תוכן שיווקי

"מאז 2012: שמונה מיליארד דולר הושקעו בענף האינשור-טק"

"ברבעון האחרון של 2017 היה זינוק של כמעט 50% במספר העסקאות בענף", כך לדברי עו"ד אנתוני דיי, שותף ב-DLA Piper

17/04/2018 12:34
מימין: עמרי רחום, אלי טובול, נעמי מרילס, אנתוני דיי, לוקה גורי, ג'רמי לוסטמן. צילום: יח"צ

"בחודשים האחרונים הוגשו לרשות שלוש בקשות חדשות של חברות מבוססות טכנולוגיה, עם מערכות חדשות ופעילות חדשה, שמבקשות להיכנס לעולמות הביטוח בתחומי הבריאות, הרכב והחיים. אנו בוחנים את הבקשות הללו והדגשים המרכזיים שאנו שמים עליהם זה הנושא של אבטחת מידע במרחב הדיגיטלי, הגנת סייבר ותמיכה בפעילות העסקית המוצהרת ללקוח", כך אמר בסוף השבוע שעבר, אלי טובול, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ברשות שוק ההון, בכנס שעסק ב-Insurance-Tech – טכנולוגיות ביישום חברות הביטוח. במסגרת הכנס, שנערך על ידי השלוחה הישראלית של פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA Piper, בשיתוף משרד פישר-בכר-חן וול אוריון ושות'.

תחום האינשור-טק אמנם חדש בישראל, אך כבר באוגוסט 2016 פרסמה רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון מסמך אשר עסק ב-"חזון דיגיטלי" של הרשות, בו נאמר כי על חברות הביטוח להיערך ולהיכנס אל העידן הדיגיטלי. בכנס שנערך בסוף אותה שנה, אמרה הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, כי חברות הביטוח "נמצאות בתקופת האבן" וכי "אם לא ייערכו לעולם הדיגיטלי החדש, הן עלולות להיווכח שהעולם לא מחכה להן".

עוד דיבר באירוע עו"ד אנתוני דיי, שותף ב-DLA Piper המתמחה בתחום האינשור-טק. דיי ציטט מחקר שערכה חברת המחקר CB Insights, לפיו משנת 2012 הושקעו שמונה מיליארד דולר בענף האינשור-טק ב-707 עסקאות השקעה, ובנוסף – בעוד שבשנת 2016 הושקעו בתחום 1.682 מיליארד דולר בענף, ב-2017 חלה קפיצה של 16% שהביאה להשקעות בסך 2.212 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי של 2017 בוצעו 53 עסקאות השקעה בתחום (זינוק של כמעט 50% ביחס לממוצע העומד על כ-30).

בהמשך סיפר דיי על מקרה שעורר לאחרונה סערה באנגליה, לאחר שבמסגרת תחקיר של ה-SUN התגלה כי חברות ביטוח מובילות באנגליה העניקו פוליסות ביטוח אטרקטיביות ללקוחות בעלי שמות אנגליים, בעוד שלקוחות בעלי שמות כגון "מוחמד", קיבלו הצעות יקרות בעד כ-1,000 ליש"ט.

להפוך לשחקניות משמעותיות

לדברי עו"ד עמית דת, ראש תחום קניין רוחני וטכנולוגיות מידע בפישר בכר חן, "מצד אחד, ענקיות הטכנולוגיה מתחילות להיכנס לתחום הביטוחים וצפויות להפוך לשחקניות משמעותיות בו, ומצד שני- חברות הביטוח, כדי לשמור על יתרונן התחרותי ועל מנת להתמודד עם התחרות הגוברת בתחום ועם מתח רווחים קטן, מאמצות פתרונות טכנולוגיים כגון שימוש ב-Big Data ובינה מלאכותית כדי להציע שירותים דיגיטליים של ביטוח, ביטוח סייבר ופתרונות שונים בתחום הבריאות".

בנוגע לאתגר האבטחה והסייבר, ציין עו"ד ד"ר עמרי רחום-טוויג, ממחלקת הסייבר וטכנולוגיות המידע בפישר-בכר, כי "הרגולציה מחייבת את חברות הביטוח לסגל לעצמן אלמנטים טכנולוגיים רבים, אך ייקח זמן לא מועט על מנת ליישמם".

"כדי שנוכל להתמודד עם אתגרי סייבר בתחום האינשור-טק, חברות הביטוח יכולות לנקוט במהלכים כמו ייצור פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו למשתמש להתמודד עם פרצות אבטחה; יצירת סטנדרטים של תעשיית הביטוח בהם יעמדו החברות; נקיטת פעולות מונעות המסייעות למזער נזקים ואף למנוע סיכונים באמצעות יישום פתרונות טכנולוגיים".

אירועים קרובים