תוכן שיווקי
בעקבות אירוע הענן של יבמ ו-VMware

יבמ ו-VMware משלבות ידיים במסע לענן ההיברידי

25/11/2018 15:06
שיתוף פעולה - יבמ ו-VMware

כתב: הילל יוסף.

"יבמ עשתה שינוי מהותי והרחיבה את פעילותה מעולמות המיינפריים, השרתים והחומרה – לענן. עסקי הענן שלנו עמדו ב-2017 על 17 מיליארד דולר, לצד עוד 10 מיליארד בשירותים בענן. 47 מארגוני פורצ'ן 50 הם לקוחות שלנו בענן. יבמ ו-VMware משלבות ידיים במסע לענן ההיברידי, לטובת הצלחת המסע הדיגיטלי של הלקוחות הארגוניים שלהן", כך אמר עמית מרקו, מומחה ווטסון ופלטפורמת ענן ביבמ ישראל.

עמית מרקו, מומחה ווטסון ופלטפורמת ענן ביבמ ישראל. צילום: יח"צ

עמית מרקו, מומחה ווטסון ופלטפורמת ענן ביבמ ישראל. צילום: יח"צ

מרקו דיבר בכנס שערכו הענק הכחול ו-VMware לפני ימים אחדים ב-"חדר פרטי" בתל אביב. באירוע הוצגו פתרונות ההגירה של עומסי העבודה הארגוניים של VMware מחצר הארגון לענן של יבמ, לעבודה בסביבת ענן היברידי.

לדברי מרקו, "יש נקודות כניסה רבות לענן – בתוכנה כשירות, תשתיות כשירות, פלטפורמה כשירות או ווטסון". הוא ציין כי "היתרון של הענן שלנו הוא שאנחנו משחקים בכל המגרשים: ענן פרטי, ציבורי או סביבה ייעודית בציבורי. העולם הולך לשילוב בין העננים".

"ווטסון מונגש על הענן שלנו", אמר מרקו. "הוא המנוע שלנו לכל הטכנולוגיות ללימוד מכונה ובינה מלאכותית. הוא מסייע לנתח מידע בלתי מובנה ולהפיק ממנו תובנות המתורגמות לערכים עסקיים".

הוא סיכם באמרו כי "אין מנמ"ר שהענן אינו על שולחנו – או שהוא כבר נכנס לשגרת יומו".

מעבר קל ונוח מהדטה סנטר לענן

הרווה רנו, מוביל תחום ערוצי שותפים לענן לאזור EMEA ב-VMware, אמר כי "יבמ ו-VMware רוצות לספק ללקוחות מעבר קל ונוח מהדטה סנטר אל הענן. יבמ היא השותף החזק ביותר שלנו בענן. אזור EMEA מהווה מחצית מההכנסות החברה בתחום והוא בשל יותר מהאמריקות. אנחנו מספקים 'ערימה' מלאה של מוצרים, המותאמים לענן באופן מידי. בין היחידות העסקיות בחברה, זו המטפלת בענן חוותה את הצמיחה הגדולה ביותר, בשיעור דו ספרתי".

לדבריו, ב-2020, יותר ממחצית עומסי העבודה יהיו בענן – פרטי או ציבורי. "על מנת לסבר את האוזן, ב-2006 הנתון עמד על 2% בלבד", אמר. רנו ציין כי "אנחנו מספקים בענן שירותים מותאמים אישית לארגון, עם מענה להיבטי אבטחת מידע, הלימה לרגולציות ושליטה". על פי רנו, "70% מהלקוחות שלנו מטמיעים דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) – שהפך לתקן בארגונים הלכה למעשה. ל-92% מהם יש מפת דרכים היברידית. עד 2021, שישה מיליון עומסי עבודה ארגוניים ואפליקציות יהגרו לענן. לסיכום אני יכול לומר שהענן ההיברידי בשל, הוא כאן, ואנחנו בדרך הנכונה, עם יבמ כשותף בעל ערך מוסף".

מימין: הרווה רנו, מוביל תחום ערוצי שותפים לענן לאזור EMEA ב-VMware, וקארן שלו, מנהלת שותפי ענן ב-VMware ישראל. צילום: יח"צ

מימין: הרווה רנו, מוביל תחום ערוצי שותפים לענן לאזור EMEA ב-VMware, וקארן שלו, מנהלת שותפי ענן ב-VMware ישראל. צילום: יח"צ

80% מהארגונים ילכו ליותר מענן אחד ויעבדו בענן ההיברידי

קארן שלו, מנהלת שותפי ענן ב-VMware ישראל, אמרה כי "יבמ היא שותף פלטיניום שלנו ואחת משתי ספקיות ה-IT המוסמכת לעבודה עם HCX (ר"ת VMware Hybrid Cloud Extension)".

היא ציטטה מחקר שערכה 451 Group ב-1,681 ארגונים, ממנו עלה כי 80% מהם ילכו ליותר מענן אחד ויעבדו בתצורת ענן היברידי. עוד עלה ממנו שארגונים רוצים בענן יכולות גיבוי, שחזור, התאוששות מאסון, ניטור, ארכוב וניהול אירועים – והכל כשירות. התועלות מכך, לדברי שלו, הן "קבלת יכולות לזיהוי משתמשים וניהול הגישה שלהם, התאמות בין מערכות, ניהול אחוד, רישות שקוף, התניידות של מכונות וירטואליות בצורה קלה ומהירה, ועבודה בסביבה מרובת ספקים".

שלו סיכמה באומרה כי "אפשר, ורצוי, לצרוך את השירותים כשירות בענן, לא להתעסק בהטלאות ובתחזוקה – ולהתמקד בביזנס".

אירועים קרובים