תוכן שיווקי

ווייסנטר השיקה מרכז פיתוח באוקראינה

03/09/2019 12:41
גולן אשטן, מנכ"ל וויסנטר. צילום: עדי זלק וינר

ווייסנטר ממשיכה להתרחב. באחרונה השיקה החברה, שמציעה פתרונות לעולמות הקול סנטר והסלולר לעסקים, מרכז פיתוח באוקראינה, המונה כ-50 עובדים, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה. המטרה בהעברת חלק מפעילויות הפיתוח שלה למדינה המזרח אירופית היא לתת מענה לצרכים הטכנולוגיים הגדלים משנה לשנה ולהאיץ את עבודות הפיתוח הרבות המושקעות במוצר.

מדובר למעשה בשני סניפים של מרכז הפיתוח שלה, כאשר האחד ממוקם בלבוב והמשרד הגדול יותר – בקייב, בבניין קריאייטיב סטייט החדיש והמרשים, שבו יושבות חברות ישראליות נוספות. גולן אשטן, מנכ"ל ווייסנטר, מרחיב אודות המרכז וכיצד הוא ישרת את לקוחות החברה.

ספר על ההתרחבות שלכם לאוקראינה ולמזרח אירופה בכלל.
"החיסרון באנשי תוכנה בתעשיית ההיי-טק הישראלית יוצר עבור חברות רבות בעיה שיש לפתור אותה על ידי חיפוש עובדים מעבר לים. בחודשים האחרונים ווייסנטר העבירה חלק ממרכז הפיתוח שלה לאוקראינה ובמסגרת המעבר נחשפנו לשוק מתפתח עם פתרונות מוגבלים – מה שהיווה הזדמנות עבורנו לתת מענה טכנולוגי איכותי לצורך ספציפי. מתוקף הפתרון החלקי שיכולים היינו לקבל בעבודה עם אוקראינה, היה צורך בשילוב של מרכז הפיתוח הישראלי עם זה האוקראיני ובשילוב זרועות אני בטוח שנוכל להגיע לתוצרים מצוינים.

בשלב הראשון יצרנו קשר עם חברת גיוס, שתסייע לנו בתהליך, כי זה תהליך לא פשוט גם אם הוא מתנהל בישראל, ועל אחת כמה וכמה במדינה זרה. לכן, העדפנו לצלוח את האתגר הראשון עם עזרה מקומית. לאחר סיום הגיוס התפנינו לשכור משרדים מתאימים לעבודה ואני חייב לציין שהאופציות שם מצוינות, המשרדים החדשים באמת מרשימים וניתן לראות תמונות בעמודי הפייסבוק והלינקדאין של ווייסנטר.

האתגר הבא והגדול ביותר, שאני בטוח שנעבור אותו בהצלחה, הוא ניהול העובדים המרוחקים ושיתוף פעולה צמוד בין מחלקת הפיתוח והמוצר בישראל למחלקת הפיתוח באוקראינה".

מה מיוחד בשווקים במזרח אירופה שהביא אתכם להחליט להקים משרד דווקא שם?
"אלה שווקים בצמיחה עם מוחות איכותיים, עלות משאבי אנוש שזולה משמעותית בהשוואה לארץ, בה קשה להתמודד על טאלנטים אל מול ענקי הטכנולוגיה וחברות סטארט-אפ עם כיסים עמוקים. זה לא סוד שהתחרות הגדולה על עובדי פיתוח גורמת למשכורות ולעלות המעביד לנסוק. עבודה מול אוקראינה מסייעת בהוזלת עלויות ניכרת, תוך הגדלת תפוקת העבודה. בנוסף לכך, כמו שציינתי קודם, האתגר של גיוס אנשי תוכנה בשוק במחסור הצריך אותנו לחפש גם מעבר לים, על מנת לתת מענה להתפתחות הטכנולוגית המהירה של ווייסנטר בישראל ובארצות הברית".

מה תציעו לשווקים הללו?
"הקרבה הפיזית פותחת עבורנו נתח שוק חדש לחלוטין. כמובן שלקוחותינו, ובהתאם גם חוות השרתים שלנו, פרושים ברחבי העולם כבר שנים רבות, אך יש משהו בקרבה הפיזית ובלוקאליות שפותח עבורנו הזדמנויות שלא היו קיימות קודם לכן.

נשמח להציע לשווקים במזרח אירופה את הפתרון המקיף של ווייסנטר, על כל גווניו – החל ממערכת מרכזייה וניהול מוקדים בשירות עצמי ועד לפתרון הסלולר לעסקים הייחודי שלנו, שלקוחותינו הם הראשונים בעולם שנהנים ממנו. אין לי ספק שמשום שחברות ישראליות רבות פותחות מרכזי פיתוח באוקראינה יעלה גם הצורך בשירותי תקשורת מתקדמים, כדי לחבר את המשרדים המרוחקים לחברות האם באופן מהיר, קל ואיכותי".

האם יש דרישות מיוחדות או צרכים מיוחדים בשווקים אלה?
"בעיקר צמא אדיר לטכנולוגיה מתקדמת כדי לצמוח, להיפתח ולהתאים את השוק לצרכים הטכנולוגיים של החברות. קבלת חברות מהסוג שלנו בידיים פתוחות להשקעות חיצוניות שמגבירות את התל"ג ומעודדות צמיחה בתחום ההיי-טק".

מהם האתגרים שעמדו מולכם מרגע ההחלטה ועד להשקת המשרדים?
"האתגר הגדול ביותר, ללא ספק, הוא גיוס כוח אדם איכותי, עם הכישורים ויכולות הפיתוח המתאימים ביותר. גילינו שאיכויות של עובדים מסוימים נמצאים באזורים שונים – דבר שהצריך מאיתנו להיות גמישים בבחירת מיקום. לשמחתנו, הגענו למשרדי קריאייטיב סטייס, שם פגשנו את אלכסיי מזנטסב, מנהל המכירות, ואת איליה קניגשטיין, מנכ"ל החברה, והבנו שמצאנו התאמה מושלמת – אנחנו ועוד חברות היי-טק וסטארט-אפים ישראליים רבים. השקעה של יותר מ-2.5 מיליון דולר הניבה משרדים יפהפיים ומושקעים, עם חללי עבודה נוחים ומרחבים קהילתיים שגרמו לנו לא לרצות לעזוב, ואפילו קצת לקנא.

במהלך הפיכת חללי העבודה למשרדי ווייסנטר נתקלנו באתגרים שונים – גיוס, רשת ומחשוב. צוות קריאייטיב סטייט תמך בנו וליווה אותנו לאורך כל הדרך, בחיבור לאנשי מקצוע מצוינים ובמענה מהיר לכל בקשותינו. כיום, לאחר שלושה חודשים מתחילת התהליך, המשרדים פועלים באופן מלא ויעיל, ואנחנו חייבים את תודתנו לצוות הנפלא".

לאתר ווייסנטר לחצו כאן.

אירועים קרובים