היכנסי כבר לאוטו: אלקסה של אמזון תשולב ברכבי ג'נרל מוטורס

שיתוף הפעולה יאפשר לבעלי המכוניות המתקדמות לעשות שימוש בעוזרת הקולית בעת נסיעותיהם ● השירות החכם ומבוסס הבינה המלאכותית יהיה זמין להורדה בתחילת 2020 במודלים משנת 2018 ועד לדגמים החדישים ביותר של GM

העוזרת הקולית של אמזון, אלקסה, תיכנס בקרוב למיליוני כלי רכב של חברת ג'נרל מוטורס, כמו למשל לשברולט, ביואיק, קדילאק ו-GMC. על החידוש העתידי הודיעה GM אתמול (ד') באופן רשמי.

לפי החברה, מכוניות, משאיות ורכבי שטח במודלים החל משנת 2018 ואילך יכללו את אפשרויות הסייעת הקולית של אמזון על לוח המחוונים שלהן החל מתחילת 2020, כל עוד יש לרכב מערכת מתאימה.

שילוב אלקסה זמין כבר ברכבים חדשים מסוימים כמו אאודי, ב.מ.וו, פורד, לקסוס וטויוטה. לפי הדיווחים, אלקסה נבדקה גם בפורד EcoSport משנת 2018 וגם בלקסוס ES350 משנת 2019 ונמצא כי בשניהם היא לא עבדה בצורה חלקה כפי שהובטח, ושביצועי הבנת הפקודות הקוליות שלה במכוניות נפלו מאלו שהיא מציגה ב-Android Auto של גוגל או ב-CarPlay של אפל. אגב, לאמזון יש גם גרסה של מכשיר האקו שלה, שנקראת Echo Auto, שניתן להוסיף לכל מכונית כדי להעניק לה יכולת אלקסה.

בדרך לכלי הרכב של ג'נרל מוטורוס. אלקסה. צילום אילוסטרציה: BigStock

בדרך לכלי הרכב של ג'נרל מוטורוס. אלקסה. צילום אילוסטרציה: BigStock

קשה לדעת האם אותן בעיות ישפיעו גם על ממשק אלקסה בג'נרל מוטורוס, אך יצרנית כלי הרכב הבטיחה שתהליך ההתקנה יהיה קל יותר. דוברת GM, ג'ורדנה סטרוסברג, הבהירה כי אלכסה תשולב במלואה במערכות המידע הקיימות של כלי הרכב ולא תאלץ את המשתמשים להוריד אפליקציה נוספת בטלפונים שלהם, כפי שנדרש בפורד ובלקסוס.

לבחור באיזה שירות עזרה קולי להשתמש

ההסכם מעניק לאמזון גישה למיליוני כלי רכב, והרחבה משמעותית של זיכיון Alexa שלה, עם זאת הטמעת אלקסה ברכבים היא רק חלק אחד מאסטרטגיה רחבה של התפשטות לשלל כיוונים עסקיים שהמנכ"ל והמייסד שלה, ג'ף בזוס, מעוניין לממש.

עבור ג'נרל מוטורס העסקה היא האחרונה בסדרת מהלכים לאימוץ מותגים רבים מהתעשייה הטכנולוגית. במשך שנים ניסתה החברה, כמו יצרניות רכב אחרות, לפתח טכנולוגיות מידע משלהן, אבל הלקוחות שבחנו את התוצאות העדיפו במובהק עוזרים דיגיטליים כמו אלקסה, Google Assistant של גוגל, או סירי של אפל.

מוקדם יותר החודש אמרה GM כי תטמיע את טכנולוגיית גוגל בלוח המחוונים של כלי רכב שתמכור מחוץ לסין החל משנת 2021.

סנטיאגו צ'אמורו, סמנכ"ל ג'נרל מוטורס לשירותים מחוברים גלובליים, אמר כי הלקוחות בסופו של דבר יוכלו לבחור באיזה שירות עזרה קולי להשתמש – בקרות הקול הרגילות של המכונית, אלקסה, העוזר של גוגל או אפליקציה המוטמעת בסמארטפון. בהתייחס לכך אמר נד קוריק, סגן נשיא אלקסה לאוטו באמזון, כי בחברה "מאמינים בעתיד בו יש ללקוח אפשרויות".

אלקסה יכולה להישמע כמו סמואל ל. ג'קסון

אמזון הודיעה גם כי השחקן סמואל ל. ג'קסון וסלבריטאים אחרים הם שיאיישו את קולה של אלקסה לרכב. הפיצ'ר הקולי של הסלבריטאים בעבור אלקסה יעלה 0.99 דולר, עדכן סגן הנשיא הבכיר דיוויד לימפ באירוע בסיאטל. בנוסף עדכנה החברה כי העזרה הקולית תתאפשר גם בצורה לבישה חדשה כאוזניות, משקפי ראייה וטבעת.

החדשות הגיעו במקביל להכרזות על מגוון חדש של רמקולי Echo בשליטה קולית, על מצב רב-לשוני חדש בעבור אלקסה ועל תכונת פרטיות נוספת למחיקת הקלטות קוליות באופן קבוע, וזאת כנראה בעקבות החשיפה על הקלטות המשתמשים ותעתוקן על ידי עובדי קבלן, לשם שיפור יכולות אלקסה, שהתקבלו בציבור בעין לא יפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים