גיטהאב: מחדשת חוזה עם רשות ההגירה האמריקנית וחוטפת

תכתובת מייל פנימית שנחשפה העידה שעובדי החברה מתקוממים ודורשים ממנה לבטל את חוזה 200 אלף הדולרים שלה מול ה-ICE - רשות ההגירה שרבים בארה"ב סבורים שתחת שלטון טראמפ מכבידה ידה ומפרה זכויות מהגרים, ובעיקר פוגעת בילדיהם

Github. צילום: BigStock

באמצע ספטמבר האחרון הביא שת"פ של חברת מיקרוסופט עם רשות ההגירה ואכיפת המכס האמריקנית, ICE, עשרות מוחים להפגין מחוץ לחנותה בשדרה החמישית בניו יורק ולחסום את הכביש. הפעילים נגד החברה היוו במקרה הזה רק אירוע אחד, אבל הם חלק מתועפות של ביקורת נגד הענקית מרדמונד, וזעם על שהחברה מאפשרת לממשל להתעמר, לטענת המוחים, במבקשי מקלט ומהגרים בחסות הטכנולוגיה שלה.

כעת עולה על הגריל גיטהאב, שנמצאת בבעלות מיקרוסופט, ושהחליטה באחרונה להמשיך למכור תוכנה ל-ICE. הדברים נחשפו בתכתובת פנימית שהודלפה לתקשורת, ושחשפה גם את תגובת העובדים לידיעה – ואלו זועמים!

למרות שגם מיקרוסופט וגם צוות GitHub הביעו דאגה בעבר בנוגע לחלק מהמדיניות של ממשל טראמפ – ואף לא הסכימו עם הדברים באופן פומבי – באחרונה התקבלה ההחלטה לחדש חוזה לספק ל-ICE רישיון ל-GitHub Enterprise Server.

GitHub, המארחת פלטפורמה חשובה למפתחי תוכנה, היא החברה האחרונה הבולטת מעמק הסיליקון שהסתבכה במחלוקת ביחס לחוזים שלה עם הרשות הקונטרוורסלית. ביום ד' החלו עובדי החברה ללחוץ בפומבי על בכיריה להפסיק לעבוד עם ICE בגלל חששות להפרת זכויות אדם מצידה ובאמצעות הטכנולוגיה שלה.

תרומה לארגונים התומכים בקהילות מהגרים

בתכתובת פנימית שנחשפה מציין מנכ"ל גיטהאב, נט פרידמן, כי "ההכנסות מהרכישה הן פחות מ-200 אלף דולר ולא מהותיות כלכלית עבור חברתנו". הוא גם אמר כי אמנם זה נכון ש"לגיטהאב אין שום ראייה לגבי אופן השימוש בתוכנה זו, פרט לכאורה לפיתוח תוכנה ובקרת גרסאות", אולם ICE לא תזכה מהחברה ליחס שונה מאשר לכל הלקוחות האחרים. לפי פרידמן, בפועל משמעות הדבר היא כי "אם וכאשר אנו מגלים הפרות של התנאים או החוקים שלנו, אנו נוקטים בפעולה לאכיפת תנאים אלה ועושים זאת באופן עקרוני ועקבי".

פרידמן ציין גם כי "איננו מכירים את הפרויקטים הספציפיים שבהם נעשה שימוש ברשיון ה-GitHub Enterprise Server המקומי, אך אנו מכירים בכך שניתן להשתמש בהם בפרויקטים התומכים במדיניות שאנחנו גם מסכימים וגם לא מסכימים איתם"

במכתב כותב פרידמן במפורש כי אינו מסכים עם מדיניות ההגירה "האיומה" של ממשלת טראמפ. אבל בסופו של דבר, הוא אמר, החברה תמשיך לספק לסוכנות תוכנה מכיוון שהיא לא מאמינה שעליה "לנתק את שירותי הטכנולוגיה" כאשר לקוחות ממשלתיים משתמשים בהם כדי לעשות דברים שהחברה מתנגדת להם.

כדי לנקות מעט את המצפון כנראה גיטהאב הודיעה כי "תתרום 500,000 דולר – מעבר לערך הרכישה על ידי ICE – לארגונים ללא מטרות רווח הפועלים על מנת לתמוך בקהילות מהגרים שממוקדות על ידי הממשל הנוכחי".

זה לא עזר לפרידמן בינתיים. עובדים של החברה השיבו על שנאמר במכתב והמשיכו בתביעתם שהחוזה יבוטל לחלוטין, כפי שפורסם לראשונה בוושינגטון פוסט. הם החתימו עצומה שלהם שאספה  כ-150 חתימות בתוך פחות משעה. "אנו מפצירים ב-GitHub לבטל מייד את החוזה שלה עם ICE, לא משנה מה העלות. זה הזמן לנקוט עמדה, או להסתבך", נכתב במכתב, ועוד נאמר בו כי "תוכנה, המסופקת על ידי חברות כמונו, היא חלק קריטי בערכת הכלים של ICE לשימושים לניהול פולשני ולמעקב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים