תוכן שיווקי
בעקבות כנס Open Text-NessPro

בינת ונס הכריזו על שיתוף פעולה בהקמת תשתית הענן של Open text בישראל

24/02/2019 13:18
בינת

המנמ"רים מוצאים את עצמם כיום מאותגרים מקצב השינויים בארגון בעקבות המעבר לעולם הדיגיטלי. שינויים רגולטוריים, כמויות מידע ענקיות, מחזורי פיתוח מהירים, לקוחות וספקים הצורכים שירותי מחשוב 24/7 מכל מקום, מתקפות סייבר, טעויות אנוש, אסונות טבע – כל אלה ועוד דורשים מה-IT משאבי מחשוב הולכים וגדלים.

על מנת לעזור למנמ"רים להתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים הללו הקימה בינת תקשורת מחשבים סביבת ענן המקשרת לקוחות וצרכנים מכל מקום לשירותי הארגון המותקנים באתרים המתוחזקים על ידי ספק הענן. המודל העסקי המקובל בסביבת ענן הוא תשלום עבור צריכה בפועל (Pay as you Go), ולרוב הוא זול בעשרות אחוזים ביחס לחלופה.

המעבר של ארגונים לענן של בינת יכול להתבצע במספר שכבות, החל מצריכת תשתית בענן (Infrastructure as a Service – IaaS), המאפשרת את שבירת התלות של הארגון בחומרה והפעלת מכונות וירטואליות. מעליה ניתן למצוא שכבת שירותי פלטפורמה (Platform as a Service – PaaS), כגון בסיסי נתונים. בשכבה זו "רצים" השירותים ללא הצורך לתחזק את תוכנות התשתית ומערכות ההפעלה כפי שנדרש בשירותי ה-IaaS.

בנוסף, בחזית הטכנולוגיה ניתן למצוא מיקרו-שירותים, שבהם מדובר על צריכת "מחסניות" (Stacks & Containers) ו-"תרמילים" (Pods), המאפשרים לארוז ביחד באופן מצומצם את רכיבי התוכנה התשתיתיים, כגון מערכת הפעלה, מתווכי Middleware והאפליקציות, הנדרשים להרצת השירות. אבני בסיס אלה תומכות בגידול או קיטון של היקף השירות והפעלתו על פי דרישה, על גבי אשכולות (Cluster) המספקים יתירות וזמינות.

טכנולוגיות אלה מניעות שיטות פיתוח זריזות ויעילות (אג'ייל), המאפשרות הקמת תשתית ברגע, על ידי שימוש בטכנולוגיות תשתית כקוד (IaaS – Infrastructure as a Code), כך שברגע ההקמה (ובכל פעם נוספת) יוקמו באותה תצורה תשתית רשת, חוקת אבטחת מידע, תצורת חלוקת עומסים בכל הסביבות – פיתוח, בדיקות וייצור – וכן הפעלת תהליכים ושרתים מבוססי תבניות (Blue Prints).

בעולם בו נדרשת המשכיות עסקית, הנוהל המנחה הוא שארגון נדרש לשמור מידע לפחות בשלושה העתקים, לפחות בשני מקומות שונים, כאשר לפחות עותק אחד נשמר מחוץ לאתר היצור. סביבת הענן מאפשרת גיבוי (Backup as a Service – BaaS) רציף, המאפשר זמן מינימלי לחזרה לשירות פעיל וכן הרחבת הגיבוי להתאוששות מאסון (DR) בסביבת הענן.
טכנולוגיות חדישות וזמני תגובה קצרים דורשים מיומנות שלרוב אינם נמצאות בארגון ודורשות חלקי משרה. לכן, ביחד עם צריכת שירותי ענן, השירות המנוהל שמוצע על ידי מומחי התוכן (MSP) בבינת מספק לארגון יכולות ניטור, התרעה ואינטגרציה בין המערכות וגם עוזר בתפעול השוטף, תוך צמצום עלויות וקיצור משך עקומות הלימוד והעלייה לאוויר.

הבחירה בפלטפורמת הענן נס ו-Open text היא הבחירה הטבעית

בינת מספקת מזה מספר שנים ללקוחות רבים שירותי ענן מתקדמים, הכוללים יכולות IaaS ,PaaS ו-CaaS, ותמיכה בהמשכיות עסקית מתקדמת. שירותים אלה נתמכים על ידי מרכז השירותים המנוהלים של בינת – MSP (ר"ת Managed Service Provider), שמציע מעטפת שירותים מקומית המספקת ללקוח פתרון מלא מקצה לקצה.

באמצעות מרכז השירותים המנוהלים של בינת, החברה מספקת שירותי IT מנוהלים בתחומי התקשורת, המחשוב, הטלפוניה ואבטחת המידע, ה-"תפורים" בהתאם לצרכים המיוחדים של לקוחותיה. שירותים אלה מעניקים ללקוח את היתרון שבניהול פרו-אקטיבי של תשתיות ה-IT ברמה המקצועית ביותר, עם התמיכה המלאה של שירות בינת, תוך עמידה ב-SLA גבוה.

לדברי עוז יעקב, סמנכ"ל מכירות, שירות ופרויקטים בבינת תקשורת מחשבים, "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת של שינויים טכנולוגיים ותפיסתיים אצל הלקוחות והשותפים העסקיים בישראל. העוצמה של בינת באה לידי ביטוי בכוח אדם איכותי, מיומן, מקצועי ומומחה, שמבצע פרויקטים אינטגרטיביים בסביבות טכנולוגיות מורכבות. שילוב זה של מומחים לצורך תכנון, הקמה ותפעול לאורך שנים, כאשר הכל נעשה In house, יוצר את ההבדל והביטחון בקרב לקוחותינו ושותפינו שבינת היא זאת שתוביל את השינוי. לבינת יכולות מוכחות בפתרונות ענן מקצה לקצה ופתרונות היברידיים משולבים. כל אלה יצרו את שיתוף הפעולה וחיזקו את האמון שבינת היא השותף הנכון ל-נס להקמת כלל תשתית הענן של Open text בישראל. שיתוף הפעולה בין בינת ל-נס החל לפני מספר שנים ומשרת, בין היתר, לקוחות מובילים, כגון הנהלת בתי משפט וגופים דומים נוספים".

שי קופלביץ', ראש חטיבת מכירות Cloud & Service Solutions בבינת תקשורת מחשבים, אמר כי "במסגרת הפתרון הזה, התבקשנו להקים תשתית IaaS מלאה, המאפשרת גמישות טכנולוגית, שתייצר מענה להתניות ולדרישות המאוד ברורות והקשיחות של היצרן. בינת, המספקת ללקוחותיה בשנים האחרונות פתרונות IT as a Service מלאים המבוססים על תשתיות הענן מהדטה סנטרים שבבעלותה בירושלים ובתל אביב, צלחה גם אתגר טכנולוגי זה".

אירועים קרובים