נשים ומחשבים: נוי פימה, UVeye

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נוי פימה, מנהלת מוצר בחברת UVeye

נוי פימה, UVeye. צילום: שגב אורלב, UVeye

שם: נוי פימה.

תפקיד: מנהלת מוצר בחברת .UVeye

ותק בתפקיד: שנה +.

תפקידים קודמים: מובילת צוות QA ב-UVeye.

השכלה/שירות צבאי: סרן ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. בוגרת לימודי פיזיקה ורפואה.

משפחה: בזוגיות עם ניר המקסים ?.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מהיותי ילדה נמשכתי לכל מה שהשיק לטכנולוגיה. כילדה אני זוכרת את עצמי מפרקת מחשבים ובוחנת כרטיסים. עקרונות הפיזיקה והחלל סיקרנו אותי עוד מימי בית הספר היסודי והרגשתי שזו הדרך בה אני צריכה ללכת. לא יכולתי להפסיק לשאול שאלות. וכשקיבלתי תשובות, תמיד התרגשתי.

לנסות להבין עקרונות שהם כל כך גדולים מאיתנו, מערכת טבעית שאנחנו חלק בלתי נפרד ממנה, והיכולת להשתמש בהם כדי לשפר ולשרת את האנושות – הם בין האתגרים הגדולים ביותר שהמין האנושי ניצב לפניהם. היום אנחנו חיים בעידן שקדמת הטכנולוגיה שינתה את חיינו ואנחנו לא יכולים לראות את חיינו ללא המצאות כמו הסמארטפון או פייסבוק. הדבר הבא שחיינו לא יראו אותו דבר בלעדיו עדיין לא קיים, ואני לא יכולה לחכות לדעת מה הוא, ואולי אפילו להיות חלק ממנו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? כגבר, הדרך להתקדם ולהתפתח היא טבעית יותר. היא ברורה מאליה. כאישה, הכל משום מה לא מובן מאליו. לא ניתן להתעלם מהעובדה שנשים הן המיעוט. וככל שעולים בשרשרת הניהול או צוללים למעמקי המורכבות הטכנולוגית, אישה היא מחזה לא כל כך נפוץ. זה לא טריוויאלי לראות נשים בתפקידי מפתח וכשנפגשים באחת, תמיד עולה התהייה לגבי הייחודיות שלה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני מאוד משתדלת לא לקחת את עצמי למקומות האלו ולתת לעצמי הסברים שיחס שלא מקובל עלי קשור להיותי אישה. לעיתים גם נגד האינסטינקט, אני מכריחה עצמי להאמין שכל קונפליקט הוא מקצועי או אישי. אני מאוד דוגלת בלחיות את המציאות שאנחנו יוצרים לעצמנו, להחיות את הערכים שאנחנו בוחרים לסגל ולעשות כל שניתן כדי להיות אלו שמתווים את הדרך.

ברמה האישית, ולשמחתי הרבה, טרם נתקלתי בתקרת זכוכית מעצם היותי אישה. אבל עצם הצורך לדון בשאלות שכאלו, נובע מהמציאות ומוכיח שכחברה יש לנו דרך רבה עוד לעבור, לשקול גישות חדשות ולעשות אבולוציה לא רק בטכנולוגיות – אלא גם כתרבות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים