"המנמ"ר זקוק לטייס אוטומטי לניהול ואבטחת תשתיות ה-IT"

כך לפי קאשיה סאלה, מנהלת אזורית בקווסט ● "הגידול בכמויות המידע, הרגולציה, ההגירה לענן, אימוץ סביבות קוד פתוח – דורשים את ניהול המורכבות במערכת אחת, אחודה, מאובטחת, עם שקיפות מקצה לקצה"

קאשיה סאלה, מנהלת איזור ישראל, מרכז ומזרח אירופה בקווסט. צילום: יח"צ

"מנמ"רים בארגונים בכל העולם מתמודדים עם שני אתגרים מנוגדים. מצד אחד, דרישה לזמינות מרבית של המערכות לביצועים מיטביים, אבטחה ושליטה מלאה במידע, ואנליטיקה בזמן אמת. מצד שני, הארגון תובע מהמנמ"ר לבצע את המשימות ביעילות ובפחות משאבים", כך אמרה קאשיה סאלה, מנהלת איזור ישראל, מרכז ומזרח אירופה בקווסט.

בראיון שנערך באחרונה במהלך ביקורה בישראל אמרה סאלה כי "סביבת ה-IT הופכת כל הזמן למורכבת. הגידול בכמויות המידע, הרגולציה, ההגירה לענן, אימוץ סביבות קוד פתוח – מייצרים לגופי הטכנולוגיה והמחשוב בארגונים אתגר של ניהול המורכבות במערכת אחת, אחודה, מאובטחת, עם שקיפות מקצה לקצה."

"אחד האתגרים המרכזיים נוגע לאבטחת המידע יש אינסוף של נקודות חולשה ארגוניות, והרבה רעים רוצים לפרוץ לארגון, לאסוף מידע או לפגוע בפעילותו, לצד איומים פנימיים. יש לענות לרגולציות מכבידות, דוגמת GDPR האירופאית, וגם לאתגר ההגירה לענן. יש צורך באבטחה של IT היברידי בארגונים", אמרה.

לדבריה, "הנהלות הארגונים דורשות לחתוך בהוצאות הטכנולוגיה וזה מחייב את המנמ"ר לעשות הרבה יותר בפחות משאבים. המנמ"ר נדרש לא רק לשמור ולהריץ את הקיים, אלא להביא לארגון אסטרטגיה של טרנספורמציה דיגיטלית עם ערך עסקי אמיתי ומוכח. זה מחייב את המנמ"ר לעבור מראייה של ניהול ה-IT לראייה של צמיחה עסקית. הוא נדרש למערכות ניהול תשתיות ואבטחת מידע אוטונומיות, בדומה למערכות הטייס האוטומטי המסייעות לטייס להטיס את המטוס, ומאפשרות לו לעשות את עבודתו טוב יותר."

חזרה לעצמאות והאצה בפיתוח

קווסט נרכשה על ידי דל ב-2012 תמורת 2.4 מיליארד דולר. ב-2016 מכרה דל את עסקי התוכנה שלה, לרבות קווסט, כדי לממן את רכישת הענק של EMC. קווסט חזרה לפעול כחברה עצמאית.

לדברי סאלה, "למדנו הרבה בתקופה שהיינו ב-דל לבנות יכולות תכנון ארוכות טווח. מאז חזרנו לפעול כחברה עצמאית, יש לנו יתרון שאנו יותר זריזים במענה לשינויים בשוק, וביכולת להגדיל את הפלטפורמה שלנו, להשקיע בפיתוח וברכישות פתרונות משלימים. בעבר היינו ממוצבים בעיקר בעולמות ניהול בסיסי הנתונים, וכיום יש לנו היצע רחב לכל עולמות ניהול ה-IT".

כך, אמרה, "באחרונה קווסט רכשה את Metalogix, המספקת פתרונות הגירה, ניהול ואבטחה עבור SharePoint ו- Office 365 של מיקרוסופט. הרכישה משלימה את ההיצע שלנו בתחום של ניהול ואבטחה של הגירת מערכות לענן. באחרונה הודענו על שיתוף פעולה עם Veeam לפתרון מניעת שכפול מידע, דה-דופליקציה – פרי פיתוח שלנו, וכן הרחבת פלטפורמת ניטור התשתיות לתמיכה בענן ההיברידי של VMware ו-AWS".

סאלה מנהלת אזור הכולל 14 מדינות. היא ביקרה בארץ יותר מעשרים פעמים. "הלקוח הארגוני הישראלי הוא תובעני, אבל מהרגע שהראית לו ערך ואיכות, הוא יקבל החלטות במהירות, כולל אימוץ מוקדם של טכנולוגיות בפתרונות המציגים ערך עסקי", אמרה.

"אני בהחלט אוהבת את הגישה העניינית בה מנהלים המנמ"ר, מנהל התשתיות ומנהל האבטחה הישראלים את פעילותם. תהליך קבלת ההחלטות הוא, על פי רוב, ענייני ומהיר, וזו חוזקה רצינית פה. קיימת התעניינות רבה בשוק הישראלי לפתרון זיהוי האנומליות שהשקנו באחרונה, המאפשר זיהוי התנהגות חריגה ברמת המשתמש הבודד. הרגולציה והמודעות הציבורית הגוברת, דוחפות פרויקטים רבים בכל המגזרים בישראל, תוך מיקוד באבטחת הנתונים, שליטה בהם וגישה אליהם. התוצאה היא, שהשוק בישראל, בהובלתו של גיל באומל, מנהל הפעילות של קווסט בישראל, צומח משנה לשנה בשיעור דו ספרתי, ובקשת רחבה של סקטורים עסקיים", סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים