תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - SUSE Expert Day

"אתגר המנמ"רים – שיפור התחרותיות מבוסס קוד פתוח"

09/02/2017 10:41
דורון אופק, מנהל פעילות SuSE בישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: הילל יוסף

"האתגר המרכזי הניצב בפני המנמ"רים הוא להביא תוצרים יעילים, כאלו אשר ישפרו את יכולות הארגון להיות תחרותיים בשוק דינאמי המשתנה במהירות. הדרך לעשות זאת היא לבנות מערך IT מבוסס קוד פתוח", כך אמר דורון אופק, מנהל SUSE ישראל.

אופק התראיין בעקבות כנס שערך הסניף הישראלי של החברה בהפקת אנשים ומחשבים, תחת הכותרת SUSE Expert Days.

לדברי אופק, "לצד שיפור יכולות התחרות, על המנמ"ר לספק שרידות למערך ה-IT שבראשותו. הוא נדרש מצד אחד לספק תשתית גמישה מאוד, אשר יודעת להתממשק לסביבות IT אחרות. מצד שני, על מערכות המחשוב להצליח להביא ערך אמיתי, עסקי לארגון".

אם בעשור האחרון, אמר אופק, "תהליכי הווירטואליזציה ברמת השרתים עמדו בבסיס התפיסה שהייתה רווחת, הרי שהיום מדובר על עריכת מהלך דומה בכל שכבות המחשוב: לא רק ברמת השרתים והמחשוב, אלא גם בשכבות האחסון והרישות. רק בדרך זו המנמ"ר יוכל לממש את תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC".

על פי אופק, "כאשר כלל הדטה סנטר, על כל רבדיו, הופך וירטואלי, הוא מעניק יכולות שלא היו קיימות בעבר, ובראשן ביצועים וגמישות".

עולם הקוד הפתוח, אמר אופק, "נותן מענה לרבים מאתגרי המנמ"ר: ממשקים פתוחים וכלים סטנדרטיים מספקים לו לאורך זמן יכולות להתממשק לסביבות אחרות. ככה הוא יכול לעקוף את המצב של 'נעילה טכנולוגית של ספק'. הוא יכול לעבור בין כלים שונים וספקים מגוונים, כי זו מהותו של הקוד הפתוח. תועלת נוספת, מעבר לזו הטכנולוגית, היא בהיבט הכלכלי, יש גם הוזלה של כלים שאין בתוכנה סגורה".

מענה פתוח של סביבות IT לתשתיות קריטיות

SUSE, אמר אופק, "ערכה תהליך מתמשך על פני שנים, על מנת לבחון את צורכי הלקוחות הארגוניים. הלכנו ושאלנו אותם מה הם רוצים ולמה הם נדרשים, ועל בסיס התשובות שלהם בנינו ואנו בונים מענה".

לדבריו, "אנו יודעים לספק למנמ"ר יכולות וכלים שונים, לרבות סביבות IT לתשתיות קריטיות". כך אמר אופק, רוב הלקוחות הארגוניים בארץ אשר התקינו SAP4HANA, עשו זאת על גבי SUSE, כי הם הבינו את היתרונות הטכנולוגיים והתפעוליים הנובעים מיישום שכזה: אמדוקס, שירותי בריאות כללית, קופת חולים מאוחדת, ארגונים במגזר הביטחוני וכן ארגונים ממגזרים נוספים, אשר משתמשים בכלים אחרים של SUSE".

"אנו יודעים לספק מערכות בתצורת אשכול, אשר מספקות יכולות לאיזון עומסי עבודה וזמינות גבוהה של יישומים ושירותים קריטיים בארגון", אמר אופק.

SUSE, ציין אופק, "היתה חלק מנובל והיא חברה עצמאית החל מלפני שנתיים, בתוך קבוצת מיקרו פוקוס. בישראל הוקם משרד עצמאי של החברה במחצית השנה שעברה, אשר פועל עם 30 שותפים עסקיים".

"SUSE מביטה פני עתיד", הוסיף אופק. "אנו רואים אצל הלקוחות הארגוניים דרישה עצומה לטכנולוגיות מבוססות קוד פתוח בעולמות IT שונים: ענן פנימי, DevOps, ואחסון מוגדר תוכנה – ואנו הולכים לשם יחד עם הלקוחות".

"עולם הקוד הפתוח ממשיך לתפוס תאוצה", סיכם אופק. "ארגונים מבינים את הצורך בעבודה בסביבות IT פתוחות. לכן, ספקיות החומרה מספקות לשוק פתרון משולב חומרה שלהן ותוכנה שלנו, או שהלקוח רוכש מאיתנו תוכנה – ו'מלביש' אותה על המערכות הקיימות שלו. ארגונים נדרשים ללכת למערכות מוגדרות תוכנה בסביבה פתוחה. רק בדרך זו הם יקבלו את התועלות של חיסכון בעלויות עם גמישות תפעולית".

אירועים קרובים