תוכן שיווקי

ניו-זילנד מאפשרת קבלת זהות דיגיטלית על סמך סלפי

משרד הפנים הניו-זילנדי מאפשר לבצע זאת באפליקציית RealMe, המבוססת על טכנולוגיה של Daon ● באותה השיטה ניתן לפתוח חשבון בבנק הדואר במדינה ● החברה מיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס

01/11/2018 13:42
NessPRO

Daon, המיוצגת בישראל על ידי NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, הודיעה כי פלטפורמת הזיהוי הביומטרי מתוצרתה, IdentityX, שולבה באפליקציה חדשנית של משרד הפנים הניו-זילנדי, המאפשרת לאזרחי המדינה ליצור מרחוק זהות דיגיטלית מקוונת מאומתת. שמה של האפליקציה הוא RealMe Now והיא זמינה להורדה לבעלי iPhone 5S ומעלה.

האפליקציה מספקת לאזרח זהות דיגיטלית המאפשרת לו להיכנס באמצעות האינטרנט, באופן מאובטח, לשירותים ממשלתיים בניו-זילנד ולשירותים במגזר הפרטי במדינה. הגשת הבקשה לזהות מאומתת דרשה בעבר התייצבות בסניף דואר, כדי להצטלם ולוודא את זהותו של האדם. עתה מאפשרת אפליקציית RealMe Now לבצע תהליך אימות זהות בכל מקום ובכל עת. תהליך ההצטרפות הדיגיטלי נקרא Digital Onboarding.

האפליקציה מאמתת, למשל באמצעות מצמוץ, שאכן מדובר בסלפי של האדם המחזיק בסמארטפון ולא בתמונה שצולמה קודם לכן. לאחר מכן, צילום הסלפי עובר השוואה לתמונת הדרכון של האזרח, שנמצאת במסד הנתונים של משרד הפנים הניו-זילנדי. במידה שקיימת התאמה, הבקשה נבדקת ולאזרח מונפקת הזהות הדיגיטלית.

Kiwibank, בנק הדואר הניו-זילנדי, שהוא שותף של משרד הפנים באפליקציית RealMe Now, החל לאפשר בשיטה דומה פתיחת חשבון מרחוק תוך זיהוי באמצעות האפליקציה. בכך נמנע הצורך לחייב לקוחות פוטנציאליים להגיע לסניף דואר כדי לאמת את זהותם בעת פתיחת חשבון חדש.

נוסף לכך שפלטפורמת ההצטרפות הדיגיטלית של Daon מאפשרת לוודא שמדובר בסלפי של האדם הרלוונטי, ניתן לבצע באמצעותה בדיקה אנושית, במידת הצורך, וכן ביקורות אקראיות. פלטפורמת IdentityX Digital Onboarding של Daon מיושמת כיום על ידי לקוחות בתחומי הבנקאות, הטכנולוגיה, ההשקעות והגיימינג, שדורשים מנגנונים מהימנים כדי לעמוד בתקנות דע את הלקוח (KYC) ובתקנות איסור הלבנת הון (AML) לצורך אימות זהות במהלך פתיחת החשבון.

אירועים קרובים