הממשלה השיקה תוכנית ללימודי היי-טק – ועבודה בחברות בענף בגליל

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והמועצה האזורית גליל עליון משיקים במכללה האקדמית תל-חי את תוכנית ״גליל טק", המאפשרת לסטודנטים למדעי המחשב להשתלב בתעשיית ההיי-טק כבר במהלך הלימודים, במטרה שבסיום לימודיהם באקדמיה יישארו לגור בגליל

על רקע הביקוש הגבוה לבוגרי תואר ראשון במדעי המחשב והתגמול הגבוה שהוא מבטיח, משיק היום המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחד עם המועצה האזורית גליל עליון את "גליל-טק" – תוכנית הנלמדת במכללה האקדמית תל-חי ומשלבת סטודנטים בתעשיית ההיי-טק בגליל. התוכנית מעניקה הכשרה יישומית מקיפה בהיי-טק ושילוב בתעשיית ההיי-טק בגליל כבר במהלך הלימודים, לרבות מילגה בשווי 30-50 אלף שקלים. במסגרת תוכנית גליל-טק יעבדו הסטודנטים 1,000 שעות בצמוד לצוותי פיתוח תוכנה בחברות היי-טק בצפון, בהן מלאנוקס, BMC וחברות נוספות.

תוכנית גליל-טק מושקת במסגרת מיזם כלכלי של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחד עם המועצה האזורית גליל עליון והינה צעד נוסף למתן תעסוקה איכותית ולחיזוק התיישבות אוכלוסייה צעירה בגליל. בתוכנית גליל-טק תומכות גם מגבית בריטניה, חברות ההיי-טק השותפות והמכללה האקדמית תל-חי.

אריאל משעל, מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אמר, כי "התוכנית מאפשרת לסטודנטים ללמוד מגוון רחב של תחומים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה, ליהנות ממילגה בשווי עשרות אלפי שקלים, לרכוש במהלך הלימודים ניסיון מעשי ולהשתלב בתום לימודיהם באופן קבוע בחברות בתעשיית התוכנה, ולמעשה לבנות את ביתם בגליל. מדובר על יתרון עצום, מכיוון שעם סיום לימודיהם באקדמיה הסטודנטים צוברים ניסיון מעשי יקר. לא בכדי הסיסמה של התוכנית היא: 'התקבלת ללימודי מדעי המחשב בתל-חי? התקבלת לתעשיית ההיי-טק', הסטודנטים בגליל-טק משתלבים בתעשיית ההיי-טק כבר במהלך הלימודים וגם  נהנים מסביבת לימודים ירוקה וייחודית".

"תעשיית ההיי-טק נמצאת בשנים האחרונות בתנופה גדולה, והביקוש למפתחי תוכנה ומדעני מחשב הולך וגובר", אמר פרופ' רן זיו, מנהל הפרויקט בחוג למדעי המחשב בתל-חי. "ישראל היא מהמובילות בעולם בכמות חברות ההיי-טק הפועלות בתחומה, גורם המשפיע ישירות על הביקוש הגדול ללימודי מדעי המחשב גם במכללה האקדמית תל-חי. גם תעשיית ההיי-טק בגליל העליון משגשגת ומחפשת לצרף לשורותיה בוגרים של מדעי המחשב. הסטודנטים בתל-חי מתמחים בתחומים מגוונים, בהם פיתוח תוכנה, למידת מכונה, תבונה מלאכותית, ראייה ממוחשבת, עיבוד אותות, תקשורת מחשבים, מערכות זמן-אמת, תכנות אינטרנט ואפליקציות. התוכנית כוללת לימוד של הנושאים העדכניים והמבוקשים ביותר בתחום מדעי המחשב, מה שמבטיח את השתלבותם המוצלחת בחברות ההיי-טק כבר במהלך הלימודים".

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אמר, כי "בתל-חי לומדים כ-3,600 סטודנטים, שמגיעים מכל קצות הארץ. רובם הגדול (כ-70%) מתאהבים בגליל ורוצים להישאר בו עם סיום לימודיהם, אך בשל מחסור במקומות תעסוקה במקצוע שלמדו, הם לא נשארים בגליל. תוכנית גליל-טק היא הדרך להשאיר את בוגרי המכללה בגליל באופן קבוע. 50 סטודנטים משולבים בתוכנית השנה, ואנו סבורים כי לקראת סמסטר האביב כמות הנרשמים תלך ותגדל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים