משרד התקשורת ביטל הקצאת תדרים לגולן טלקום – והחברה לא תשלם 118 מיליון ש'

גולן טלקום לא תידרש לשלם למדינה אגרות על תדרי דור 3, שמשרד התקשורת ביטל את הקצאתם לחברה משום שהם הוקצו במקביל גם למפעילות פלסטיניות, מה שגרם להפרעות ולכך שגולן לא השתמשה בהם

גולן טלקום

גולן טלקום לא תידרש לשלם למדינה אגרות על תדרים שלא נעשה בהם שימוש, ובעקבות כך צפוי לחברה רווח חד פעמי של כ-118 מיליון שקלים – כך הודיעה היום לבורסה אלקטרה צריכה, החברה האם של גולן טלקום.

משרד התקשורת הקצה תדרים מסוימים במקביל גם למפעילים ברשות הפלסטינית, וגולן חוותה בהם הפרעות ולכן לא השתמשה בהם. בעקבות כך ביטל משרד התקשורת את הקצאת התדרים לחברה.

בהודעה מפרטת אלקטרה, כי "בהמשך לדיונים אותם ניהלה גולן טלקום עם משרד התקשורת במהלך השנתיים האחרונות באשר להפרעות משמעותיות בתדרי דור 3, אשר הוקצו לגולן בשנת 2012, הנגרמות מהקצאה במקביל של התדרים על ידי משרד התקשורת למפעילים סלולריים ברשות הפלסטינית, בוטלה הקצאת התדרים לגולן. גולן היא צד להסכם שיתוף רשתות, ולכן לאור ההפרעות בתדרים לא נעשה בהם שימוש במהלך השנתיים האחרונות, ולפיכך לביטול ההקצאה לא תהיה השפעה על איכות השירות הניתן ללקוחותיה. לאור האמור, גולן לא תידרש לשלם אגרות בגין התדרים, המסתכמות לסך של כ-20 מיליוני ש"ח בשנה ועד לשנת 2031. לפיכך, במסגרת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2019 צפויה החברה לבטל את ההתחייבות בגין חוזה מכביד ולזקוף רווח חד פעמי בסך של כ-118 מיליוני ש"ח".

עוד מציינת החברה בדיווח, כי "ביטול הקצאת תדרי דור 3 כאמור עלול להעלות טענות על ידי סלקום בקשר למחויבויותיה של גולן על פי הסכם השיתוף. ככל שתועלינה טענות כאמור הן ייבחנו על ידי החברה ויועציה המשפטיים, לרבות השלכותיהן על הדו"חות הכספיים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים