תוכן שיווקי

"המעבר המסיבי לענן יצר דרישה לעוד ועוד ארכיטקטים"

"יותר מ-120 אנשי IT עברו את קורס ההכשרה לתפקיד ארכיטקט ענן שיזמה אורקל ישראל", אמר עוזי נבון, מנכ''ל הסניף הישראלי של חברת הענק

08/04/2019 12:24
פורש מאורקל. עוזי נבון. צילום ארכיון: שלומי מזרחי

כתב: הילל יוסף.

"עם המעבר של יותר ויותר לקוחות לענן שלנו ראינו צורך בדרישה הולכת וגוברת לבעלי מקצוע, ארכיטקטים לענן. לכן, פצחנו ביוזמה ייחודית, הראשונה בעולם, לקורסים בתחום. כבר סיימנו את המחזור השישי, והכשרנו יותר מ-120 אנשי IT לתפקיד עדכני זה", כך אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל.

"המיזם של אורקל ישראל", הסביר נבון, "נועד לעזור להכשיר את אנשי ה-IT הישראלים לעולם החדש, התופס תאוצה. אנחנו מעבירים קורס הכשרה חינם, על הענן של אורקל – OCI. בקורס הם לומדים את כל סביבת הענן של אורקל מהבסיס, וגם 'עולים' מהתשתיות לשירותים ולפלטפורמה ומעמיקים, לדוגמה, בבסיס הנתונים האוטונומי שלנו, או בשירותי אינטגרציה שיש לענן, כמו גם בשירותים מנוהלים מסוגים שונים, כגון אינטגרציה, אנליטיקה, ביג דטה ובינה מלאכותית. הקורס נועד לאנשי DevOps, ארכיטקטים, CTO's, אנשי תשתיות וסיסטם, ולמנהלי בסיסי נתונים, כדי להעניק להם יתרון משמעותי בשוק ה-IT ובארגוני האנטרפרייז שבהם הם עובדים – שעוברים בהדרגה לענן".

הוא ציין כי "המיזם, שהביקוש לו צבר תאוצה, נולד באורקל ישראל, על רקע השינויים הגדולים שעוברים על עולם ה-IT – שינויים המשנים גם את אופי התפקידים והמיומנויות הנדרשים מהעובדים בתחום כיום".

נבון אמר ש-"בחודשים האחרונים ערכנו בבית אורקל שישה קורסים לתפקיד ארכיטקט ענן, עבור אנשי IT ממיטב הארגונים במשק הישראלי. הקורס מכשיר את המשתתפים בידע עיוני ומעשי (Hand On Labs) וכולל הכנה למבחן הסמכה, כתנאי לקבלת תעודת ארכיטקט ענן מוסמך – Oracle Cloud Architect Certification".

"הקורסים, שמועברים על ידי ארכיטקטים בכירים מהארץ ומחו"ל", הסביר נבון, "מעניקים למשתתפים גם הזדמנות ללמוד מקצוע חדש, שמניב תועלת לארגונם בתחומים חדשים, תוך ניצול הידע הקיים שלהם". הוא הוסיף כי "לא חזינו את הביקוש וההצלחה לקורס הזה. מהפכת הענן מאפשרת לארגונים לתכנן את העתיד ולדאוג למחר – ולעשות זאת היום, עם יכולות גמישות, תשלום לפי צריכה וחדשנות טכנולוגית. קיימת דרישה תמידית בשוק לאנשים בעלי ידע בתחום הענן ואנחנו, באורקל ישראל, מאמינים שאין צורך להמציא את הגלגל מחדש, כי יש בשוק עשרות אנשי IT בעלי ניסיון עשיר, שמכירים את הצרכים העסקיים של הארגונים שבהם הם עובדים".

בקרוב: מחזורים נוספים

לדברי נבון, "אנחנו מתכננים מחזורים נוספים, שיאפשרו להכשיר עוד אנשי IT למקצוע המבוקש מאוד של ארכיטקט הענן, שיביאו ערך רב לארגון, שנהנה מעובדים בעלי ידע וכלים בתחום הענן".

הוא ציין כי "הקורסים הוכיחו את עצמם בחודשים האחרונים יותר ויותר, והעדות לכך היא שהם מתמלאים במהירות, ורשימת ההמתנה להם הולכת ומתארכת".

מנכ"ל אורקל ישראל סיים באמרו ש-"ב-14 במאי נקיים את כנס הענן השנתי שלנו, Oracle Cloud Day, בסימן הבשורה האוטונומית והחדשנות בפיתוח שמביאה אורקל לעולם המחשוב. הכנס יעסוק בדרכים שבהן האוטונומיות מקלה ומפשטת פרויקטים של חדשנות, ומשמשת כמכפיל כוח עבור ארגונים לטיפול בעומסי עבודה גדולים ולהפקת ערך עסקי ענק מהנתונים שלהם. הוא יחולק השנה לשלושה מסלולים: DBA/Technical ,IT Management ו-Code Explore. בנוסף, תהיה זירת Demo Ground, שבה יוצגו מגוון טכנולוגיות וחידושים בשירותי הענן של אורקל, שכוללים AI אינטגרלי. מסלול Code Explore מיועד לקהילת המפתחים, למנמ"רים, לבכירים בחברות סטארט-אפ ובחברות היי-טק, לאנשי טכנולוגיה ולכל המעוניינים ללמוד על כלי עבודה מתקדמים בפיתוח אפליקציות ענן מודרניות".

אירועים קרובים