האם גוגל מתחזקת דפי אינטרנט סודיים לפרסומאים עם נתונים אישיים?

החשדות המטרידים מבוססים על ראיות שנחשפו בתביעה שמתנהלת כנגד ענקית הטכנולוגיה האמריקנית באירופה, ומתפרסמים יום אחרי שנודע רשמית כי גוגל תשלם קנס של 170 מיליון דולר על הפרת חוק פרטיות הילדים אונליין בארה"ב

קנס באיטליה לגוגל. צילום: BigStock

על פי החשדות, גוגל משתמשת בדפי אינטרנט סודיים שבהם מוזנים נתונים אישיים המיועדים למפרסמים, כך מסתמן מעדויות שהוגשו אתמול (ד') לנציבות להגנת המידע של אירלנד – הגוף הרגולטורי האמון על הפיקוח על גוגל באירופה – על ידי חברת ברייב הפעילה את דפדפן הקוד הפתוח Brave.

הנציבות להגנת נתונים של אירלנד פתחה בחקירת נהליה של גוגל בחודש מאי, לאחר שקיבלה את התלונה מברייב כי גוגל מפרה, לכאורה, את תקנות הגנת המידע הכלליות של האיחוד האירופי, ה-GDPR, והטענה נכללה במסמכים שהגיש ג'וני ראיין, קצין המדיניות הראשי של ברייב, כך על פי הדיווח של הפייננשל טיימס.

Brave מבוסס על דפדפן האינטרנט כרומיום. הוא נוסד על ידי המנכ"ל לשעבר של קרן מוזילה, ברנדן אייך, בהבטחה שהוא לכאורה מעמיד את פרטיות המשתמשים במקום הראשון וחוסם את הפרסום באתר כברירת מחדל, עם זאת הוא מרוויח מפרסום, וכך נחשפה בפניו ההתנהלות של גוגל, לכאורה. 

על פי הדיווח בפייננשל טיימס, ראיין טוען כי הוא "גילה שגוגל השתמשה ב-tracker המכיל מידע על גלישה באינטרנט, מיקום ונתונים אחרים, ושלחה את הפרטים לחברות פרסום באמצעות דפי אינטרנט סודיים שלא הראו תוכן. לפי הטענות, השימוש בדפים שכאלה איפשר לחברות לקנות מודעות שיתאימו לפרופיל גוגל של המשתמש ולפעילות האינטרנט של חברות אחרות, בנוהג הנוגד את כללי קניית המודעות שלה עצמה.

מאות אנשים אימתו את ההתנהלות של גוגל במשך חודש

"הראיות שהגשנו לוועדה האירית להגנת נתונים מוכיחות כי גוגל הדליפה את הנתונים המוגנים שלי למספר לא ידוע של חברות", אמר ריאן בהצהרה. "אי אפשר לדעת מה החברות האלו עשו אז עם זה, מכיוון שגוגל מאבדת שליטה על הנתונים שלי ברגע שהם נשלחו. המדיניות שלה אינה הגנה", הוסיף. ראיין המשיך וטען כי גוגל משתמשת בשיטה כ"דרך לעקיפת הבעיה" של תקנות ה-GDPR.

גוגל הכחישה את הדיווח ואמרה כי היא אינה מציגה "מודעות בהתאמה אישית, או שולחת בקשות להצעה למציעים ללא הסכמת המשתמש".

את תלונתו של ריאן מגבה זק אדוארדס, מחברת הייעוץ וויקטורי מידיום, שלדבריו גייסה מאות אנשים לבדיקת התנהלותה של גוגל במשך חודש. בכל המקרים נמצא כי ה-tracker משותף למספר חברות פרסום, ומשמש בכדי לשפר את יכולות המיקוד שלהן.

הדיווח המטריד הזה מגיע יום לאחר שגוגל הסכימה לשלם 170 מיליון דולר בכדי ליישב תביעה שהוגשה על ידי נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, כנגדה, בטענה שהיא מפרה את פרטיותם של ילדים בפלטפורמת הבת שלה, יוטיוב. ה-FTC טען כי גוגל הפרה את חוק הגנת הפרטיות אונליין לילדים על ידי איסוף המידע האישי של משתמשים צעירים של יוטיוב מבלי להבטיח תחילה את הסכמת ההורים, ולצורך… מיקוד מודעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים