דונלד טראמפ נפגש עם ג'ק דורסי והתלונן על מצבו בטוויטר

מנכ"ל טוויטר התייצב אתמול (ג') למפגש עם נשיא ארה"ב, שהלין בפניו על כך שעוקבים שלו נעלמו ● טראמפ איבד באחרונה 204,000 עוקבים - שהם 0.4 אחוזים מכלל 53.4 מיליון עוקביו - וזאת אחרי שהרשת החברתית המצייצת החלה בניקוי הפלטפורמה מחשבונות מזויפים

יום החנינות של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, נפגשו אתמול (ג') בבית הלבן. המפגש, כך לפי הדיווחים, נסוב בעיקר סביב טראמפ ומצב עוקביו ברשת החברתית המצייצת.

טראמפ אישר את קיום הפגישה, שנחשף לראשונה על ידי המגזין Motherboard, בשלב מאוחר יותר אתמול, ועשה זאת – איך לא? – בטוויט. הנשיא צייץ כי לשניים הייתה "פגישה מעולה" ושהם דנו בנושאים רבים, ביניהם ב"עולם המדיה החברתית באופן כללי".

"מצפה לשמור על דיאלוג פתוח!", כתב טראמפ עקב השיחה עם דורסי.

Motherboard הציג הודעות דוא"ל פנימיות שנשלחו בין עובדי טוויטר, ושאותם השיג משני מקורות עצמאיים. תגובות של דורסי הופיעו גם כן בשרשור המיילים, במה שאולי היה ניסיון שלו לדכא ביקורת פוטנציאלית מטעם העובדים.

"חלק מכם יתמוך במיוחד בפגישה שלנו עם הנשיא, וכמה מכם עשויים להרגיש שאנחנו לא צריכים לקים את הפגישה הזאת בכלל", כתב דורסי. "בסופו של דבר, אני מאמין שחשוב לפגוש ראשי מדינה כדי להקשיב, ולחלוק את העקרונות שלנו ואת הרעיונות שלנו".

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

על הפרק: בריאות השיח הציבורי או קיפוח הנשיא והימין?

לפני המפגש העריכה ויג'איה ג'אד'ה, שמשמשת כיועצת עולמית לתחום המשפט, המדיניות, האמון והבטיחות בטוויטר, כי הנשיא ידון עם הנציגים הבכירים בעניין "בריאות השיח הציבורי".

בהצהרה לתקשורת ששלחה טוויטר ל-CNN כסיכום לפגישה נכתב כי "לג'ק היה מפגש בונה עם נשיא ארצות הברית היום בהזמנת הנשיא. הם דנו במחויבות של טוויטר להגנה על בריאות השיח הציבורי לקראת הבחירות של שנת 2020". ההצהרה הבטיחה כי הנשיא ודורסי דנו גם במאמצים שנערכים ונדרשים על מנת להגיב למשברים עתידיים.

אבל הוושינגטון פוסט טוען מנגד, בהתבסס על דיווחים מגורם המקורב לנושא, שטראמפ העביר את רוב זמן הפגישה בתלונות על מניין העוקבים שלו בטוויטר – שצנח ב-204 אלף, שהם 0.4% מכלל 53.4 מיליון עוקביו.

לפי הדיווח הזה, דורסי ניסה להשקיט את דאגותיו של הנשיא והסביר לו שמדובר על עוקבים שהיו למעשה חשבונות מזויפים שהחברה מחקה בניסיון לנקות את הפלטפורמה. ה-פוסט ציטט את המקור שלו שקבע כי "טראמפ אמר ששמע גם מחברים שמרנים שאיבדו גם הם עוקבים".

רק יום לפני המפגש התלונן הנשיא באמצעות ציוץ שהוא מופלה לרעה בטוויטר והאשים את הרשת החברתית שעליה מנצח דורסי כי היא "מפלה" משתמשים ימניים שלה.

בחודש שעבר טען הנשיא שגוגל, פייסבוק – ושוב, טוויטר – מצדדות בגורמי "שמאל קיצוני דמוקרטיים".

לא ברור אם המפגש עם דורסי ויתר קברניטי טוויטר שכנע את טראמפ שהוא לא מקופח באופן מגמתי, ואם היחסים הפגועים בינו לבין טוויטר ישוקמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים