרכז פריטים שונים שהוזמנו באינטרנט בתחנת עבודה - שם תקבל החבילה בדיקה אנושית, ותשלח ללקוח

וולמארט – רשת המרכולים הגדולה בארה"ב ובעולם – עורכת בזמנים אלו פיילוט למערכת אוטומטית למימוש הזמנות אונליין, המכונה אלפאבוט (Alphabot). ניסוי הכלים הזה נערך בסופר בסאלם, ניו המפשיר, ולחברה יש ציפיות גבוהות שהטכנולוגיה תביא לשיפור תהליכי הרכישה ברשת ולמעשה תחולל בהם מהפכה של ממש.

בריאן רוט, סמנכ"ל תחום אוטומציה ואיסוף דיגיטלי של ענקית הקמעונאות, אמר שה-אלפאבוט יכולה "לשנות באופן מהותי את הפעילות המקוונת של וולמארט".

"הטכנולוגיה מטפלת במשימות היומיומיות החוזרות על עצמן"

"על ידי הרכבה ומסירת הזמנות לשותפים, אלפאבוט מייעלת את תהליך ההזמנה ומאפשרת לשותפים לבצע את עבודתם במהירות וביעילות רבה יותר", טען רוט. "בסופו של דבר זה יקטין את זמני ההכנה, יגדיל את הדיוק, וישפר את מכלול קמעונאות המזון אונליין. זה יעזור לשותפים ללא תשלום להתמקד בשירות ובמכירה, בעוד הטכנולוגיה מטפלת במשימות היומיומיות החוזרות על עצמן".

הטכנולוגיה פותחה עבור וולמארט על ידי אלרט אינוביישנס. המערכת חולשת על שטח של כ-1,850 מ"ר ומשתמשת בעגלות אוטונומיות בכדי למצוא ולספק לתחנת עבודה פריטים מאזורי טמפרטורה שונים. לאחר מסירת הפריטים, כל מה שנדרש הוא שעובד אנושי יבדוק את ההזמנה, יאשר ויסיים אותה.

מוצרי המכולת, ירקות ופירות ופריטים טריים אחרים ימשיכו להיבחר ידנית, הבהירה וולמארט, אך ה-Alphabot אמורה לייעל את השליפה של פריטים רבים אחרים מרחבי המחסנים.

"עומדת להיות לכך השפעה טרנספורמטיבית על שרשרת האספקה של וולמארט", הסביר רוט. "האלפאבוט היא מה שאנחנו חושבים עליו כעל מיקרו-הגשמה, המצאה שהיא מיזוג של מסחר אלקטרוני וקניות פיזיות".

המערכת צפויה להשתפר עם הזמן, מכיוון שהטכנולוגיה מזהה דפוסים בהזמנות ומארגנת פריטים בהתאם, כך שניתן יהיה למצוא אותם ולהעביר אותם במהירות רבה יותר לאריזה. בנוסף, אלפאבוט מתוכננת באופן כזה שעגלות נעות אופקית ואנכית ללא מעליות או מסועים.

בזכות המנגנון הרובוטי החדשני "יש פחות אילוצי שטח שצריך לקחת בחשבון, מה שאמור להקל על אימוץ המערכת בכל החנויות", לפי ההודעת ענקית מוצרי הצריכה.

וולמארט מפעילה את אלפאבוט בסאלם מאז אמצע 2019, והחברה מסבירה שהיא ממשיכה לבדוק, לייעל ולהתאים את המערכת לצרכיה. לאחר תהליך זה ולאחר קבלת משוב מעובדים וקונים, החברה תבחן את "הצעדים הבאים לגלגול נרחב יותר של אלפאבוט".

וולמארט. צילום: ג'ונתן וייס, BigStock

וולמארט. צילום: ג'ונתן וייס, BigStock

השקעה מהותית בקניות אונליין וב'הגשמה אוטומטית'

הקמעונאית הגדולה ביותר והמוכרת הגדולה ביותר של מצרכי מרכול בעולם השקיעה רבות ביכולת המכירות האלקטרוניות שלה. וולמארט מציעה רכישות מוצרי מרכול מקוונות ב-3,100 מיקומים, עם משלוחים מ-1,600 חנויות, ומעסיקה 50,000 אוספי ומרכזי הזמנות אנושיים בעבור הרכישות אונליין שלה. אם, או יותר סביר להתנבא ש'כש-', המערכת תהיה פעילה באופן נרחב ומדויקת יותר, היא ללא ספק תאפשר לוולמארט יותר תפוקה מדויקת בפחות זמן, בתוך העסקת פחות ופחות גורמים אנושיים.

קרוגר ואלברטסון – בין השחקניות הבולטות האחרות בתחום מוצרי הצריכה – משקיעות גם הן משמעותית במה שמכונה 'הגשמה אוטומטית'. קרוגר הודיעה כי תשקיע מאות מיליונים בבניית 20 מוקדי הגשמה אוטומטיים בשיתוף חברת אוקדו, ואלברטסון הרחיבה לאחרונה את השותפות עם טייקאוף טכנולוג'יס לבניית מיקרו-מרכזי הגשמה (או במלים אחרות – מחסנים) בחנויות קיימות שלה.

ואמזון? היא עדיין לא דומיננטית כל כך בנפח ההזמנות אונליין של מוצרי מרכולים, אולם משתכללת גם כן, מן הסתם, בכל הנוגע בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות שייעלו את עבודתה בתחום, כשבמקביל היא משקיעה רבות בפיתוח הקונספט של Amazon Go – חנויות מרכול שפועלות על בסיס חיישנים ומאפשרות לצרכנים רכישה מהירה ללא קופאים או עצירה בקופה בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים