חברת הקריפטו הטבעוני הישראלית ויגן-ניישן גייסה 10 מיליון דולר

החברה - שיצרה את המערכת האקולוגית הראשונה של פעילים טבעונים הפועלים יחד כדי להשפיע לטובה על הסביבה, כמו גם אמצעי תשלום דיגיטלי טבעוני ראשון מסוגו בעולם - הודיעה על הגיוס הפיננסי, אותו השיגה בתוך פחות משלוש שנות פעילותה

ויגן-ניישן

חברת ויגן-ניישן, העומדת מאחורי פיתוח אפליקציית VeganNation, מוכנה להציג את המוצר שלה בקנה מידה עולמי, וזאת אחרי סיום גיוס מוצלח של 10 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, והן כתוצאה ממכירת מטבע הקריפטו שהנפיקה, Vegan Coin. גיוס ההון ארך פחות משלוש שנים.

חברת ויגן-ניישן נוסדה על ידי ארבעת היזמים הישראלים אייזק תומאס, שניאור שפירא, יוסי רייבי ונתי גיאת בשנת 2017, מתוך ההחלטה לבנות מערכת אקולוגית שתתמוך בטבעונים באמצעות פלטפורמה נטולת אכזריות, שתחליף מוצרים ושירותים אחרים שבהם נכלל ניצול בעלי חיים.

לאור העלייה המתמדת במספר הטבעונים בעולם, וצמיחתה של הקהילה הטבעונית בשנים האחרונות, ויגן-ניישן החליטה לספק פלטפורמה ייחודית המקדמת אורח חיים טבעוני לחלוטין. ומתוך המחשבה שלמנגנון הכלכלי הטבעוני הראשון מסוגו בעולם צריך שיהיה גם אמצעי תשלום משלו, הושק גם מטבע דיגיטלי על ידי החברה. כמו כן פיתחה ויגן-ניישן רשת חברתית, הכוללת מוצרים טבעוניים וזירת שוק אונליין לשיתוף אוכל. הפלטפורמה משתמשת בטכנולוגיית בלוקצ'יין בכדי להבטיח שרשרת אספקה חלקה, ולספק את המטבע הווירטואלי שלה, הזמין לכל העסקאות שעורכים חברי הקהילה, הדורשות שימוש בארנק דיגיטלי. היישום פועל בכל מערכות ההפעלה, הן על בסיס WebApp, הן על iOS והן על אנדרואיד.

מוצר טעים, מזין ובריא יותר לסביבה. המבורגר טבעוני. צילום: BigStock

מוצר טעים, מזין ובריא יותר לסביבה. המבורגר טבעוני. צילום: BigStock

ביונד מיט זינקה ב-240% אחרי ההנפקה

בשנה האחרונה תפסו מיזמי המבורגרים על בסיס צמחי בלבד את תשומת לב הציבור, הן בזכות היותם מוצר טעים, מזין ובריא יותר לסביבה, והן בשל ההצלחה המסחררת שהתלוותה להנפקת חברת ביונד מיט.

הצלחה פנומנלית בבורסה. ביונד מיט. צילום: BigStock

הצלחה פנומנלית בבורסה. ביונד מיט. צילום: BigStock

ביונד מיט, שהוקמה כבר לפני כעשור על ידי איתן בראון, בלוס אנג'לס, יצאה בהנפקה ראשונית לציבור בבורסת ניו יורק בחודש מאי האחרון, והדהימה את וול סטריט כשמנייתה נסקה ביותר מ-240% מיד לאחר ההנפקה. בתחילת יוני היא פרסמה את דו"ח הכספים לרבעון הראשון שלה לשנת 2019, וחשפה גידול של 230% במכירות, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת הכספים הקודמת. שווי החברה הוערך בכ-3.8 מיליארד דולר במאי האחרון, ומאז הצלחתה בבורסה היא החלה מוכרת – יחד עם חברה אחרת המספקת את אותו סוג של תחליפי המבורגרים מהצומח, אימפוסיבול פודס שמה – את המוצרים הטבעוניים שלה לרשתות בשרים עצומות כמו מקדונלד'ס וברגר קינג.

להתקדמות לעבר תעשייה, מסחר וכלכלה טבעוניים הצטרפו גם יזמים מובילים – Beyond Meat הצליחה למשוך משקיעים משמעותיים ביותר, חלקם מהעומדים בחזית הטכנולוגיה, שגם מדברים עליה ומקדמים אותה, ושהבולטים ביותר מביניהם הם האיש שהביא אל העולם את Windows ומיקרוסופט, היזם המיליארדר ביל גייטס, ומייסדי טוויטר, אוון וויליאמס וביז סטון

ויגן-ניישן זכתה גם היא בגיבוי של סלב כשג'רום פלין, השחקן שגילם את 'ברון' בסדרה המגה-פופולרית "משחקי הכס", הצטרף לפרויקט שלה במטרה לסייע לקידומו בעולם, כך דיווח CoinDesk.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים