תוכן שיווקי

IoT בכל עסק? פלאפון הציגה ללקוחותיה כיצד בכנס IoTnetworking

ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון, אמר בכנס: "אינטרנט של הדברים זה כבר מזמן לא סתם Nice to have, אלא לא פחות מ-Must Have"

19/02/2019 11:57
מימין: ישראל אייבי, סמנכ"ל חטיבה עסקית בפלאפון; אמיר שוורץ, משנה למנכ"ל קומפיוטרגארד; דרור בהט, מנהל אגף מוצרים ודיגיטל בפלאפון; גלית מור משורר, מנהלת אגף סגמנטים וערוצי הפצה בפלאפון; וגבי קמיניסקי, מנכ"ל CityZone. צילום: אידן בן ישי

לאחר שהשיקה את פתרון האינטרנט של הדברים השלם, החלה פלאפון לקיים סדרת מפגשים אינטימיים ששופכים אור על התחום הלוהט בעולם הטכנולוגיה. מפגשים אלה מיועדים למקבלי ההחלטות בתחום, בחברות ובארגונים שונים. מטרתם היא להראות את החשיבות הגדולה בהפיכת כל עסק, ארגון או אפילו בניין משרדים לחכם, וכן להציג את פתרונות החברה בתחום, שיתאימו כמעט לכל ארגון בישראל.

"הסביבה העסקית משתנה", הסביר ישראל אייבי, סמנכ"ל החטיבה העסקית בפלאפון. בעיני רוחו, אייבי כבר רואה את העתיד בכל מה שקשור לתחום והוא מיישם את הפתרונות הלכה למעשה גם בסביבה העסקית בה הוא פועל, כלומר – בפלאפון עצמה, שהפכה את הבניין שלה לחכם.

"בשוק העסקי זה בעיקר משרת את האינטרסים של הארגון", ציין. הוא הסביר שהפתרונות הללו מתאימים לצרכן הפרטי, אבל באותה קלות ניתן להטמיע אותם בעולם העסקי, בו הם חשובים אפילו יותר. חיבור הארגון למערכות חכמות כמו שמספקת פלאפון יבטיח צמצום נזקים, בקרת הוצאות יעילה יותר, הגברה וייעול של התפוקה, ייעול ניצול המשאבים, הגברת שביעות רצון הלקוחות ואף שיפור יעילות בכל הקשור לאיכות הסביבה וזיהום האוויר.

"עולם ציי הרכב מתלבש על ה-IoT כמו כפפה ליד", אמר אייבי וסיפר שכ-150 אלף רכבים בישראל כבר מחוברים לפלאפון עם SIM. "הטכנולוגיה מעניקה למנהלי ציי הרכב שליטה מלאה על כל מה שקורה בארגון שלהם בתחום הרכב וכעת, כשאנחנו נמצאים בפתחו של עולם הרכבים האוטונומיים, חשיבות הטמעת הפתרונות הללו חשובה אפילו יותר".

שורה של הדגמות

במפגש הראשון, שהתקיים בבניין פלאפון בגבעתיים, לקחו חלק מקבלי החלטות מארגונים מובילים במשק, ביניהם נציגים מבנק לאומי, אלקטרא FM, בית החולים וולפסון, שלמה סיקסט, שירותי בריאות כללית ועוד. אנשי פלאפון הציגו למשתתפים את מגוון הפתרונות שקיימים בבניין החכם של החברה והם רלוונטיים לכל עסק. כך, הוצגו מצלמות חכמות שיודעות לנתח קהלים גדולים לטובת אבטחה ובקרה, מערכת ניהול חכם לאשפה שיודעת לנטר את גובה האשפה ומיקומה, וחיישנים שמנטרים טמפרטורה, לחות, רטיבות, נפח, אש וגם תנועה ותזוזה. אמיר שוורץ, משנה למנכ"ל קומפיוטרגארד, נציגתה הבלעדית של BluVision בישראל, הציג באירוע מגוון פתרונות שמציעה החברה בשיתוף פלאפון לניהול חכם של נכסים.

אחד הפרויקטים הגדולים והחדשניים בישראל בתחום הערים החכמות, שגם בו מעורבת פלאפון, מתקיים בפארק עתידים. הפארק, שנמצא בבעלות עיריית תל אביב-יפו ואוניברסיטת תל אביב, משמש כשדה ניסוי של CityZone – חברה לתכנון עירוני, שמתבססת על המודל של עיר חכמה. את פעילות הפארק ושיתוף הפעולה עם פלאפון הציג בכנס גבי קמיניסקי, מנכ"ל CityZone .

כמו כן, אנשי פלאפון סיפרו למשתתפי האירוע על הפריסה המבצעית של רשתות התקשורת הייעודיות לעידן ה-IOT:NB + CatM IOT במתחם Cityzone פארק עתידים, במרכז לערים חכמות באוניברסיטת בר אילן ובאתרים רבים נוספים ברחבי המדינה.

עוד הוצגה והודגמה פעילותה של פלאפון בתחום הביג דטה. כאשר הצפי ב-2025 הוא ל-25 מיליארד מכשירים מחוברים ברחבי העולם, החשיבות של הביג דטה גבוהה במיוחד, ובפלאפון מתגאים בשירות שהחברה מעניקה בתחום הזה כבר כיום לחברות וארגונים כמו הקרן הקיימת לישראל, עיריית ראשון לציון, תכנית אב לתחבורה ירושלים ועוד. השירות מאפשר לחברות לקבל החלטות עסקיות המבוססות על מידע מגוון ומפורט בחתכים שונים, ובכך לשפר את יכולת קבלת ההחלטות ולהגביר את יעילותן בשיעורים ניכרים.

בפלאפון מלווים את הלקוח החל משלב אפיון הצרכים, כולל סריקה פיזית של אתר הלקוח, אפיון ובנייה של הפתרונות עם מומחים מיוחדים לתחומים השונים ועד לשלב ההתקנה וההפעלה של המערכות, כאשר הלקוח זוכה לליווי צמוד גם לאחר שלב ההתקנה.

למידע נוסף ניתן ללחוץ כאן.

אירועים קרובים