תוכן שיווקי
לקראת אירוע - POALIM START UP WEEK, ימים א'-ה' 13-17 נובמבר, לופט בית השמחות רחוב מנחם בגין 21 תל אביב

בנק הפועלים מסתער על עולם הדיגיטל

01/11/2016 15:35
POALIM START UP WEEK

כתב: הילל יוסף

בנק הפועלים יקיים שבוע חדשנות בהיי-טק, שיפגיש חברות סטארט-אפ, משקיעים ובכירי היי-טק. הוא יכלול גם האקתון בן 24 שעות לפיתוח אפליקציות בנקאיות.

אירועי שבוע החדשנות שעורך הבנק, POALIM START UP WEEK, ייערכו בלופט בית השמחות, רחוב מנחם בגין 21, תל אביב, בתאריכים 13-17 בנובמבר. במסגרת האירועים, ייפגשו בכירי הבנק עם סטארט-אפים מעולם הפינטק, לטובת בחינת שיתופי פעולה ביניהם ובין הבנק, בעולם הבנקאות הדיגיטלית.

שבוע האירועים הייחודי נערך ביוזמת חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, בראשה עומד אבי כוכבא, שהוא גם המשנה למנכ"ל. הוא נערך בשיתוף פעולה עם AWS ישראל. באירועים יתכנסו יחדיו יזמי היי-טק, ראשי חברות סטארט-אפ, מפתחים, משקיעים, ראשי קרנות הון סיכון ובכירים בתעשייה. זאת, במטרה ליצור שיתופי פעולה ושיתוף ידע בפיתוח הדור הבא של טכנולוגיות הבנקאות והפיננסים (פינטק).

שבוע החדשנות הוא יוזמה ראשונה מסוגה שעורך בנק בישראל, ושם לו למטרה למסד ולחזק את מערכת הקשרים בין בנק הפועלים וחברות סטארט-אפ וליצור ערוץ פתוח לשיתופי פעולה, שיעודדו הטמעת חדשנות בתחום הבנקאות הישראלי.

שבוע האירועים יכלול הרצאות וסדנאות מעשיות בתחומים שונים שקשורים לבנקאות העתיד, כמו פינטק, Big Data, Analytics, האינטרנט של הדברים (IoT), בנקאות דיגיטלית ועוד.

את הסדנאות המעשיות יובילו מומחים מ-AWS מהארץ ומהעולם. במסגרתן המשתתפים יוכלו להתנסות בכלים המתקדמים שמציעה AWS בענן, במסגרת שיתוף פעולה בין הבנק לבין AWS ישראל – בבחינה משותפת של פתרונות מתקדמים לעולמות הפיננסים.

לצד השתתפות בהרצאות ובסדנאות של מומחים בעלי שם מהארץ ומהעולם, יוכלו המשתתפים ליהנות גם ממתחם עבודה חופשי שיוקם במקום, תוך יצירת מפגשים עם בכירים בתעשייה ויזמים אחרים.

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

היום האחרון של שבוע החדשנות יוקדש להאקתון בן 24 שעות במהלכו יוכלו מפתחים עצמאיים לפתח אפליקציה תוך שימוש ב-API, ממשק המאפשר חיבור למערכות המידע של הבנק. כך תוצע לא רק גישה לנתוני מידע בנקאי – אלא גם לנתוני ביצוע פעולות בנקאיות, כדוגמת העברת כספים, ביצוע תשלומים ועוד. לרשות משתתפי ההאקתון יועמדו ללא עלות גם כלי הפיתוח המתקדמים של אמזון.

בנק הפועלים הוא הבנק הישראלי הראשון ואחד הראשונים בעולם, שמציע שירות כזה למפתחים. ההתחברות לאתר הבנק מתוך האפליקציה החיצונית נעשית תחת נהלי אבטחת מידע מחמירים, והנתונים של הלקוחות לא נחשפים כמובן לאפליקציה החיצונית.

חטיבת החדשנות של בנק הפועלים, שהוקמה בתחילת השנה, נועדה להוביל את השינויים בבנק הפועלים לעבר בנקאות העתיד, תוך דגש על עולמות הטכנולוגיה, חוויית משתמש ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופים וארגונים נושאי ערך, חברות סטארט-אפ ופינטק.

לדברי אבי כוכבא, משנה למנכ"ל וממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, "שבוע אירועי הסטארט-אפ מצטרף לשורה של יוזמות חדשניות שמוביל בנק הפועלים, במטרה לחזק את הקשרים עם קהילת הסטארט-אפים והיזמים בישראל. עבורנו, בנקאות פתוחה היא לא רק סיסמה – אלא תפיסה אסטרטגית. לצד הרצאות, סדנאות ומפגשים, אנחנו מאפשרים לראשונה לסטארט-אפים ולמפתחים עצמאיים הזדמנות לפתח עבור לקוחות פיננסיים פתרונות בעלי ערך, תוך שימוש בממשק שלא היה נגיש להם עד כה במערכת הבנקאות בישראל".

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

לדברי הראל יפהר, מנכ״ל AWS ישראל, ״אמזון ווב סרוויס מספקת שירותים לחברות הגדולות בעולם ואנחנו שמחים לשתף פעולה עם בנק הפועלים, כבנק הגדול בישראל, ולהיות שותפים להטמעת חדשנות במערכת הבנקאית הישראלית. אנו שמחים לקחת חלק בשבוע החדשנות ולראות כיצד רוח היצירתיות והיזמות של קהילת הסטארט-אפים בישראל לוקחת חלק בהתוויית בנקאות העתיד בישראל".

אירועים קרובים